خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا آمریکا خطر درگیری نظامی با کشور عزیزمان ایران را به جان خواهد خرید؟

پایگاه خبری اسپوتنیک در مطلبی، احتمال وقوع درگیری نظامی میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا را بررسی کرد.

آیا آمریکا خطر درگیری نظامی با کشور عزیزمان ایران را به جان خواهد خرید؟

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، اسپوتنیک در مطلبی نوشت: شرایط کنونی در خلیج فارس، روابط پر‌تنش میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا را نیز شدت یافتن کرده هست. واشنگتن به طور فزاینده حضور نیروهای نظامی خود در این منطقه را زیاد کردن داده است و با این اقدامات، کشور عزیزمان ایران را به اتخاذ تصمیم‌های سرسختانه در پاسخ به آن، جنبش کرده است.

در هفته گذشته، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند کشتی یو‌اس‌اس تاندربولت آمریکا اقدام به شلیک هشدار به سوی یک قایق متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

آیا آمریکا خطر درگیری نظامی با کشور عزیزمان ایران را به جان خواهد خرید؟

یک منبع در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد: «شناور ایرانی که در حال نزدیک شدن بود، به تلاش‌های مکرر جهت برقراری ارتباط رادیویی پاسخ نداد.»

نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است این قایق تا فاصله 140 متری به ناو آمریکایی نزدیک شده است است.

این در حالی است که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این ناو آمریکایی به قصد جنبش و ایجاد هراس مبادرت به شلیک دو گلوله هوایی کرد. این اطلاعیه افزوده است: شناور نیروی دریایی سپاه بدون اعتنا به واکنش‌ها غیرحرفه ای و وسوسه برانگیز آنها به مأموریت خود ادامه داد و بعد از مدت کوتاهی ناو آمریکایی منطقه را ترک کرد.

یک سرهنگ نیروی هوایی کشور عزیزمان ایران که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با بخش فارسی اسپوتنیک گفت تمامی این کارها ارتش آمریکا در خلیج فارس «غیر حرفه‌ای» است و به منظور «قدرت‌نمایی» انجام می‌شود.

پایگاه خبری اسپوتنیک در مطلبی، احتمال وقوع درگیری نظامی میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا را بررسی کرد.

بر اساس بیانات وی، این رخداد اخیر زیاد «تحریک از طریق تبلیغات منفی» و تلاشی جهت یافتن بهانه‌ای جهت استفاده از قوه قهریه علیه کشور عزیزمان ایران بوده است.

وی گفت: «در عین حال، این یک تلاش نافرجام جهت یافتن بهانه‌ای جهت مصوبه تازه تحریم‌های ضدایرانی بوده است که در واشنگتن مورد بحث قرار گرفته است.»

کشتی‌های چند کشور متفاوت در بخش شمالی خلیج فارس ماموریت‌های گشت‌زنی انجام می‌دهند و احتمال رویارویی آن‌ها با یکدیگر اوج است.

این سرهنگ گفت: «در چنین شرایطی، شلیک اخطار اقدامی افراطی بوده هست. علاوه بر این، ناو آمریکایی به مرز کشور عزیزمان ایران بسیار نزدیک بوده هست. نیروی دریایی ایران از نزدیک حرکات نیروی دریایی آمریکا را زیر نظر دارد؛ لیکن این منطقه از نظر استراتژیک، حائز اهمیت است.»

این کارشناس نظامی راجع به احتمال وقوع درگیری بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا در خلیج فارس گفت این مسئله دور از ذهن به نظر می‌رسد.

وی گفت: «در صورتی که فرض بگیریم چنین درگیری در خلیج فارس صورت بگیرد، این مسئله می‌تواند تمام منطقه را تحت‌ الشعاع قرار دهد. خلیج فارس، بزرگترین منطقه نفت‌خیز در دنیا است و بیش از 70 درصد تانکر‌های نفتی از این منطقه عبور می‌کنند. درگیری فرضی در این منطقه، تهدیدی جهت اقتصاد جهانی به شمار خواهد رفت. دور از ذهن است که آمریکا این اقدام را انجام دهد.»

آیا آمریکا خطر درگیری نظامی با کشور عزیزمان ایران را به جان خواهد خرید؟

یک تحلیلگر سیاسی دیگر در این‌باره خاطر نشان کرد آمریکا در خلیج فارس با آتش بازی می‌کند؛ با این حال، وی گفت احتمال وقوع درگیری نظامی میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا وجود دارد.

این تحلیلگر در گفتگو با بخش فارسی اسپوتنیک گفت: «رویداد اخیر در خلیج فارس می‌تواند با تحولات سیاست داخلی آمریکا در ارتباط باشد. در حال حاضر، دونالد ترامپ – مدیر جمهور آمریکا – تحت فشار قرار گرفته هست؛ لیکن بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی، به اتهام ارتباط تیم او با روسیه، مشروعیت وی به عنوان مدیر جمهور این کشور را به چالش کشیده اند. به این ترتیب، هرچه این تنش‌ها عمیق‌تر شود، سیاست خارجی واشنگتن نیز پرخاشگرانه‌تر خواهد شد. این نخستین جنبش این‌چنینی از جانب آمریکا نبوده هست. با این‌حال، دلیلی جهت نگرانی وجود ندارد.»

این تحلیلگر سیاسی متذکر شد کشور عزیزمان ایران حق دارد از مرزهای خود دفاع کند و نیروهای نظامی ایران همواره جهت پیگیری به چنین کارها تحریک‌آمیزی، در حالت آماده باش قرار دارند.

وی در آخر سخنان خود گفت: «ایران پتانسیل مناسبی جهت جلوگیری از تجاوزها را دارد. آمریکا نیز از این عنوان اطلاع دارد و درگیر منازعه با کشور عزیزمان ایران نخواهد شد. واشنگتن نمی‌خواهد دچار شکست‌های غیرقابل توجیه شود. آمریکا به سناریوی حل و فصل آنچه «مشکل ایران» خوانده می‌شود، ادامه خواهد داد. با این‌حال، این تنها ظاهر مسئله هست. این سیاست با هدف بی‌اعتبار کردن کشور عزیزمان ایران در سطح بین‌المللی دنبال می‌شود. ولی در عمل، سناریوی نظامی اجرایی نخواهد شد.»

پایگاه خبری اسپوتنیک در مطلبی، احتمال وقوع درگیری نظامی میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا را بررسی کرد.

انتهای پیام/

آیا احتمال وقوع درگیری نظامی میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا وجود دارد؟

واژه های کلیدی: نیروی هوایی | ناو آمریکایی | آمریکایی | دریایی | ایرانی | ارتباط | آمریکا | واشنگتن | سیاست | ایران | ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *