خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش آمار سقط جنین‌های معلول در ۲ سال اخیر

رئیس شرکت بهزیستی کشور گفت: آمار سقط جنین‌های معلول با تأیید مقامات شرعی و قانونی در دو سال اخیر زیاد کردن یافته هست.

افزایش آمار سقط جنین‌های معلول در ۲ سال اخیر

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی مدیر شرکت بهزیستی کشور اظهار کرد:آیین نامه اجرایی اضطراری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تدوین شده است و هم اکنون در بعضی استان ها به صورت پایلوت در حال اجرا است و مقرر شده است افراد قبل از ازدواج، حداقل 20 ساعت، مشاوره ژنتیک بگذرانند و چانچه نیاز به بررسی های زیاد و آزمایش داشتند، به مراکزی که در آیین نامه اجرایی، مشخص شده است فرستاده شوند.
رئیس شرکت بهزیستی کشور با بیان اینکه 50 درصد معلولان به علت پرسشها ژنتیکی دچار معلولیت می شوند افزود: نگهداری هر معلول در یک مرکز توانبخشی حدود 1.5 میلیون تومان هزینه دارد که بخشی به وسیله دولت و بخشی از سوی خیران تأمین می شود.

عبارات مهم : معلولیت – خانواده

وی از زیاد کردن آمار سقط جنین های معلول با تأیید مقامات شرعی و قانونی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: نباید هر سال 30 هزار معلول در کشور متولد شود.
محسنی بندپی گفت: همچنین قرار است مشاوره و آزمایش های ژنتیک جهت خانواده های دارای دو معلول و زیاد در وضع حمل های بعدی رایگان شود چراکه احتمال تولد فرزندان معلول در این خانواده ها زیاد است.
وی ادامه داد: در سال 94 از میان 40 هزار زوجی که در 30 شهرستان کشور مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند، 25 درصد نیازمند مشاوره تخصصی تشخیص داده شدند. از این تعداد 20 درصدشان نیاز به آزمایشات ژنتیک داشته و 10 درصد آن ها نیاز به آزمایش گران قیمت داشتند که با کمک بهزیستی انجام گرفت.
محسنی بند پی گفت: هنوز نتیجه های 90 هزار زوجی که در سال 95 مورد غربال قرار گرفتند استخراج نشده ولی اطمینان داریم که نتیجه های بدست آمده، لزوم اجرای برنامه ای با وسعت زیاد و در سراسر کشور را روشن خواهد کرد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: معلولیت | خانواده | مشاوره | ازدواج | ژنتیک | معلول | تخصصی | آزمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *