خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترساندن کودکان آن‌ها را به فردی دروغگو تبدیل می‌کند ، خواسته خود را با صراحت به فرزندتان اعلام کنید

چگونگی نوع بیان خواسته والدین از فرزندان می تواند تأثیر مهمی در پذیرفتن و اجرای درست آن خواسته به وسیله کودک داشته باشد.

ترساندن کودکان آن‌ها را به فردی دروغگو تبدیل می‌کند ، خواسته خود را با صراحت به فرزندتان اعلام کنید

فرید توکلیان روان شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: چگونگی نوع بیان و رعایت نکاتی در هنگام بیان خواسته والدین از فرزندان می تواند تأثیر مهمی در پذیرفتن و اجرای درست آن خواسته به وسیله کودک داشته باشد.
وی افزود: والدین توجه داشته باشند که در وقت بیان درخواست خود از کودکان از عصبانیت، خشم و داد زدن بر سر کودک پرهیز کنند.

عبارات مهم : کودکان – والدین

این روان شناس با بیان اینکه والدین باید درخواست خود را از کودک با صراحت، روشن و مهربانی بیان کنند، گفت: نباید این امر با خواهش، تمنا و نیازمندی همراه شود، همچنین والدین دقت کنند که خواسته آن ها در حد توان فرزندان بوده و شرایط جهت انجام آن کار فراهم باشد.
توکلیان در ادامه تصریح کرد: بهتر است والدین از کودکان خود در هنگام بازی، درس خواندن و انجام کارهای دیگر خواسته ای نداشته نباشد، همچنین درخواست انجام اعمالی که از سوی مدرسه یا منزل نهی شده است است را از وی نکنند.
این روان شناس تربیتی اضافه کرد: والدین از ترساندن کودک چه به صورت دروغ و چه واقعی پرهیز کنند لیکن تهدیدهای غیرواقعی باعث دروغگویی او می شود.
وی تصریح کرد: اگر والدین با عدم پذیرش و یا انجام نادرست کار از سوی کودک خود روبه رو شدند هرگز اقدام به تنبیه او نکنند لیکن موجب وحشت و در نتیجه دروغ گفتن وی خواهد شد.
توکلیان در آخر گفت: هنگامی که کودک می خواهد با والدین خود صحبت کند یا به طور غیرشفاهی به چیزی که او را آزار می دهد اشاره می کند، والدین باید در مناسب ترین وقت به طور شخصی با کودک خلوت کنند یا جهت صحبت کردن با او قرار بگذارند.
وی با بیان اینکه هنگامی که کودکان از والدین خود خواسته ای دارند و یا به چیزی که آن ها را آزار می دهد اشاره می کنند مناسب ترین وقت جهت توجه والدین به کودکان هست، افزود: والدین دقت کنند که در این مواقع توجه و دقت به کودک بسیار حائز اهمیت است و گفتگو آن ها با او فقط چند دقیقه وقت ارزش را می گیرد و این کار به کودک اجازه می دهد تا چیزهایی را که گفتن آن ها جهت والدین مهم است را با آن ها در میان بگذارد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کودکان | والدین | کودکان | پرخاشگری والدین | بازی کردن | صراحت | دروغگویی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *