خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بورس بازی روی موج پول های تازه

بازار سهام در هفته معاملاتی که گذشت نشانه‌هایی از ورود نقدینگی تازه و جولان تقاضا را به نمایش گذاشت که این روند به خاص در سهام صنایع و شرکت‌های

بورس بازی روی موج پول های تازه

بورس بازی روی موج پول های تازه

عبارات مهم : انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – ریاست جمهوری

بازار سهام در هفته معاملاتی که گذشت نشانه هایی از ورود نقدینگی تازه و جولان تقاضا را به نمایش گذاشت که این روند به خاص در سهام صنایع و شرکت های کوچک مشهود بود. به این ترتیب، با ورود منابع از سوی سرمایه گذاران عمدتا حقیقی، معاملات بورس از حالت رکود مطلق خارج شده است هست.

شاخص کل هم در هفته جاری 6/ 0 درصد رشد کرد تا با ورود به کانال 78 هزار واحدی آرایش بهتری به لحاظ نموداری به خود بگیرد.با رصد شرایط به نظر می رسد با فقدان انگیزه های مشخص اقتصادی جهت حرکت یکپارچه صعودی در بازار سهام به خاص در صنایع بزرگ، تقاضای سرمایه گذاران حقیقی به سمت شرکت های کوچک با نشانه ایجاد موج های کوتاه مدت و سریع شکل گرفته است که بنا به تجربه تاریخی می تواند زمینه ساز بروز انحرافات قیمتی و نوسانات شدید آتی در سهام مربوطه شود.

بورس بازی روی موج پول های تازه

استمرار مسیر ناصواب بانک ها

انتشار آمار 11ماهه متغیرهای پولی کشور از ادامه روند نامناسب بانک ها و اتکای آنها بر منابع بانک مرکزی جهت حل پرسشها خود حکایت می کند. بر این اساس، بدهی بانک ها به بانک مرکزی که با کنترل مناسب نهاد ناظر، از ابتدای سال 93 تا آخر سال 94 در محدوده 80 هزار میلیارد تومان باقی مانده بود در امسال با روند فزاینده ای رشد کرده و در آخر بهمن ماه به بیش از 115 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مطالعه دقیق تر این گزارش نشان می دهد مسئله مهم در حوزه بانک های غیردولتی دیده می شود تا جایی که بدهی شرکت های مزبور از حدود 12 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال، با رشد بیش از 3 برابری از مرز 40 هزار میلیارد تومان در آخر بهمن ماه گذر کرده هست. به این ترتیب می توان گفت مسئله ساختاری ترازنامه بانک ها در زمینه عدم تناسب وقت بندی و بازدهی منابع و مصارف در حال اثر گذاری بر حساس ترین جزء نقدینگی یعنی پایه پولی است و با انتقال فشار به بانک مرکزی عملا رشد ناخواسته هسته پولی را موجب شده است هست. به عبارت دیگر، بر هم خوردن تعادل منابع و مصارف در بعضی بانک ها راهی جز مراجعه به آخرین راه حل یعنی استقراض از بانک مرکزی باقی نگذاشته است.

بازار سهام در هفته معاملاتی که گذشت نشانه‌هایی از ورود نقدینگی تازه و جولان تقاضا را به نمایش گذاشت که این روند به خاص در سهام صنایع و شرکت‌های

در همین حال، با توجه با جریمه سنگین 34 درصدی اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی اتفاق اخیر می تواند موجب شدت یافتن مسابقه در زمینه سپرده گیری و استمرار جنگ قیمتی در بازار پول شود؛ ضمن آنکه با توجه به حضور بخش عمده بانک های شخصی و تازه شخصی شده است در بورس (که در واقع همین استقراض کنندگان مهم از بانک مرکزی در شرایط کنونی هستند) می توان انتظار شدت یافتن پرسشها مربوط به سودآوری و کم کردن بازدهی این بنگاه ها با توجه به زیاد کردن هزینه پول را داشت.

نشست امیدوار کننده

در هفته جاری، مدیر شرکت بورس در نشست نوروزی خود میزبان مدیران نهادهای مالی و شرکت های کارگزاری بود. در این برنامه ریاست سازمان، گزارشی از عملکرد گذشته و برنامه های آتی را به استحضار فعالان ارشد بازار رساند. توصیه جالب در بین بیانات مطرح شده است در این جلسه، عزم راسخ شرکت جهت مقررات زدایی در عرصه های زائد و تسهیل روند معاملات و نقدشوندگی بازار بود.

بورس بازی روی موج پول های تازه

بر این اساس، وعده ایجاد ساز و کار تازه توقف و گشایش نمادهای معاملاتی مطرح شد که بر پایه آن، وقت توقف نمادها فارغ از دلایل آن به حداقل می رسد و اولویت نقدشوندگی به عنوان ضرورت مهم حاکم بر فضای بازار سرمایه مد نظر قرار می گیرد. علاوه بر این، اعطای اختیارات زیاد به بورس ها در تنظیم مقررات و برخورد با متخلفان و نیز کم کردن دیوانسالاری و مقررات پیچیده و متعدد در عرصه بازار سرمایه از دیگر نویدهای مطرح شده است از سوی محمدی به عنوان اولویت کاری سال 96 بود. در این جلسه وی همچنین بر وجود وقت های استثنایی در بازارهای نوین نظیر مشتقه اشاره کردند و لزوم توجه سرمایه گذاران حقوقی به وقت های سودسازی در این بازارهای نوپا با استفاده از علم روز دنیا (به خاص در زمینه معاملات ترکیبی سهام و ابزار مشتقه) مورد تاکید قرار گرفت.

چرخش جهانی به سمت دارایی های امن

نگاهی به روند معاملات اخیر دارایی های متفاوت در بازارهای جهانی حکایت از بروز نشانه های اولیه در جهت کم کردن ثبات و زیاد کردن نااطمینانی در سطح معاملات سهام و کالاها دارد.در همین راستا، شاخص مرتبط با نوسان سهام در ایالات متحده (VIX) به بالاترین سطح بعد از انتخابات ایالات متحده رسیده که نشان دهنده آماده شدن معامله گران جهت نوسان زیاد در بازار سهام هست. در همین حال، تنش های ژئوپلیتیک حول عنوان سوریه و کره شمالی و نیز هراس از احتمال برنده شدن نامزدهای افراطی راست و چپ در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در فرانسه باعث احتیاط زیاد سرمایه گذاران و زیاد کردن میل به به خرید دارایی های امن نظیر اوراق قرضه آمریکایی و فلزات گرانبها شده است است.

بازار سهام در هفته معاملاتی که گذشت نشانه‌هایی از ورود نقدینگی تازه و جولان تقاضا را به نمایش گذاشت که این روند به خاص در سهام صنایع و شرکت‌های

در همین راستا، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح پنج ماهه رسیده و با نزدیک شدن به محدوده کلیدی 1300 دلار در هر اونس، در مسیر بازگشت به اوج تجربه شده است در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.در همین حال، روند صعودی قیمت فلزات اساسی و مواد معدنی هم اخیرا معکوس شده است و به طور مشخص قیمت های جهانی مس و روی به ترتیب بیش از 5 و 10 درصد نسبت به اوج اوایل سال میلادی کم کردن یافته اند. ارزش سنگ آهن و بعضی مواد شیمیایی مهم جهت شرکت های بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نظیر متانول هم بیش از 20 درصد افت کرده اند.

در این میان، نفت را می توان از معدود مواد خام مقاوم در برابر موج اصلاحی اخیر دانست که به لطف نااطمینانی ها در خاورمیانه از گزند کم کردن قیمت ها در امان مانده هست. به این ترتیب می توان گفت به لحاظ محیطی شرایط بازارهای جهانی نشانه های مناسبی را در جهت ثبات یا افزایش نمایان نمی کند؛ وضعیتی که در حوزه کالایی به لحاظ اهمیت بالای آن جهت سودآوری بخش مهمی از شرکت های بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران باید به دقت مورد رصد سرمایه گذاران ایرانی قرار گیرد.

بورس بازی روی موج پول های تازه

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا | ریاست جمهوری | سرمایه گذار | انتخابات | منابع | مرکزی | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *