خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دوقطبی معاملات در بازار مسکن

بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین ماه تابستان، با پیشروی موضعی معاملات همراه شد. اوضاع کلی بازار ملک اگرچه عدم اصلاح را نشان می دهد، ولی

دوقطبی معاملات در بازار مسکن

دوقطبی معاملات در بازار مسکن

عبارات مهم : اخبار اقتصادی – مناطق سردسیر

خیز 8 درصدی معاملات در 9 منطقه به رغم افت 2 درصدی معدل بازار

بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین ماه تابستان، با پیشروی موضعی معاملات همراه شد. اوضاع کلی بازار ملک اگرچه عدم اصلاح را نشان می دهد، ولی اختلاف شدید دمای معاملات بین مناطق مختلف، از دو قطبی شدن بازار حکایت دارد. ماه گذشته در 9 منطقه پایتخت که به مقصد 42 درصد خریداران مسکن تبدیل شده، حجم معاملات به طور میانگین 8 درصد زیاد کردن یافت و در سایر مناطق، به دو دلیل، میزان فروش آپارتمان افت کرد. قیمت مسکن در تیر جهت سومین ماه پیاپی ثابت ماند. کارنامه 22 منطقه، میانه رکود-رونق را اعلام می کند.

بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران در ثلث اول فصل نقل و انتقال، به علت تجمع خریداران در مناطق مشخص، دو قطبی شد. گزارش «دنیای اقتصاد» از کارنامه معاملات ملک در تیر ماه امسال حاکی است: اگر چه معدل خرید مسکن در کل پایتخت کم کردن پیدا کرده و اوضاع کلی بازار تابستان 96، «توقف» در فاز پیش رونق 95 را علامت می دهد ولی در 9 منطقه تهران، «پیشروی معاملات» با رشد قابل توجهی شروع شده است و نوعی «تحرک منطقه ای» در بازار ملک شکل گرفته است.

دوقطبی معاملات در بازار مسکن

آمارهای دریافتی از دفتر اقتصاد مسکن نشان می دهد: در نخستین ماه تابستان، حجم کل معاملات خرید آپارتمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (تیر 95) کم کردن یافت که با توجه به تعداد واحدهای مسکونی فروش رفته در تیر امسال و مقایسه آن با رکود عمیق سال 94، شرایط کلی کنونی به معنای «در جا زدن بازار ملک در فاز میانه رکود-رونق» هست. با این حال، ماه گذشته حجم معاملات خرید در 9 منطقه تهران، به عنوان «مناطق پیشران و جاذب تقاضا»، به طور میانگین 8 درصد زیاد کردن پیدا کرد. بررسی «دنیای اقتصاد» در این باره مشخص می کند: 9 منطقه گرمسیر بازار مسکن تهران، مناطق عرضه کننده دو دسته آپارتمان جهت تقاضای مصرفی میانگین محسوب می شود که طبق آینده نگری کارشناسان و نشانه های قبلی، ورود این گروه از متقاضیان به بازار باعث شده است دمای معاملات خرید ملک در این مناطق، علی رغم محله های دیگر شهر اوج برود.

در مناطق 3، 5، 10 تا 13 و 20 تا 22، میزان فروش آپارتمان در ماه گذشته از یک درصد تا 20 درصد زیاد کردن پیدا کرد. در سایر مناطق شهر ولی «رشد منفی» معاملات رقم خورد. مناطق سردسیر بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران را محله های شمالی پایتخت دارای واحدهای بزرگ متراژ و لوکس و همچنین بعضی محله های مرکزی با تراکم مسکونی کم (محدوده اداری شهر) شکل داده اند که چون مناطق مورد جست وجوی تقاضای فعلی به حساب نمی آید، دمای معاملات ملک در این مناطق، همچنان «زیر صفر» است.

بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین ماه تابستان، با پیشروی موضعی معاملات همراه شد. اوضاع کلی بازار ملک اگرچه عدم اصلاح را نشان می دهد، ولی

تیر ماه امسال میزان فروش واحد مسکونی در مناطق یک و دو، به ترتیب 6 درصد و 7 درصد نسبت به تیر 95 کم کردن پیدا کرد. در مناطقی که محل سکونت و جست وجوی دهک های میانگین رو به پایین محسوب می شود نیز حجم معاملات خرید تا 20درصد نسبت به تیر پارسال کم شده است هست. به گزارش «دنیای اقتصاد»، وضع موجود بیانگر «دو قطبی شدن بازار معاملات مسکن در تهران» است به طوری که از یکسو حجم بازار خرید و فروش آپارتمان در مناطق پرکشش جهت معاملات مصرفی، بزرگتر شده است و در مقابل، بازار معاملات ملک در مناطق دارای کمترین ارتباط با تقاضای مصمم و حاضر در بازار، کوچک شده است است.

آنچه باعث این دو قطبی معاملاتی در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران شده، به کیفیت وام ها در سبد تسهیلات خرید مسکن برمی گردد. میزان اقساط ماهانه وام های موجود خرید مسکن اگر چه جهت دهک متوسط، تقریبا معادل بهای اجاره ماهانه آپارتمان برآورد می شود و به نوعی در استطاعت دهک میانی است ولی فاقد توان کافی جهت جنبش تقاضا در دهک های درآمدی زیر سطح میانگین ارزیابی می شود. این تسهیلات همچنین به لحاظ سقف ریالی، فاقد قدرت پوششی جهت هزینه خرید مسکن دهک های 6 تا 8 است.

به این ترتیب، حریم کاربرد تسهیلات موجود خرید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران به لحاظ دامنه جنبش تقاضای مصرفی، از آنجا که همه مناطق پایتخت را مشمول بر نمی شود، «پیشروی موضعی» معاملات ملک در مناطق مشخصی از شهر را منجر شده است هست. نتیجه های تحلیل آمارهای دفتر اقتصاد مسکن نشان می دهد: 9 منطقه پایتخت کشور عزیزمان ایران که نزدیک به نیمی از کل معاملات ماهانه خرید آپارتمان در آنجا انجام می شود، در مسیر پیش رونق، حرکت رو به جلو دارند و در سایر مناطق به علت نبود محرک مالی خرید و کمبود تقاضای موثر، فروش آپارتمان با افت مواجه شده است هست. در حال حاضر 42 درصد معاملات مسکن در 9 منطقه پیشران پایتخت انجام می شود. مناطق گرمسیر بازار ملک پایتخت کشور عزیزمان ایران در غرب، شمال غرب و بخش هایی از جنوب شهر قرار دارد.

دوقطبی معاملات در بازار مسکن

تغییرات خفیف قیمت مسکن

به گزارش «دنیای اقتصاد»، میانگین قیمت مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت سومین ماه پیاپی، در سطح 5/ 4 میلیون تومان به ازای هر متر مربع ثابت ماند. تیر ماه امسال آپارتمان های فروشی با «رشد صفر» در قیمت، خریداری شد به طوری که معاملات نخستین ماه تابستان با قیمت دو ماه آخر بهار 96، انجام شد. با این حال تحت تاثیر ریزنوسانات ماهانه قیمت مسکن طی یک سال اخیر، در تیر امسال، میانگین قیمت آپارتمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران 7/ 5 درصد نسبت به تیر95، رشد مثبت نشان می دهد. میزان رشد نقطه ای قیمت مسکن در حال حاضر معادل میزان رشد نقطه ای یک سال 95 هست. معدل قیمت مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران در یک سال 95 کمتر از 6درصد نسبت به یک سال 94 زیاد کردن پیدا کرده بود. عدم عوض کردن ماهانه قیمت مسکن طی ماه های اخیر باعث شده است رشد نقطه ای قیمت، با قیمت ثابت همراه باشد.

بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین ماه تابستان، با پیشروی موضعی معاملات همراه شد. اوضاع کلی بازار ملک اگرچه عدم اصلاح را نشان می دهد، ولی

بر اساس این گزارش، در نخستین ماه تابستان 13 هزار و 600 واحد مسکونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران فروخته شد. این حجم معاملات در مقایسه با میانگین حجم ماهانه معاملات خرید آپارتمان در سال 94 –زمان رکود کامل و دوره قبل از پیش رونق- 13 درصد زیاد است که این عنوان مشخص می کند: اگر چه در حال حاضر معاملات در کل شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران 2 درصد نسبت به سال گذشته کم کردن پیدا کرده ولی وضع فعلی، مشابه رکود عمیق سال 94 نیست بلکه بیشتر، بیانگر جنب و جوش منطقه ای به جای تحرک سراسری در بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

دوقطبی معاملات در بازار مسکن

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: اخبار اقتصادی | مناطق سردسیر | آپارتمان | تابستان | اقتصاد | تابستان | تهران | بازار | ایران | اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *