خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ مهره‌های مورد نیاز جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران را در کنار هم می‌چیند / بیزنس اینسایدر

بیزنس‌اینسایدر در گزارشی به تحلیل سیاست ترامپ و مهره‌چینی وی در دولتش جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران پرداخت.

ترامپ مهره‌های مورد نیاز جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران را در کنار هم می‌چیند / بیزنس اینسایدر

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان،بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت: هیچ وقت به طور دقیق معلوم نیست که «دونالد ترامپ» مدیر جمهور آمریکا در مورد یک عنوان مشخص چگونه فکر می کند. با این حال به نظر می رسد ترامپ راجع به کشور عزیزمان ایران رویکردی سختگیرانه دارد.
ترامپ از وقت اجرای کمپین های انتخاباتی سال 2016 بارها توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک را «یکی از بدترین توافق هایی که تاکنون به امضا رسیده» توصیف کرده و مدام ادعا می کند کشور عزیزمان ایران حامی تروریسم است.

عبارات مهم : دونالد ترامپ – باراک اوباما

با اینکه ترامپ و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از لغو توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران دست نگه داشتند، ولی ترامپ همچنان لحن خصمانه خود نسبت به کشور عزیزمان ایران را حفظ کرده و تلاش می کند این کشور را تحت فشار قرار دهد.
ترامپ اخیراً در سفر به عربستان سعودی و در جمع سران کشورهای عرب خواستار اتحاد این کشورها در برابر پایتخت کشور عزیزمان ایران شد و در این خصوص ادعا کرد: «ایران، چندین دهه آتش تنش های فرقه ای و تروریسم را برافروخته است». این در حالیست که تحلیلگران می گویند این ادعا راجع به مخاطبان ترامپ در این نشست صحت دارد.
ترامپ در این جلسه از سران کشورهای عرب خواست تا زمانی که به گفته او کشور عزیزمان ایران از همکاری جهت ایجاد صلح در منطقه امتناع می کند جهت منزوی کردن آن تلاش کنند.
رئیس جمهور آمریکا از وقت ورود به کاخ سفید تلاش کرده مهره هایی را در کاخ سفید، پنتاگون و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به کار گیرد که کشور عزیزمان ایران را به سمت منزوی شدن سوق دهند و حتی در صورت لزوم با این کشور برخورد کنند.
طبق گزارش واشنگتن پست، تعداد مقامات نظامی مشغول به کار یا بازنشسته ای که در شورای امنیت ملی ترامپ سِمت دارند پنج برابر تعداد آنها در دولت «باراک اوباما» مدیر جمهور سابق آمریکا هست. به گفته بعضی تحلیلگران وجود مهره های نظامی در شورای امنیت ملی آمریکا یکی از تفاوت های فاحش دولت ترامپ با دولت اوباما است.
رئیس جمهور آمریکا به همراه تیم امنیت ملی و مشاورانش

گفته می شود تمرکز بر تجربه نظامی در شورای امنیت ملی احتمالاً به علت کم کردن تعداد مقامات دیپلماتیک در این شورا باشد و به نظر می رسد دور اندیشی در سیاست های دولت را از بین می برد.
«اندرو باکویچ» یک سرهنگ بازنشسته و استاد تاریخ در دانشگاه بوستون در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «لازم است یک شخص برجسته بی طرفانه به این باتجربه های نظامی بیندیشد و از آنها انتقاد کند. مسلماً جهت آنها سخت است که فکر کنند راهی را که در جنگ ها در پیش گرفته اند ممکن است اشتباه باشد».
«کولین کاهل» یکی از مقامات سابق پنتاگون و کاخ سفید در مصاحبه با واشنگتن پست گفت این مقامات [اعضای نظامی عضو شورای امنیت ملی آمریکا] که تجارب خود را از جنگ عراق در آخرهای دهه 2000 میلادی به دست آورده اند ممکن است جهانبینی محدودی داشته باشند. به گفته کاهل این مقامات ممکن است به توانایی های خود غره شوند و تنش های بیشتری را به وجود بیاورند.
از میان این اعضا، «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ باور دارد کشور عزیزمان ایران پشت حمله به نیروهای آمریکایی در عراق بوده هست. «درک هاروی» مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه به عنوان مقامی تندرو در امور کشور عزیزمان ایران آشنا شده است هست. «اِزرا کوهن-واتینک» مدیر ارشد اطلاعاتی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته قصد دارد از جاسوس های آمریکا جهت سرنگونی دولت کشور عزیزمان ایران استفاده کند.
هربرت مک مستر در عمارت اعیانی ترامپ در فلوریدا

عالی رتبه ترین مقام پنتاگون نیز همین سیاست و نظر را دارد. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا که بازنشسته سپاه تفنگداران آمریکا است نخستین واحد دریایی این کشور در وقت تجاوز به عراق (سال 2003) و عملیات های این بخش را فرماندهی می کرد.
جیمز متیس در وقت خدمتش به عنوان ژنرال نیروی دریایی آمریکا

در آن وقت متیس که فکر می کرد نیروهای ایرانی پشت حملات به نیروهای آمریکایی هستند جهت تلافی این عنوان حمله هوایی به قلمرو کشور عزیزمان ایران را در سر داشت. با اینکه دولت اوباما جلوی چنین برنامه ای را گرفت متیس همچنان موضع خصمانه خود نسبت به کشور عزیزمان ایران را حفظ کرده است.
اوباما از متیس که آخرهای سال 2010 به فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا منصوب شد پرسید اولویت های او چه هستند. متیس پاسخ داد: «ایران، کشور عزیزمان ایران و ایران!»
بر اساس گزارش نیویورکر در آن وقت متیس گفت توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران را تایید نمی کند. او پایتخت کشور عزیزمان ایران را خطرناک ترین مهره در منطقه توصیف کرد و گفت: «ایران زیاد یک جنبش انقلابی است تا یک کشور»
متیس همچنین در سال 2016 راجع به آنچه در خاورمیانه پیش روی آمریکا است گفت: «آینده هولناک است و جهت هیچ کدام از ما خوشایند نخواهد بود».
با انتصاب «مایک پمپئو» که از مخالفان سرسخت توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران است به ریاست شرکت جاسوسی سیا به نظر می رسد این شرکت نیز موضعی ضد کشور عزیزمان ایران در پیش گرفته است و به جاسوسی و انجام عملیات پنهانی بیشتری علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران پرداخته است.
مایک پمپئو در جلسه استماع جهت تأیید صلاحیتش در مجلس سنا

براساس گزارش نیویورک تایمز، پمپئو یک فرد کارکشته را جهت عملیات های جاسوسی مربوط به کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته هست. «مایکل دی آندریا» یک مقام اطلاعاتی باتجربه است که با لقب «شاهزاده تاریکی» آشنا می شود و به این سمت گماشته شده است است.
دی آندریا که گفته می شود به خاطر ازدواج با یک زن مسلمان به دین اسلام گرویده است به علت تلاش هایش جهت تضعیف گروه تروریستی القاعده مورد توجه دولت آمریکا قرار گرفته است.
«رابرت اتینجر» یکی از وکلای حقوقی سیا که در برنامه پهپادی این شرکت نقش داشت در مصاحبه با تایمز گفت: «خیلی هم اشتباه نیست که گماشته شدن دی آندریا به این سمت را گامی جهت در پیش گرفتن سیاست سختگیرانه نسبت به کشور عزیزمان ایران در نظر بگیریم. او می تواند یک برنامه خصمانه را هوشمندانه مدیریت کند».
به نظر می رسد علاوه بر جنگ طلبی ترامپ نسبت به ایران، تأثیر سیاست های داخلی او بر فرآیند تصمیم گیری های خارجی اش احتمال زیاد کردن درگیری ها را زیاد کند.
البته ممکن است مقامات نظامی شورای امنیت ملی آمریکا مواضع دولت را متعادل کنند و باعث زیاد شدن ملاحظات این دولت در تصمیم گیری های خارجی شوند. همچنانکه جیمز متیس نیز پیش از این گفته بود دیپلماسی نیرومند باعث پیشگیری از وقوع جنگ می شود و اقدام نظامی فقط هنگامی که موفق است که به عنوان جزئی از یک استراتژی کامل سیاسی به کار رود.
«پیتر فیور» استاد دانشگاه دوک که یکی از مقامات دولت دوم جرج دابلیو بوش بود در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «به نظر می رسد فکر پشت این [حرف متیس] اشتباه هست. آنچه تجربه نشان می دهد این است که ارتش زیاد مخالف استفاده از نیروی نظامی است… ولی زمانی که نوبت به استفاده از آن می شود آن را به طور نامحدود و بدون محدودیت بکار می گیرد».
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | باراک اوباما | رئیس جمهور | واشنگتن پست | رئیس جمهور | دولت ترامپ | آمریکایی | ایرانی | اوباما | آمریکا | سیاست

ترامپ مهره‌های مورد نیاز جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران را در کنار هم می‌چیند / بیزنس اینسایدر

ترامپ مهره‌های مورد نیاز جهت مقابله با کشور عزیزمان ایران را در کنار هم می‌چیند / بیزنس اینسایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *