خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قاچاق مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده است ، کشف 632 تن از انواع موادمخدر در سال 2016

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: پلیس توانسته است در سال 2016حدود 632 تن از انواع موادمخدر را کشف کند.

قاچاق مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده است ، کشف 632 تن از انواع موادمخدر در سال 2016

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار مسعود زاهدیان مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گارگروه مبارزه با مواد مخدر که با همکاری شرکت های همکاری اقتصادی اکو امروز(چهارشنبه) برگزار شد،اظهار داشت: بحث مواد مخدر امروز جزء 5 تهدیدی است که دنیا را مورد خطر قرار داده و مورد توجه تمام کشورها است تا زمینه تولید مواد مخدر و پیشگیری فراهم شود، در این راستا تمام کشورهای دنیا در صدد مبارزه با مافیای مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر علاوه بر منطقه، دیگر کشورها را هم ترساندن می کند، افزود: علی رغم اینکه طی چند سال گذشته کشورهای فرامنطقه ای به بهانه پیشگیری و جلوگیری از تولید موادمخدر در کشورهای همسایه حضور دارند ولی مشاهده می‌شود که تولید موادمخدر از سال 2001 رشد فزاینده ای داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: هیچ یک از کشور های غرب آسیا نمی تواند به تنهایی با مواد مخدر مبازره کند و به نظر می رسد که با همکاری کشورهای عضو اکو می توانیم این امنیت را تامین کنیم.

قاچاق مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده است ، کشف 632 تن از انواع موادمخدر در سال 2016

سردار زاهدیان بیان داشت: امروز مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده هست، به همین جهت همکاری کشورهای عضو اکو می تواند امنیت پایدار را در منطقه ایجاد کند و ما به عنوان یکی از کشورهای عضو اکو آمادگی داریم فعالیت دیگر کشورهای عضو اکو را دنبال کنیم و امیدواریم با یک همکاری جمعی بتوانیم مصوباتی در جهت جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر، تبدیل تریاک به هروئین و پولشویی داشته باشیم و با جریان های مافیایی که به نظر می رسد از سوی کشورهای خارج از اکو هدایت می شوند، مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشاورزان افغانستانی کمترین سود را از کشت تریاک می برند، گفت: با عوض کردن الگوی کشت کشاورزان افغانی، جلوگیری از گسترش لابراتورهای تبدیل تریاک به هروئین و آموزش می توانیم با مواد مخدر مبارزه کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: ورود موادمخدر صنعتی از کشورهای اروپایی به منطقه امروز کشورهای عضو اکو را با خطر مواجه کرده هست، چراکه خطر این مواد زیاد از موادمخدر سنتی است.

سردار زاهدیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با احداث دیوار در مرزهای شرقی کشور با ورود مواد مخدر مبارزه کرده و هزینه زیادی را در این مسیر مجبور شده است است و بیش از 3 هزار و 738 شهید و تعداد زیادی جانباز به کشور تقدیم کرده هست، در صورتی که باید به گونه ای خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر تجهیز کنیم که حتی یک شهید و جانباز هم نداشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: پلیس توانسته است در سال 2016حدود 632 تن از انواع موادمخدر را کشف کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: ایجاد مرکز اطلاعات و همکاری با کشورهای افغانستان و پاکستان از دستاوردهای مهم سال های اخیر در راه مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: عملیات های کنترلی دلوری با کشورهای افغانستان و پاکستان نشان از عزم جدی کشور ما در راه مبارزه با مواد مخدر دارد.

سردار زاهدیان ادامه داد: تنها 632 تن مواد مخدر در سال 2016 کشف شد که این میزان کشفیات رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته هست. در 6 ماه گذشته پلیس به تنهایی توانسته 225 تن و 366کیلو گرم مواد مخدر را کشف کند، همچنین با همکاری گمرک 670 تن از انواع مواد مخدر کشف شده است است.

وی تاکید کرد: باید تعاملات تجربی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر در میان کشورهای عضو اکو گسترش پیدا کند.

گفتنی هست، در این کارگاه نمایندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ترکیه حضور داشتند.

انتهای پیام/

قاچاق مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده است ، کشف 632 تن از انواع موادمخدر در سال 2016

موادمخدر صنعتی کشورهای عضو اکو را ترساندن می‌کند

واژه های کلیدی: افغانستان | قاچاق مواد | افغانستان | پاکستان | موادمخدر | پاکستان | جلوگیری | امنیت | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *