خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سرآغاز شکوفایی تفکر انقلابی در نسل‌های آینده است , زنده نگه داشتن قیام ۱۵ خرداد

دشمنان با طرح جدایی دین از سیاست، در صدد ایجاد بی تفاوتی در میان مردم بودند،در حالی که بر اساس روایات اسلامی، مومنان نسبت به آینده جامعه اسلامی و آینده یکدیگر بی تفاوت نیستند.

سرآغاز شکوفایی تفکر انقلابی در نسل‌های آینده است , زنده نگه داشتن قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ واقعه بزرگ و عظیم ۱۵ خرداد، مهمترین اتفاق ملت کشور عزیزمان ایران پیش از انقلاب اسلامی بود، این واقعه در واقع مبدأ یک جنبش جهت ملتی بود که از ظلم و ستم شاهنشاهی به ستوه آمده بودند.
نیروهای امنیتی شاه که حضور حضرت امام خمینی(ره) را در برابر زورگویی و چپاول گری خود دیدند، ایشان را در نیمه شب ۱۵ خرداد دستگیر کرده و به پایتخت کشور عزیزمان ایران آوردند. بعد از دستگیری حضرت امام خمینی(ره)، در تهران، قم و بعضی از شهرهای دیگر کشور موج عظیم تظاهرات به راه افتاد؛ این موج، موج خون بود و حاوی خبر ایمان، تا ۱۵ سال بعد از این واقعه، یعنی در سال ۱۳۵۷، پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند.

عبارات مهم : برنامه ریزی – جامعه اسلامی

محور مهم قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و خبر حقیقی آن را، سه عنصر اسلام، امام و مردم تشکیل دادند.
*دشمنان، جدایی دین از سیاست را تزریق می کردند

مرتضی اسدی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: توصیه حائز اهمیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این است که دشمن های نظام جهت براندازی انقلاب اسلامی،در هیچ شرایطی بدون کار نمی مانند و عقب نشینی نمی کنند که به لطف همبستگی و ایثار مردم ایران، تا کنون ناکام مانده اند.
وی افزود: دشمن های با طرح مسأله جدایی دین از سیاست، در پی تأمین منافع خود و دستیابی به اهداف و امیالشان هستند؛ اهدافی که با چارچوب قوانین انقلاب اسلامی در تضاد بوده و نوجوانان و جوانان را به عنوان طعمه مهم خود برگزیده اند.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: دین انسان را شجاع و مبارز بار می آورد، دین گرایی، باعث تقویت تفکر حمایت از منافع ملی در انسان می شود؛ فردی که دین خواه است و با دین پیوند دارد، فرد گرا نبوده و نسبت به حفظ امنیت و منافع ملی کشور خود غیرتمند است.
اسدی تصریح کرد: فرد دین گرا هیچگاه حاضر به تاراج دارایی های سرزمین خود نیست و در این راه حتی از تقدیم جان خود و عزیزان خود جهت سعادت و آزادی وطن خود دریغ نمی کند.
وی ادامه داد: دشمن های انقلاب اسلامی از پیش از قیام خونین ۱۵ خرداد، با طرح مسأله جدایی دین از سیاست، تلاش در تزریق تفکر پوچ غربگرایی در میان مردم داشتند تا فلسفه بی تفاوتی در میان مومنان در جامعه اسلامی را جا بیندازند.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: دشمن های با طرح جدایی دین از سیاست، در صدد ایجاد بی تفاوتی در میان مردم بودند تا بعد از مشغول کردن آن ها به پرسشها حاشیه ای، مردم را از اهداف مهم انقلاب اسلامی دور سازند؛ در حالی که بر اساس روایات اسلامی، مومنان نسبت به آینده یکدیگر بی تفاوت نیستند.
اسدی اضافه کرد: در این میان از حربه هایی، چون جنگ، تحریم های گوناگون، فشار اقتصادی و تحت فشار قرار دادن مردم در اوضاع معیشتی سخت، سوء استفاده کرده و در صدد ایجاد فضایی مناسب جهت دستیابی به اهداف و آمال شهوانی خود هستند.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در جریان جنگ تحمیلی کشور کشور عزیزمان ایران تنها با کشور عراق روبرو نبود بلکه بیش از ۴۸ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم عراق را یاری می کردند؛ با دین باوری و دلیری جوانان ایرانی بود که در این جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن های نیفتاد. با این حال جنگ نرم همچنان ادامه دارد.
*دشمن در جنگ نرم سرمایه گذاری کرده است
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اعتقاد است: امروزه دشمن با جنگ نرمی که از سال ها پیش برنامه ریزی کرده، تلاش در سوءاستفاده از فضای فکری دانش آموزان و دانشجویان دارد، تا جدایی دین از سیاست را در این قشر نهادینه کند،اما جوانان این سرزمین هوشیارتر هستند و خام این وعده های پوچ نمی شوند.
وی افزود: قیام ۱۵ خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی عراق، گواه روشنی بر نقش متقابل دین و سیاست بود. جدا نشدن دین و سیاست و غلبه این تفکر بر مردم موجب شده است تا تحریم های چندین و چند ساله دشمنان، ذره ای از غیرت و وطن دوستی مردم نسبت به کشور کم نکند.
مردم آگاه و هر لحظه در صحنه کشور عزیزمان ایران با زنده نگه داشتن روزهای تاریخی و آینده ساز کشور از جمله واقعه 15 خرداد، نقشه های پلید دشمن های را در ذهن جوانان سرزمین زنده نگاه می دارند تا دشمن های در اجرای برنامه های مخفیانه خود از طریق نیروهای جوان موفق نشوند.
گزارش ازفرزانه فراهانی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | جامعه اسلامی | دانشگاه | نوجوانان | پیروزی | جوانان | برنامه | ایرانی | انقلاب | سیاست | جدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *