خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

بهای نفت بعد از گذراندن یک دوره کم کردن کم‌سابقه، روز جمعه با زیاد کردن همراه بود.

افزایش بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوانبه نقل از رویترز، بهای نفت روز جمعه سیر صعودی را طی کرد. این در حالیست که طلای سیاه روز پنجشنبه بعد از آنکه تصمیم شرکت کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص تمدید توافق نفتی، آنگونه که بسیاری از سرمایه گذاران توقع داشتند پیش نرفت، با کم کردن شدید همراه بود.
بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 69 سنت زیاد کردن (معادل 1.3 درصد)، به 52 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. این درحالیست که در معاملات پیشین، بهای نفت خام برنت به 50 دلار و 71 سنت رسیده بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 90 سنت زیاد کردن (معادل 1.8 درصد)، 49 دلار و 80 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته به 48 دلار و 18 سنت کم کردن یافت.

عبارات مهم : وست تگزاس اینترمیدیت – سرمایه گذار

روز پنجشنبه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک متعهد شدند که توافق نفتی کم کردن روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا 9 ماه دیگر (یعنی تا مارس 2018) تمدید کنند. در پی این تصمیم، بهای نفت 5 درصد سقوط کرد؛ لیکن سرمایه گذاران انتظار نتیجه بهتری را از این نشست داشتند.
با وجود تلاش اوپک جهت کم کردن سطح تولید و مقابله با اشباع کنونی بازار نفت، زیاد کردن تولیدات نفتی آمریکا همچنان یک نگرانی محسوب می شود؛ لیکن آمریکا از اواسط سال 2016 میلادی، تعداد سکوهای حفاری خود را 10 درصد زیاد کردن داده است.
از سوی دیگر، بهای طلا نیز به بالاترین سطح در چهار هفته گذشته رسید؛ لیکن به دنبال نشست گروه 7 و بلاتکلیفی سیاسی، سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک پناهگاه امن روی آورند. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.9 درصد زیاد کردن به 1268.10 دلار رسید.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وست تگزاس اینترمیدیت | سرمایه گذار | روز گذشته | آمریکا | پنجشنبه | سیاسی | توافق | بهای نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *