خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اقامت 5 و 6 روزه زائران ایرانی در مدینه ، حجاج از به همراه داشتن داروهای ممنوعه خودداری کنند

رئیس شرکت حج و زیارت گفت: زائران حج تمتع 96 اقلام و داروهای ممنوعه را در سفر همراه نداشته باشند، به علت آن که در فرودگاه کشور عزیزمان

اقامت 5 و 6 روزه زائران ایرانی در مدینه ، حجاج از به همراه داشتن داروهای ممنوعه خودداری کنند

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حمید محمدی مدیر شرکت حج و زیارت در نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی شرکت حج، ضمن تشریح آخرین کارها و برنامه های حج تمتع امسال اظهار داشت: علی رغم آن که شرکت حج و زیارت حداقل 4 ماه دیرتر از سایر کشورها با عربستان مذاکره كرد و کارشناسان حوزه های مسکن, تغذیه. حمل و نقل دیرهنگام وارد بازار عربستان شدند و با وجود اینکه بعضی از زیرساخت های خدماتی حج به علت عدم حضور در حج سال گذشته از دست رفته بود ولی خوشبختانه امور حج بر اساس برنامه وقت بندی پیش می رود و خدمات خوبی خصوصا در حوزه مسکن تامین شده است است و استمرار این روند نیازمند کار مداوم و مستمر و برنامه ریزی دقیق مدیران و عاملان حج است.

رئیس شرکت حج و زیارت با اشاره به اینکه مدیران کاروان ها حلقه وصل میان شرکت حج و حجاج هستند، تاکید کرد: موفقیت حج امسال در گرو آن است که بدنه اجرایی حج و مدیران کاروان ها بر اساس وظایف تعریف شده است و دستورالعمل ها عمل کنند و اینگونه نباشد که مدیری بر اساس سلیقه خود عمل کند یا نظر خودش را برتر از دستورالعمل ها بداند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هریک از مراحل حج در مدینه، مکه و مشاعر جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر حضور دارند ، عنوان کرد: با توجه به جمعیت حاضر در حج از کشورهای متفاوت اسلامی، بعضی پرسشها در امور اجرایی جهت همه کشورها محتمل است که زائران باید نسبت به این عنوان پیش از سفر آگاهی داشته و این موارد که به طور معمول در سال‌های گذشته هم وجود داشته را با پرسشها سیاسی دو کشور مرتبط ندانند.

اقامت 5 و 6 روزه زائران ایرانی در مدینه ، حجاج از به همراه داشتن داروهای ممنوعه خودداری کنند

رئیس شرکت حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه موسم حج امسال در گرم ترین شرایط آب و هوایی عربستان واقع شده است هست، به دست اندرکاران حج توصیه کرد که زائران را نسبت به این شرایط و راه های پیشگیری از گرمازدگی آگاه کنند.

محمدی در خصوص اسکان زائران در مدینه منوره توضیح داد: در سال های اخیر با توجه به طرح توسعه مسجدالنبی(ص) بسیاری از ساختمان های منطقه مرکزی مدینه تخریب شده است و ساختمان های جایگزین احداث نشده هست. علی رغم این عنوان تیم مسکن شرکت حج و زیارت تمام تلاش خود را به کار بسته تا عالی ترین هتل های موجود را جهت زائران تامین کند و بر این اساس زائران ایرانی 5 شب و 6 روز در مدینه اقامت دارند، این در حالی است که در برنامه سفر زائران بعضی کشورها زائران به صورت عبوری و یا نهایتا یک یا دو روز در مدینه اقامت دارند.

رئیس شرکت حج و زیارت همچنین از مدیران حج خواست که به زائران توصیه کنند اقلام و داروهای ممنوعه را در سفر همراه نداشته باشند، به علت آنکه در فرودگاه کشور عزیزمان ایران معطل شده است و در فرودگاه مدینه یا جده پرسشها جدی از جمله دستگیری و یا محروم شدن از این سفر معنوی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه سخنانش تاكيد كرد: زائران در حج به غیر از موارد مهم تبلت و نوت بوک به همراه نداشته باشند.

رئیس شرکت حج و زیارت گفت: زائران حج تمتع 96 اقلام و داروهای ممنوعه را در سفر همراه نداشته باشند، به علت آن که در فرودگاه کشور عزیزمان

رئیس شرکت حج و زیارت به مدیران توصیه کرد که پیش از سفر حج شرایط منا، عرفات و مزدلفه را جهت حجاج تشریح کنند، به گونه ای که هنگامی که زائری در هر یک از مشاعر مقدس وارد شد، گویا قبلا آنجا را دیده است.

انتهای پیام/

تاکید مدیر شرکت حج و زیارت بر توجه و پایبندی عاملان حج به دستورالعمل ها

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | حج و زیارت | عربستان | برنامه | همراه | مدینه | کشورها | زائران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *