خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نطق مدیر جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت آن کشور شد ، ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است

سخنگوی اسبق دستگاه ديپلماسی گفت: نطق ترامپ، نطق بسيار بدی جهت دولت آمريكا بود و باعث رسوایی آنان شد .

نطق مدیر جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت آن کشور شد ، ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است

حميدرضا آصفی سخنگوی اسبق دستگاه ديپلماسی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان با اشاره به بیانات ضد ايراني امروز ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل اظهار داشت: ترامپ نشان داد علی رغم اينكه به دوره سالخوردگی و سالمندی رسيده هنوز به لحاظ سياسی نابالغ است و خيلی بايد كار كند تا به پختگی برسد.

سخنگوی اسبق دستگاه ديپلماسی افزود: ترامپ با اين صحبت نشان داد كه دروغگوی خوبی هم نيست، همه اظهاراتی كه كرد همه دروغ بود آن هم دروغگوهاي ناشيانه.فكر ميكنم قبل اينكه ايراني ها بخواهند موضع بگيرند و اظهار نظر كنند،خود آمريكايی ها موضع گرفتند، هيچ شخصيت سياسی آمريكايی را من نديدم كه از اين صحبت استقبال كرده باشد همه گفتند ترامپ وقت را از دست داد و اشاره كردند شرکت ملل جايي كه صلح ايجاد ميكنند ولی ترامپ در اينجا بر طبل جنگ كوبيد.

وي ادامه داد: نخست وزير پيشين سوئد هم گفت اين صحبت اشتباه،در وقت اشتباه و براي مخاطبين اشتباه بود!

نطق مدیر جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت آن کشور شد ، ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است

آصفي با بيان اينكه شخصيت های ديگر هم همين جور موضع گرفتند،تصريح كرد: هيچ آدم سياسي از اين سخنراني استقبال كه نكرد هيچ،عليه آن هم صحبت كرد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه بيان داشت: هنگام سخنراني هم به جز نيمكت رژيم صهيونيستی و آمريكا و سعودي ها هيچ كس براي ترامپ كف نزد، اين عنوان به حدي آشكار بود كه بي بي سي هم در خبرش اعلام كرد.بي بي سي گفت هيچ كس براي ترامپ إبراز احساسات نكرد.

وي با بيان اينكه جامعه جهانی نه با اظهارات ترامپ موافق است نه ميپذيرد و نه با اين سخنراني ها به وجد مي آيد، گفت: جو محل سخنراني رييس جمهور آمريكا اين عنوان را نشان مي داد.

سخنگوی اسبق دستگاه ديپلماسی گفت: نطق ترامپ، نطق بسيار بدی جهت دولت آمريكا بود و باعث رسوایی آنان شد .

آصفي با اشاره به اينكه اظهاراتی كه ترامپ كرد نشان ميدهد كه پول های سعودی در او تاثير گذاشته و بايد حق نمك را ادا كند و بلاخره چند صد ميليارد دلار قرارداد بستن اين سخنان را هم به دنبال خواهد داشت،تاكيد كرد: نتانياهو هنگام سخنراني ترامپ بيشتر از همه به وجد آمد و او كه سمبل رژيم كودك كش است،از اين صحبت استقبال كرد.

سخنگوي سابق دستگاه ديپلماسی با بيان اينكه هنگامی که بك رژيم وحشي كودك كش از يك سخنراني ابراز خرسندی ميكند،معلوم است كه چه خبر هست، صحبتهاي ترامپ همان صحبت هاي نتانياهو بود با شكلي ديگر كه زياد با هم تفاوت نميكنند.

آصفی با بيان اينكه ترامپ امروز راجع به حمايت ايران از بشار أسد سخن گفت،افزود: بشار حكومت مردمي است و ترامپ از يك طرف ادعا ميكند كه با تروريستها مخالف است ، حالا مخالفين بشار أسد تروريستها هستند،بنابراين اگر ترامپ با تروريست مخالف است كه بايد كمك كند بشار در قدرت بماند!نه اينكه از همه امكانات براي ساقط كردن او استفاده كند كه البته هم نميتواند. اين يك دروع است و ترامپ در حالي كه ادعا ميكند با تروريستها مخالف است ،با دولت قانوني مه مخالف تروريست است سر جنگ دارد و جمهوري اسلامي ايران را متهم ميكند كه آیا از بشار أسد حمايت ميكند.

وی ادامه داد:نمونه ديگر اينكه ترامپ اشاره ميكند من دوست مردم ايران هستم و مردم ايران خوب هستند.اگر مردم ايران اينطور هستند و تو به آنها علاقه داري آیا جهت سفر آنان به آمريكا محدوديت گذاشته اي؟مردم عادي ما كه در هيچ عنوان تروريستي و کارها خشونت بار كه دخالت نداشته اند و آن برجهاي دو قلو هم كه معلوم نشد ،آخرش چه شد همه كار اتباع سعودي بود.

آصفي با اشاره به اينكه ترامپ در حالي كه از مردم ايران سخنراني ميكند ،در همان حال براي اين افراد منع ورود به آمريكا بوجود مي آورد،تاكيد كرد: اين هم يكي از دروغ هاي رسواكننده اوست و اينكه ميگويم ترامپ در امر سياست بايد كار آموزي كند و دروغ گوي خوبي هم نيست،اين مصاديق است.

نطق مدیر جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت آن کشور شد ، ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است

سخنگوي اسبق دستگاه ديپلماسي با بيان اينكه ترامپ در سخنراني امروز خود به موشكهاي ما هم اشاره داشت،گفت:وقتي شما به همه دشمن های ما اسلحه و سلاح ميدهي و آنها را مجهز ميكني و قراردادهاي ٤٠٠-٥٠٠ميليارد ميبنديد انتظار داريد جمهوري اسلامي دست روي دست بگذارد و هيچ اقدامي در جهت تقويت بنيه دفاعي خود انجام ندهد.اين هم يكي از همان حرفهاي است كه جامعه جهاني اصلا نميپذيرد.

آصفي با بيان اينكه سخنرانی ترامپ باعث رسوايي آمريكا شد و آمريكا را خيلي بي اعتبار كرد، تاكيد كرد: آمريكا بيشتر از جمهوري اسلامي به برجام نياز داشت .اگر آمريكا نياز نداشت آقای كری ٢٠روز با پای شكسته و گچ گرفته در وين نمي ماند كه به توافق برسد.اگر ترامپ خودش همان وقت بود او چهل روز در وين مينشست.اكنون هم بیانات او مصرف داخلي دارد و عليه دولت قبل آمريكا سخن ميگويد ولی از جيب ما هزينه نكند.

وي ادامه داد:دولت قبل آمريكا به سر و سينه اش ميزد تا برجام را بدست آورد و ترامپ هم چون در انتخابات يك چيزهايي را گفته حالا دارد پافشاري ميكند و نهايتا هم از برجام خارج نميشود.

سخنگوی اسبق دستگاه ديپلماسی گفت: نطق ترامپ، نطق بسيار بدی جهت دولت آمريكا بود و باعث رسوایی آنان شد .

سخنگوي اسبق وزارت خارجه بيان داشت: آمريكا تلاش كرده ما از منافع برجام هيچ استفاده نكنيم و محدوديت ها را از طريق برجام تلاش ميكند به ما اعمال كند.

اگر روزي برجام از هم بپاشد،آمريكا روزي بايد بيايد و با ما مذاكره كند كه ما به جاي ٢٠هزار سانترفيوژ،٤٠هزار سانترفيوژ خواهيم داشت. آمريكايي ها اين موارد را ميدانند و ميفهمند به همين دليل هم از برجام خارج نخواهد شد.

آصفي اضافه كرد: نطق ترامپ، نطق بسيار بدي براي دولت آمريكا بود و باعث رسوايي آنان شد و به نظرم روحاني پاس گل خوبي دريافت كرده و او در سخنراني خود محكم و مستدل و از موضع اوج ميتواند دولت آمريكا را مفتضح كند و پرده بردارد از حركات زشت اين دولت.

وي با تاكيد بر اينكه به نظرم پاسخ گل خوبي ترامپ به روحاني داد كه بايد استفاده شود، گفت: اگر رياست جمهوري ترامپ به آخر هم برسد،او رييس جمهوري چهار ساله خواهد بود و بايد كمي از گذشتگان و پيشينيان خود درس بگيرد و در سه سالي كه مانده خودش و صورت آمريكا را بازسازی كند.

نطق مدیر جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت آن کشور شد ، ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است

آصفي خاطرنشان كرد: به هر حال تاريخ مصرف اينگونه بیانات گذشته و آقای ترامپ در دوران جنگ سرد زندگي ميكند.

انتهاي پيام/

آصفی: صحبت ترامپ باعث رسوايی آمريكا شد

واژه های کلیدی: وزارت امور خارجه | وزارت خارجه | آقای ترامپ | سخنراني | دستگاه | استقبال | ايران | آصفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *