خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مارپیچ قیمتی در بازار ارز

به گزارش دنیای اقتصاد؛ قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی حرکت مارپیچی تبعیت و بعد از هر کاهش، یک زیاد کردن قیمت را تجربه کرده

مارپیچ قیمتی در بازار ارز

مارپیچ قیمتی در بازار ارز

عبارات مهم : روز دوشنبه – بازیگران

نوسان صفر در بازار سهام

به گزارش دنیای اقتصاد؛ قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی حرکت مارپیچی تبعیت و بعد از هر کاهش، یک زیاد کردن قیمت را تجربه کرده هست. در ادامه این روند، قیمت دلار که روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، روز سه شنبه به بزرگراه افزایشی بازگشت و با 12 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 747 تومان رسید. به گفته فعالان، سردرگمی معامله گران در ارتباط با آینده قیمت بااهمیت ترین عامل حرکت رفت و برگشتی دلار بوده هست. علی رغم نوسانات بازار ارز، فضای احتیاطی با فروکش هیجانات انتخاباتی بر بورس حاکم شده است و در پی این موضوع، روز گذشته نوسان شاخص به صفر واحد رسید.

قیمت دلار که روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت، روز سه شنبه به بزرگراه افزایشی بازگشت. بررسی ها نشان می دهد، قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی حرکت زیگزاگی تبعیت و بعد از هر کاهش، یک زیاد کردن قیمت را تجربه کرده هست. شاخص بازار ارز در نخستین روز هفته بیشترین افت در سال 96 را تجربه کرد و با 38 تومان افت روی قیمت 3 هزار و 748 تومان قرار گرفت. روز یکشنبه ورق برگشت و این ارز با 2 تومان زیاد کردن به قیمت 3 هزار و 750 تومان رسید. روز دوشنبه، دلار یک بار دیگر در مسیر کاهشی قرار داده شد و با 15 تومان کم کردن از مرز 3 هزار و 750 تومان پایین آمد و روی نقطه 3 هزار و 735 تومان آرام گرفت. در حالی که بعضی انتظار ادامه افت زیاد این ارز را داشتند، مطابق با حرکت زیگزاگی که بعد از هر کاهشی، یک زیاد کردن قیمت رخ می داد، این ارز با 12 تومان رشد روی قیمت 3 هزار و 747 تومان قرار گرفت.

مارپیچ قیمتی در بازار ارز

البته میزان کم کردن دلار در این حرکت زیگزاگی زیاد از مقدار زیاد کردن بعدی آن بوده هست. به گفته فعالان، بعضی از بازیگران بازار باور دارند، قیمت دلار در نخستین هفته خردادماه توان رشد یا کم کردن خاصی را ندارد و معامله گران در ارتباط با روند آینده قیمت سردرگم هستند.

در این شرایط، بخشی از معامله گران زمانی که قیمت دلار به محدوده 3 هزار و 730 تومان نزدیک می شود، خریدهای خود را زیاد کردن می دهند، حال آنکه دسته دیگری در برابر عبور این ارز از سطح 3هزار و 750 تومان مقاومت می کنند. در این شرایط، بعضی معامله گران در یک دامنه حدودا 20 تومانی اقدام به نوسان گیری می کنند. روز سه شنبه، یورو تحت تاثیر تقویت ارزش آن در بازارهای جهانی، با 15 تومان زیاد کردن به قیمت 4هزار و 235 تومان رسید. قیمت سکه که روز دوشنبه با 5 هزار تومان افت به یک میلیون و 212 هزار تومان رسیده بود، روز سه شنبه افت بیشتری را تجربه نکرد و روی همان قیمت سومین روز هفته باقی ماند. این در حالی بود که روز دوشنبه، سکه 5 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی حرکت مارپیچی تبعیت و بعد از هر کاهش، یک زیاد کردن قیمت را تجربه کرده

مقاومت مرز 3750

روز سه شنبه، دلار معاملات خود را در یک قدمی مرز 3 هزار و 750 تومان و با قیمت 3 هزار و 749 تومان شروع کرد. این قیمت 14 تومان بالاتر از قیمت بسته شده است این ارز در روز دوشنبه بود و انتظارات افزایشی بخشی از معامله گران را در ابتدای روز سه شنبه تحت تاثیر قرار داد.

با وجود این در ادامه روز این ارز نتوانست زیاد کردن خاصی را تجربه کند و از مرز 3 هزار و 750 تومان عبور نکرد. به گفته فعالان، بخشی از معامله گران در روزهای اخیر با زیاد کردن فروش های ارزی در این سطح، مانع از شکستن آن شده است اند. البته عوامل خارجی نیز روز سه شنبه همراهی چندانی با معامله گران افزایشی نکردند. در چهارمین روز هفته، قیمت حواله درهم همچنان در محدوده هزار و 20 تومان باقی ماند. ارزش دلار در کشورهای همسایه نیز چندان تغییری نکرد تا از این سو قیمت در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر قرار نگیرد.

مارپیچ قیمتی در بازار ارز

به گفته فعالان، نوسانات دلار در یک هفته اخیر زیاد از بازارهای همسایه ناشی از تحرکات معامله گران بازار داخلی بوده هست. در این میان،عرضه بازارساز نیز در مدیریت دامنه نوسانات نقش مهمی داشته هست. در واقع عرضه بازیگران بازارساز، قدرت بازیگران افزایشی را کم کردن داد. بااهمیت ترین عاملی که قیمت دلار در روز سه شنبه را در مسیر افزایشی قرار داد، زیاد کردن خرید معامله گران فردایی بود.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی حرکت مارپیچی تبعیت و بعد از هر کاهش، یک زیاد کردن قیمت را تجربه کرده

واژه های کلیدی: روز دوشنبه | بازیگران | دوشنبه | نوسان | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *