خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قطعی شدن سه تن از اعضای کابینه دوازدهم

به روایت بخش دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت ، مرتضی الویری مدیر سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تشریح شرح جلسه امروز شورای شهر پایتخت

قطعی شدن سه تن از اعضای کابینه دوازدهم

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، مرتضی الویری مدیر سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تشریح شرح جلسه امروز شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: امروز نخستین جلسه جهت گزینش شهردار تهران برگزار شد و هرکدام از اعضای شورا حق داشتند سه نفر را به عنوان نامزد مورد نظر خود معرفی کنند.

وی افزود: در این فرآیند 24 نفر جهت پست شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران کاندیدا شدند که بحث‌هایی هم در این زمینه مطرح و مقرر شد از میان این کاندیدا هفت نفر گزینش شوند تا برنامه مورد نظر خود را ارائه دهند.

ابتکار، حجتی و آخوندی در کابینه دوازدهم ابقا می‌شوند

الویری ادامه داد: بعد از گزینش 24 نفر به عنوان کاندیدای شورای شهر، مشخص شد که ابتکار، حجتی، آخوندی قرار است در کابینه دوازدهم حضور داشته باشند بر این اساس به خودی خود اسامی آنها در رأی‌گیری مرحله دوم از بین بردن شد بنابراین از میان 21 نفر باقی مانده رأی گیری انجام شد و نهایتا هفت نفر با رأی برتر در مرحله دوم فرآیند گزینش شهردار برنامه خود را به شورای شهر ارائه می‌دهند.

قطعی شدن سه تن از اعضای کابینه دوازدهم

رئیس سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به مراحل بعدی انتخاب شهردار تهران تصریح کرد: در مرحله اول یک پیمان نامه یا میثاق‌نامه‌ای میان کاندیدا در شورای شهر به امضا می‌رسد و در مرحله دوم ظرف دو هفته نامزدها برنامه خود را جهت اداره شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به شورای شهر تحویل می‌دهند.

وی تصریح کرد: طبیعتا جلسه‌ای برگزار و به صورت شفاهی هم برنامه‌ها ارائه می‌شود نهایتا میان هفت نفر کاندید منتخب رأی‌گیری صورت می‌گیرد و دو نفر با رأی برتر به مرحله بعدی می‌روند.

الویری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند نفر از کسانی که گزینش شدند سابقه فعالیت در شهرداری را دارند،گفت: به طور مشخص هیچ یک از کاندیدا سابقه فعالیت در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را ندارند، ولی سابقه کار مدیریت موفق در امور کلان کشوری باعث شد که آنها را گزینش کنیم لذا اغلب این افراد سابقه وزارت، معاونت ریاست جمهوری و امور کلان مانند نمایندگی مجلس و نظیر این‌ها را برعهده داشته‌اند.

محسن هاشمی کاندیدای شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نبود

رئیس سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به اینکه گفته می‌شود مقرر بود نام محسن هاشمی در میان کاندیدای شهرداری وجود داشته باشد، بیان داشت: هاشمی در جلسه‌ای تأکید کرد کاندیدای شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست و بنا به درخواست او نامش را در لیست کاندیدا ذکر نکردیم.

به روایت بخش دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت ، مرتضی الویری مدیر سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تشریح شرح جلسه امروز شورای شهر پایتخت

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه احتمال دارد شخصی به جز هفت کاندیدای منتخب، شهردار تهران می‌شوند، اظهار داشت: چنین تصوری ندارم.

الویری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اینترنت نام یک نفر به عنوان شهردار تهران مطرح می‌شود، آیا این عنوان مورد تأیید شماست، اضافه کرد: ما هنوز در جایگاه قانونی قرار نگرفته‌ایم که بتوانیم شهردار تهران را تعیین کنیم به هرحال زمانی می‌توان شهردار را تعیین کرد که کار قانونی شورای شهر شروع شده است باشد.

رئیس سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: به احتمال نیرومند نیمه شهریور شورای شهر به صورت قانونی کار خود را شروع می‌کند. در حال حاضر با بررسی‌های انجام شده است از میان بیست و چند نامزد متفاوت هفت نفر که امتیاز بیشتری داشتند را گزینش کردیم و از آنها خواستیم ظرف دو هفته آینده برنامه خود را جهت اداره شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تحویل دهند.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه نامزدها برنامه‌های خود را تحویل دهند از میان هفت نفر، دو نفری که امتیاز بیشتری به خود تخصیص داده شده است می‌دهند را گزینش می‌کنیم و مجددا از آن دو نفر برنامه تفصیلی‌تری مطالبه خواهیم کرد.

انتخاب شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین جلسه رسمی شورای شهر

الویری متذکر شد: همچنین کادری که قرار است کاندیداها جهت همکاری گزینش کنند مورد توجه قرار می‌دهیم و با انجام تمامی این امور به آستانه شروع به کار شورای شهر نزدیک می‌شویم و نهایتا در نخستین جلسه رسمی شورای شهر از میان دو کاندید یک نفر را به عنوان شهردار تهران گزینش می‌کنیم.

رئیس سنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وقت شروع به کار شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران چه زمانی خواهد بود، اظهار داشت: مصوبه‌ای در شورای نگهبان وجود دارد که این مصوبه باید به دولت ابلاغ شود لذا از آنجایی که ابلاغ این مصوبه نامشخص است ما نیز از وقت آن اطلاعی نداریم. بنابراین اگر ابلاغیه به سرعت به دولت ارائه شود نیمه اول مرداد و اگر با تأخیر صورت گیرد از نیمه شهریور شورای شهر فعالیت خود را شروع می‌کند.

قطعی شدن سه تن از اعضای کابینه دوازدهم

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شورای شهر | شهرداری | برنامه | تهران | ایران | شهردار | برنامه | شورای شهر تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *