خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پایتخت کشور عزیزمان ایران به دنبال توسعه طلبی فارسی و فرقه ای در خاورمیانه است! / اردوغان

رییس جمهور ترکیه دولت کشور عزیزمان ایران را به «توسعه‌طلبی فارسی و فرقه‌ای» در خاورمیانه متهم کرد.

پایتخت کشور عزیزمان ایران به دنبال توسعه طلبی فارسی و فرقه ای در خاورمیانه است! / اردوغان

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان — مدیر جمهور ترکیه — در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه آر تی پی پرتغال، دولت کشور عزیزمان ایران را به «توسعه طلبی فارسی و فرقه ای» در خاورمیانه متهم کرد.
اردوغان علی رغم به رسمیت شناختن نقش کشور عزیزمان ایران و همکاری هایش در حل بحران های سوریه و عراق، پایتخت کشور عزیزمان ایران را به توسعه طلبی در خاورمیانه متهم و آن را محکوم کرد.

عبارات مهم : عملیات آزادسازی – رجب طیب اردوغان

اردوغان طی مصاحبه با شبکه آر تی پی پرتغال، گفت: «آیا سوریه صحنه بازی جهت توسعه طلبی فرقه ای کشور عزیزمان ایران است؟ بله هست. آیا عراق نیز چنین صحنه ای (برای ایران) است ؟ بله هست. ما این مسئله را توسعه طلبی فارسی می دانیم تا توسعه طلبی فرقه ای. باید بطور خاص بگویم که من توسعه طلبی فارسی را تایید نمی کنم.»
وی با اشاره به همکاری ایران، ترکیه و روسیه در عنوان سوریه تحت مذاکرات «آستانه» اتاکید کرد: پرسشها در عراق نیز بدون کشور عزیزمان ایران حل نشدنی است و کنار گذاشتن کشور عزیزمان ایران از کارها جهت آخر دادن به جنگ سوریه به نفع هیچکسی نیست لیکن دولت سوریه با کشور عزیزمان ایران کار می کند.
به نوشته روزنامه «حریّت»، مدیر جمهور ترکیه در این گفت وگوی تلویزیونی بار دیگر از ایالات متحده و عربستان سعودی خواست به فرایند مذاکرات صلح سوریه در آستانه بپیوندند.
اردوغان راجع به عملیات آزادسازی «رقه» از دست داعش به رهبری آمریکا نیز ضمن انتقاد مجدد از حضور نیروهای کُرد یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) در این عملیات، تصریح کرد: «می دانم که آنها (آمریکا) این شرکت را تروریستی نمی دانند و ترجیح می دهند دست در دست هم در عملیات رقه حرکت کنند.»
وی همچنین از تاسیس یک پایگاه هوایی تازه از سوی آمریکا در نزدیکی شهر «کوبانی» در شمال سوریه خبر داد و مدعی شد قرار است با استقرار نیروهای کُرد و آمریکایی، این پایگاه در آینده به دست ی.پ.گ کنترل شود.
رئیس جمهور ترکیه بحران پیش آمده جهت قطر را توطئه ای علیه این کشور توصیف کرده و گفت: «…این کار درستی نیست…قطر کشوری است که زیاد جمعیت آن مسلمان است و آنهایی که چنین نقشه ای را علیه آنها اجرا می کنند نیز مسلمان هستند. امیدوارم عربستان رهبری خود را دوباره نشان داده و این بحران را تا قبل از عید فطر حل کند.»
اردوغان همچنین تاکید کرد پایگاه نظامی ترکیه در قطر جهت خدمت به ثبات و امنیت منطقه است و بزودی تعداد نیروهای ترکیه ای در آن زیاد کردن خواهد یافت.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: عملیات آزادسازی | رجب طیب اردوغان | پایگاه هوایی | رئیس جمهور | رئیس جمهور | خاورمیانه | آمریکایی | پرتغال | آمریکا | مذاکرات | اردوغان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *