خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اعلام وقت دقیق تکمیل قطعه یک تهران-شمال

به گزارش ایسنا ؛رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که اگر کسی ادعای سرمایه گذاری های کلان در پروژه های سخت را دارد می تواند به ورود در

اعلام وقت دقیق تکمیل قطعه یک تهران-شمال

اعلام وقت دقیق تکمیل قطعه یک تهران-شمال

عبارات مهم : اعلام آمادگی – سرمایه گذار

رییس بنیاد مستضعفان :زمستان امسال قطعه اول آزاد راه تهران- شمال تکمیل می شود.

به گزارش ایسنا ؛رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که اگر کسی ادعای سرمایه گذاری های کلان در پروژه های سخت را دارد می تواند به ورود در آزادراه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال فکر کند، اظهار کرد: این پروژه بسیار فنی و پیچیده که امروز گام های مثبتی در جهت تکمیل آن برداشته شده است از سوی بنیاد مستضعفان اجرایی شد و شرکت های بخش شخصی در کنار شرکتهای بنیاد در فضایی کاملاً رقابتی در حوزه های متفاوت فعال شده است اند. بنده از سال ۱۳۶۷ که وزیر راه بودم لایحه ای را با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که به تصویب رسید که پروژه های بزرگ بخش حمل و نقل با اعتبارات غیردولتی ساخته شوند. مثل بانک ها و سرمایه گذاران که پروژه های آزادراه ها عمدتا از این طریق انجام می شوند.

اعلام وقت دقیق تکمیل قطعه یک تهران-شمال

سعیدی کیا ادامه داد: این قانون توانست بسیاری از گره های بزرگ مالی را در طول سال های گذشته باز کند و پروژه هایی مانند آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – ساوه، قزوین – زنجان، قم – کاشان، ساوه ـ سلفچگان، زنجان ـ تبریز و… همچنین آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال در این قالب پیگیری شده است است.

وی راجع به ی جزییات قراردادهای مالی آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال نیز توضیح داد: این پروژه با همکاری بنیاد و وزارت راه با 50 درصد آورده مالی دولت و 50 درصد سرمایه گذاری بنیاد و به وسیله بنیاد ساخته می شود. در این پروژه تمام قراردادها و تصمیم گیری های اقتصادی را به تائید وزارت راه و شهرسازی می رسد و به وسیله بنیاد به عنوان مجری کار انجام می شود.

به گزارش ایسنا ؛رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که اگر کسی ادعای سرمایه گذاری های کلان در پروژه های سخت را دارد می تواند به ورود در

رییس بنیاد مستضعفان راجع به چگونگی به وجود آمدن این تحول بزرگ در ساخت آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال نیز عنوان کرد: در ماه های ابتدایی که بنده وارد بنیاد مستضعفان شدم دیداری با جناب آقای دکتر آخوندی داشتیم. در جریان آن بنده از ایشان پرسیدم که آیا تکمیل این آزاد راه را پیگیری می کنند که با تایید ایشان کار شروع شد. خوشبختانه تا امروز دو طرف با تمام توان خود پیگیر اجرای این کار مهم بوده اند و پیشرفت هایی که امروز در قطعه اول شاهد آن هستیم نتیجه این همکاری و نشان از عزم یکسان در انجام آن است.

سعیدی کیا زمستان امسال را وقت تکمیل قطعه اول این آزاد راه دانست و گفت: در ابتدا ما برنامه داشتیم که کار در بهار سال ۱۳۹۶ تکمیل شود، ولی زمستان سال قبل زمستان مشکل بود و با توجه به دمای منفی ۲۰ درجه امکان سرعت دادن به تکمیل پروژه وجود نداشت، از طرفی رانش و جابجایی کوه با حجم حدود دو میلیون متر مکعب منجر به اصلاح مجدد مسیر و تأثیرگذاری بر وقت پروژه گردیده هست. با این وجود کار با قدرت زیادی ادامه یافته و امروز به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده است و امیدواریم طبق برآوردهای فعلی قطعه اول قبل از آخر امسال به بهره برداری برسد.

وی راجع به ی آخرین اوضاع منطقه دوم و سوم این آزاد راه نیز اعلام کرد: در قطعه دوم چهار مناقصه متفاوت برگزار شد و در حال حاضر کار به پیمانکاران ابلاغ شده است هست. یک قسمت مهم از منطقه دو تونل البرز است که تونل شرقی از چند سال قبل در حال اجراست و حدود 50% پیشرفت دارد و تونل غربی نیز با ورود فناوری جدیدی که جهت نخستین بار در کشور عزیزمان ایران مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی TBM تمام مقطع (دستگاه حفاری) به قطر 13.5 متر انجام می شود.

اعلام وقت دقیق تکمیل قطعه یک تهران-شمال

رییس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در قطعه سوم نیز سرمایه گذاران کره ای اعلام آمادگی کردند تا به این بخش فاینانس ارائه کند. ما در کنار این پیشنهاد دیگر پیشنهادات تامین مالی طرح های سرمایه گذاری از کشورهای متفاوت و نیز پیمانکاران ایرانی را نیز بررسی می کنیم تا کار اجرایی شود.

سعیدی کیا در پاسخ به این پرسش که وقت احتمالی تکمیل کامل آزاد راه پایتخت کشور عزیزمان ایران – شمال چه سالی خواهد بود، عنوان کرد: با وجود تمام دشواری ها ما معتقدیم انشاالله تا سال ۱۴۰۱ امکان بهره برداری کامل از این پروژه وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا ؛رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که اگر کسی ادعای سرمایه گذاری های کلان در پروژه های سخت را دارد می تواند به ورود در

وی در پاسخ به سوالی دیگر راجع به آخرین اوضاع ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام از سوی بنیاد مستضعفان نیز تاکید کرد: در ابتدا یکی از شرکت های بنیاد در احداث این ترمینال به عنوان یک پیمانکار حضور داشت، ولی با در نظرگرفتن این که وزارت راه و شهرسازی کمبود اعتبار داشت از بنیاد مستضعفان درخواست کردند تا تامین مالی نیز در این ترمینال داشته باشد. ما با این نشانه که گره پرسشها باز شود وارد شدیم و قرارداد در دی ماه سال ۱۳۹۵ به امضاء رسید.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که کارگاه این ترمینال به عنوان بزرگترین کارگاه ملی با رکوردشکنی شرح فنی اجرایی، کاملا فعال است ، توضیح داد: این نکاتی که بعضا در اینترنت و رسانه ها بیان می شود که بنیاد مستضعفان کار را متوقف کرده به هیچ عنوان صحت ندارد. ما از همان ابتدا اعلام کردیم که این پروژه را به عنوان یک پروژه ملی مهم با اتکاء به توان داخلی و در جهت اقتصاد مقاومتی، تکمیل خواهیم کرد و برنامه وقت بندی آن نیز یک سال تعیین شده است هست، ولی چندی قبل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که شاید بر اساس آخرین مطالعات مشاور طرح، قصد ایجاد تغییراتی در طرح مصوب قبلی در جهت بالابردن ظرفیت ترمینال سلام داشته باشد که اگر نظر قطعی آنها بر این عوض کردن باشد مدت وقت ساخت و هزینه آن زیاد کردن می یابد.

اعلام وقت دقیق تکمیل قطعه یک تهران-شمال

سعیدی کیا افزود: در حال حاضر ترمینال سلام پیشرفتی ۵۳ درصدی را به ثبت رسانده و کار طبق برنامه ادامه دارد.

واژه های کلیدی: اعلام آمادگی | سرمایه گذار | زمستان | ایرانی | پروژه | ایران | آخرین | زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *