خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

«ایران ایر» را به شرکت بزرگ جهانی تبدیل می‌کنیم ، براساس توافق برجام سه قرارداد هواپیمایی منعقد شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس توافق برجام سه قرارداد با شرکت‌های ایرباس، ATR و بوئینگ منعقد شد.

«ایران ایر» را به شرکت بزرگ جهانی تبدیل می‌کنیم ، براساس توافق برجام سه قرارداد هواپیمایی منعقد شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که جهت پاسخ به پرسش جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در صحن علنی حاضر شده است بود، گفت: فکر می‌کنم جهت همه دوستان کاملا روشن باشد که یکی از صنایعی که در جریان تحریم ظالمانه بیشترین آسیب را دید صنعت هوانوردی چه به لحاظ زیرساختی و چه از لحاظ ناوگان بود.

وی با بیان اینکه ناوگان ما بسیار کهنه هست، ادامه داد: سن فرسودگی هواپیما در دنیا 24 سال است ولی میانگین سن ناوگان در کشور عزیزمان ایران چیزی حدود 23 است یعنی به شکل طبیعی به فاصله یک سال تمام هواپیماهای ما به تدریج بر اساس استانداردها از حیز انتفاع خارج شده است است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در این شرایط خرید هواپیما یکی از اقداماتی بود که باید صورت می‌گرفت، تصریح کرد: این اقدام با تشویق و تقدیر ملت کشور عزیزمان ایران در مجامع متفاوت روبرو شد به طوری که بسیاری از نماینده‌ها هم وزارتخانه را مورد تشویق قرار داده‌اند.

«ایران ایر» را به شرکت بزرگ جهانی تبدیل می‌کنیم ، براساس توافق برجام سه قرارداد هواپیمایی منعقد شد

آخوندی با بیان اینکه کل تعداد هواپیماهای کشور عزیزمان ایران که بالای سال 2000 هستند، تنها هشت فروند است یادآور شد: ما نیاز به نوسازی صنعت هوانوردی داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اساس توافق برجام ما سه قرارداد مشمول بر خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس، یک قرارداد با ATR جهت خرید بیست فروند هواپیما و یک قرارداد با بوئینگ جهت خرید 80 فروند هواپیما منعقد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه قراردادها فعال و عملیاتی شده است و سه فروند ایرباس و چهار فروند ATR وارد شده است است.

وی گفت: فکر می‌کنم توضیحاتی که در کمیسیون عمران و به آقای کریمی قدوسی ارائه دادیم حاوی همه شرح و برنامه‌ها بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس توافق برجام سه قرارداد با شرکت‌های ایرباس، ATR و بوئینگ منعقد شد.

آخوندی با بیان اینکه قرارداد خرید هواپیما یکی از افتخارآمیزترین قرارداد‌ها در کشورمان بوده هست، گفت: شرکت‌ها جهت این خرید کوچکترین مبلغ و حق حسابی پرداخت نکردند و این قرار داد بدون تعهدی جهت دولت صورت گرفته است.

خرید هواپیماها بدون گارانتی دولت و بانک مرکزی انجام شده است است

وزیر راه و شهرسازی این قرارداد صرفا ضمانت‌نامه شرکت‌ها بوده و به وسیله شرکت هواپیمایی خرید صورت گرفته هست، ادامه داد: زمانی که می‌خواستیم خریدی بدون گارانتی دولت و بانک مرکزی انجام دهیم حتی دوستانمان در دولت نیز این امر را باور نداشتند، ولی ما به قدرت ملت کشور عزیزمان ایران در بازار دنیا اعتقاد داشتیم.

وی تاکید کرد: تمام مراحل خریدها، تعداد فروند و … به ملت کشور عزیزمان ایران اعلام شده است چه برسد به نمایندگان مجلس.

آخوندی تصریح کرد: از ابتدا گفتیم ۱۰۰ فروند هواپیما از ایرباس خریدیم یعنی ۴۵ فروند از خانواده ۳۲۰، ۳۹ فروند از خانواده ۳۳۰ و ۱۶ فروند از خانواده ۳۵۰ خریداری شد اگر کسی چنین کاری را جهت ملت انجام دهد نباید تقدیر شود؟ و تعجب می‌کنم که به جای تقدیر این گونه پرسش می‌کنید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت گذشته جهت خرید هر فروند هواپیما ساخت ۲۰۱۲، ۵۵ میلیون دلار هزینه کرد، ولی ما همان هواپیما را به قیمت ۴۵ میلیون دلار خریدیم که در شرایط تحریم هر خرید ۳۰ درصد حاشیه داشت.

وی اذعان داشت: بنده حتی در همان روز اول که با هیئت رئیسه ایرباس صحبت کردم موکدا از آن‌ها خواستم به هیچ تماسی غیر از مسئول هواپیمایی پاسخ و اقدامی انجام ندهد، خریدی با این شفافیت و درستی باید نمونه خرید‌های خارجی قرار بگیرد.

«ایران ایر» را به شرکت بزرگ جهانی تبدیل می‌کنیم ، براساس توافق برجام سه قرارداد هواپیمایی منعقد شد

گزارش تمام مراحل خرید هواپیماها جهت مدیر جمهور ارسال شده است است

آخوندی تاکید کرد: گزارش تمام مراحل خرید هواپیماها جهت مدیر جمهور ارسال شد و همچنین در تاریخ ۹ خرداد ماه سال ۹۵ جهت مدیر مجلس و همچنین در ادامه جهت مقام معظم رهبری نیز فرستاده شد در شورای اقتصاد تمام این موارد تصویب و مجوز‌های مورد نیاز صادر شد و اگر کوچکترین تردیدی در روند خرید هواپیما‌ها بود دستگاه‌های نظارتی مسلما اعلام می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام فرودگاه‌های ایران که پروازی در ان آنجام نمی‌شود مورد نشانه ما است گفت: ۶۰ فرودگاه در کشور داریم ولی هشتاد درصد پرواز‌ها در ده فرودگاه انجام می شود و ۲۰ درصد سایر پرواز‌ها در ۵۰ فرودگاه دیگر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فرودگاه‌های دوردست در کشور عزیزمان ایران امکان دسترسی به صنعت هوانوردی سالم را نداشتند،۲۰ فروند از ATR جهت پاسخگویی به فرودگاه دور دست خریداری شد.

آخوندی گفت: ما از جهت جغرافیایی به نحوی هستیم که دنیا می‌گوید کشور عزیزمان ایران باید هاب هوانوردی دنیا شود آیا می‌توانیم با قطر، امارات و … مسابقه کنیم بعد جهت عزت مردم و جمهوری اسلامی ایران و همچنین جهت مسابقه بهتر با کشور‌های دیگر باید اقدام بزرگ انجام داد و ما اکنون افتخار می‌کنیم که در حال ورود به صنعت هوا نوردی در عرصه جهانی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس توافق برجام سه قرارداد با شرکت‌های ایرباس، ATR و بوئینگ منعقد شد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به کریمی قدوسی گفت: ما جهت خرید هواپیما تمام شرح را در نظر گرفته و جهت شرکت هواپیمایی هما این انگیزه را بوجود آوردیم که وارد مسابقه شود.

وی خاطرنشان کرد: «ایران ایر» مادر صنعت هوانوردی کشور عزیزمان ایران را به یک صنعت و شرکت بزرگ جهانی تبدیل می‌کنیم تا بتواند وارد عرصه مسابقه در دنیا شود.

انتهای پیام/

ناوگان هوایی کشور عزیزمان ایران بسیار کهنه است

واژه های کلیدی: شرکت هواپیمایی | خرید هواپیما | عباس آخوندی | ایران ایر | هواپیما | فرودگاه | شهرسازی | خانواده | مسابقه | هواپیما | قرارداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *