خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازار مسکن در رکود نیست

یک کارشناس بازار مسکن گفت: رکود معاملات مسکن را قبول ندارم، لیکن خلوت شدن دفاتر مشاوران املاک به خاطر مراجعه مردم به شبکه‌های اجتماعی جهت خرید و فروش املاک است. 

بازار مسکن در رکود نیست

بازار مسکن در رکود نیست

عبارات مهم : تعزیرات حکومتی – بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن گفت: رکود معاملات مسکن را قبول ندارم، لیکن خلوت شدن دفاتر مشاوران املاک به خاطر مراجعه مردم به اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … جهت خرید و فروش املاک هست.

عباس شوکتی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امروز شاهدیم که مشاوران املاک باید هزینه هایی مانند اجاره دفتر، مالیات و … بپردازند و قطعا راه اندازی این اپلیکیشن ها کسب و کار آنها را با پرسشها عدیده ای مواجه می کند.

بازار مسکن در رکود نیست

وی افزود: اعتقاد دارم اینترنت باید زیر نظر اتحادیه مشاوران املاک ساماندهی و نظارت شود. به همین منظور باید اتحادیه مشاوران املاک در دوره تازه اقدام به تاسیس یک مرکز جهت تسهیل فرآیند معاملات کند و به گونه ای اقدام کند که بازدیدکنندگان اپلیکیشن های املاک، مشاوران املاک باشند نه خریداران و فروشندگان بازار مسکن.

شوکتی با اشاره به چالش مالیات بر ارزش افزوده مشاوران املاک گفت: مردم باید به صورت مستقیم مالیات ارزش را پرداخت کنند؛ بدهید صورت که اداره مالیات امکانی را در سامانه کد رهگیری فراهم کند که به صورت آنلاین شناسه قبض و شناسه پرداخت به مردم ارائه شود و آنها مستقیم جهت پرداخت مالیات ارزش اقدام کنند. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستارم که در آینده طی جلسه ای یکسان با اتحادیه مشاوران املاک این مساله را بررسی و اصلاح کنند.

یک کارشناس بازار مسکن گفت: رکود معاملات مسکن را قبول ندارم، لیکن خلوت شدن دفاتر مشاوران املاک به خاطر مراجعه مردم به شبکه‌های اجتماعی جهت خرید و فروش املاک است. 

این کارشناس مسکن با بیان اینکه کد رهگیری باید به روز رسانی شود، خاطر نشان کرد: کد رهگیری باعث زیاد کردن امنیت معاملات می شود و بعد از اخذ این کد، ملک مورد نظر در سامانه قفل می شود و به هیچ عنوان سند مورد معامله توانایی معامله مجدد نخواهد داشت در حالی که معاملات دستی احتمال فروش ملک به غیر را زیاد کردن می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر پانل کد رهگیری به وسیله اتحادیه مشاوران املاک به روز رسانی نشده هست. بنده اعتقاد دارم ضمن به روز رسانی، باید اقدام مورد نیاز جهت اضطراری شدن کد رهگیری صورت بگیرد تا به مرور وقت در فرهنگ عمومی نهادینه شود.

شوکتی تصریح کرد: خوشبختانه در هفته های اخیر تعزیرات حکومتی پیگیر الزامی شدن کد رهگیری در واحدهای صنفی سراسر کشور هست. بر اساس ماده ۶۸ قانون نظام صنفی عدم اخذ این کد موجبات محکومیت کیفری در شعبات تعزیرات حکومتی را در پی خواهد داشت و جای خرسندی است که امنیت معاملات مورد توجه قرار گرفته است.

بازار مسکن در رکود نیست

واژه های کلیدی: تعزیرات حکومتی | بازار مسکن | کد رهگیری | اپلیکیشن | بازار | امنیت | مالیات | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *