خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چین و روسیه در قبال خطرات هسته‌ای کره شمالی مسئول هستند / آمریکا

در پی آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ، آمریکا اعلام کرد چین و روسیه در قبال برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی مسئولند.

چین و روسیه در قبال خطرات هسته‌ای کره شمالی مسئول هستند / آمریکا

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان؛ کره شمالی روز جمعه دومین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را انجام داد و آن را هشداری جهت “امپریالیست های حیوان صفت آمریکایی” خواند. این آزمایش یک ماه بعد از آزمایش اول صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ در گزارشی نوشت: «این آزمایش به آمریکا هشدار داد که اگر دست از پا اشتباه کند کره شمالی آن را بی‌جواب نمیگذارد. اگر آمریکا با وجود هشدارهای متعدد ما باز هم به تهدیدهای هسته ای خود ادامه دهد، آنها را سر جایشان می‌نشانیم.» همچنین این خبرگزاری از قول «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نوشت برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ یک دارایی استراتژیک بسیار ارزشمند است که با هیچ چیز قابل معامله نیست.«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، شلیک موشک کره شمالی را نقض قوانین شورای امنیت شرکت ملل خواند و آن را “رفتاری بی‌ملاحضه” توصیف کرد. او همچنین انگشت اتهام خود را به سوی چین و روسیه نشانه گرفت و گفت چین و روسیه که ستون های اقتصاد کره شمالی هستند در قبال برنامه موشک بالستیک و هسته ای این کشور که ثبات و امنیت منطقه را به خطر انداخته هست، مسئولند.

اظهارات تیلرسون قطعا جهت روسیه و چین خوشایند نخواهند بود. پکن اخیرا سخنان ترامپ مبنی بر اینکه چین باید روی متحدش فشار بیشتری وارد کند را رد کرده هست. به گفته «بانی گلیسر» مدیر پروژه «چاینا پاور» در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن، به خاطر آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی– که به گفته بعضی کارشناسان توان نشانه گرفتن نیویورک را هم دارند- چین دلواپس حمله نظامی آمریکا به کره شمالی است و در این میان، غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ را هم باید در نظر گرفت.

چین و روسیه در قبال خطرات هسته‌ای کره شمالی مسئول هستند / آمریکا

هفته گذشته ژنرال «جوزف دانفورد»، مدیر ستاد یکسان ارتش آمریکا در کلرادو با بیان اینکه درگیری نظامی با کره شمالی غیر قابل تصور نیست، احتمال رویارویی نظامی واشنگتن و پیونگ یانگ را منتفی ندانست. وی گفت: آنچه جهت من غیرقابل تصور است امکان سقوط یک بمب هسته‌ای در کلرادو هست. در نتیجه کار من این است که گزینه های نظامی را بررسی کنم تا چنین اتفاقی نیفتد.گلیسر اعتقاد است نمیتوان با قاطعیت گفت که کاخ سفید واقعا به حمله نظامی فکر میکند یا نه. به اعتقاد وی، با آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گزینه مذاکره غیرواقعی به نظر میرسد. «جفری لوییس» متخصص پرسشها کره شمالی در موسسه مطالعات بین‌المللی «میدل بری» اعتقاد است با آزمایشات موشکی اخیر که نشان میدهد کره شمالی میتواند اهدافی در خاک آمریکا را نشانه قرار دهد، دیگر جایی جهت فکر کردن راجع به حمله نظامی به این کشور باقی نمانده هست. با این حال، او باور دارد که حمله نظامی به کشورهای مسلح به سلاح هسته‌ای ایده خوبی نیست و درست به همین علت است که کشورهای متفاوت به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای هستند. در واقع، جذابیت سلاح هسته‌ای همین است.

انتهای پیام/

در پی آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ، آمریکا اعلام کرد چین و روسیه در قبال برنامه سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی مسئولند.

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی

واژه های کلیدی: پیونگ یانگ | رکس تیلرسون | کره شمالی | حمله نظامی | کره شمالی | آمریکایی | برنامه | آمریکا | روسیه | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *