خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گزارش رسمی داریم که هواپیماهای خریداری شده است دست دوم هستند / کریمی قدوسی

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کشور عزیزمان ایران قریب به 100 میلیون دلار بابت خرید هواپیما متعهد شده است ولی آیا این قرارداد تا این حد محرمانه است.

گزارش رسمی داریم که هواپیماهای خریداری شده است دست دوم هستند / کریمی قدوسی

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان؛ “جواد کریمی قدوسی” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جریان طرح پرسش از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابتدا گفت: مورد نیاز است آزادسازی موصل که مظهر عمل تفکر مقاومت در منطقه است را به ملت قهرمان عراق و جریان مقاومت تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: همچنین از هیئت رئیسه مجلس گله‌مندم به این جهت پرسش بنده در تاریخ 95/03/26 یعنی یک سال قبل و در هفته اول تشکیل مجلس دهم تقدیم هیئت رئیسه شد ولی بعد از یک سال به صحن آمده در حالی که این پرسش باید در وقت خودش در دستور کار قرار می‌گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه خطاب به آخوندی گفت: آیا در این قرارداد و توافق همچون بحث‌های دیگر همه چیز محرمانه بود و نمایندگان ملت از این قرارداد که غریب به صد میلیون دلار جهت جمهوری اسلامی دارد نباید خبر داشته باشند.

گزارش رسمی داریم که هواپیماهای خریداری شده است دست دوم هستند / کریمی قدوسی

کریمی قدوسی با بیان اینکه الگوی اقتصادی این قرارداد چگونه هست، افزود: یکی از سوال‌های مهم ما از آخوندی در کمیسیون عمران همین کم و کیف قرارداد بود که وی تعهد داد اطلاعات در اختیار بنده و اعضای کمیسیون عمران قرار بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی متذکر شد: مدیر کمیسیون عمران در تاریخ 96/01/19 به پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی نامه نوشت و درخواست کرد تا ظرف یک هفته محتوای این قرارداد در اختیار کمیسیون عمران قرار گیرد ولی تا این لحظه با وجود گذشت یک سال محتوای این قرارداد به این سنگینی در اختیار کمیسیون عمران قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ما نقطه نظر یکسان داریم و همه موافق بازسازی ناوگان هواپیمایی، ریلی، بزرگراه و کشتیرانی هستیم اظهار داشت: همه این موارد در حوزه وزارتخانه راه و شهرسازی و شخص آقای آخوندی است ولی ارزش کم کردن مجلس این است که در قالب سوال، پیگیری، قانون گذاری و تحقیق و تفحص بداند که چنین قراردادهایی از چه طریق انعقاد می‌شود.

کریمی قدوسی بیان داشت: متاسفانه این قرارداد همچنان محرمانه است و بجز یکسری توضیحات شفاهی و کلی نه تنها ما بلکه بسیاری از کارشناسان حوزه هواپیمایی کشور و حتی مدیران این وزارتخانه هم از کم و کیف این قرارداد بی‌اطلاع هستند آیا که در کسب اطلاع از این قرارداد محدودیت‌های بسیاری گذاشته شده است است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کشور عزیزمان ایران قریب به 100 میلیون دلار بابت خرید هواپیما متعهد شده است ولی آیا این قرارداد تا این حد محرمانه است.

وی با اشاره به توضیحات آخوندی مبنی بر خرید سه فروند ایرباس و چهار فروند atr اظهار داشت: باید مشخص شود که جهت خرید این هواپیماها چقدر پول دادید و این پول را از چه محلی برداشت کردید.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه باید مشخص شود چه مصوبه‌ای جهت خرید این هواپیماها وجود داشته هست، تصریح کرد: آیا مصوبه‌ای در هیئت دولت در این زمینه وجود داشته است شما جهت شرکت هواپیمایی کشور یعنی هما خرید می‌کنید و باید مشخص شود که مصوبه هیئت مدیره هما قبل از این تفاهم نامه و خرید بوده و یا بعد از آن؟

وی با بیان اینکه همچنین مورد نیاز است مدل اقتصادی خرید این هواپیماها چه بوده هست، تصریح کرد: همچنین باید توضیح داده شود جهت این نوع خریدها چه توجیه اقتصادی وجود داشته است.

کریمی قدوسی گفت: از لحاظ فنی هواپیماهای ایرباس که خریداری شده است از وقت استارت تا زمانی که خاموش شود باید 5 ساعت پرواز کند ولی آیا از این هواپیماها در خطوط داخلی استفاده می‌شود.

نماینده مشهد با بیان اینکه در خرید این هواپیماها تا چقدر از نظر کارشناسان حوزه‌های متفاوت استفاده شده است است اظهار داشت: در بحث هواپیمایی تعداد زیادی شرکت‌ شخصی داریم که با ورود 320 فروند هواپیمای نو از شرکت دولتی هما قطعا بخش‌های شخصی باید در شرکت خود را پلمپ کنند و ببندند و مورد نیاز است پاسخ داده شود چقدر در انعقاد این قرارداد به بخش شخصی اهمیت دادید.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این خریدها باید پاسخ داده شود که با چه نرخی صورت گرفته است گفت: از سوی یکی از وزرا گزارش رسمی داریم که این هواپیماهای خریداری شده ایرباس دست دوم هستند و آیا این مسئله را تایید می‌کنید از سوی دیگر آیا دولت در بخش داخلی خود به این سرمایه‌گذاری سنگین تن داده در حالی که قانونی نیست و دولت مجاز به سرمایه‌گذاری در این قضیه نیست

گزارش رسمی داریم که هواپیماهای خریداری شده است دست دوم هستند / کریمی قدوسی

خبر در حال تکمیل…

ادعایی راجع به دست دوم بودن هواپیماهای خریداری شده است ایران

واژه های کلیدی: هواپیماهای خریداری شده | شرکت هواپیمایی | عباس آخوندی | کمیسیون | قرارداد | عمران | امنیت | قرارداد ایرباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *