خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

منع رانندگی با کفش پاشنه بلند ، جریمه تردد خودروهای فرسوده با تجهیزات هوشمند

با یک کلیک از مهمترین اخبار پلیس راهور در هفته ای که گذشت مطلع شوید. پوشیدن کفش پاشنه بلند | کفش پاشنه بلند | گواهینامه |

منع رانندگی با کفش پاشنه بلند ، جریمه تردد خودروهای فرسوده با تجهیزات هوشمند

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ پلیس راهور ناجا در هفته ای که گذشت شاهد اخباری از جمله جریمه تردد خودروهای فرسوده با تجهیزات هوشمند، منع رانندگی با کفش پاشنه بلند و اعمال محدودیت های تازه رانندگان و راکبان موتورسیکت ها از تابستان بود.
*جریمه تردد خودروهای فرسوده با تجهیزات هوشمند

عبارات مهم : پوشیدن کفش پاشنه بلند – کفش پاشنه بلند

سردار تقی مهری مدیر پلیس راهور ناجا در خصوص برخورد پلیس راهور با خودروهای فرسوده،گفت: در ماده 9 قانون پیگیری به تخلفات رانندگی آمده است که مأموران باید در صورتی مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده باشند یا راننده تحت تعقیب قضایی یا انتظامی باشد.
وی ادامه داد: در سال 95 بیش از 6 میلیون ماشین فرسوده به علت تخلفاتی مانند نداشتن “معاینه فنی”، “دودزا بودن وسیله نقلیه” و سایر نقص های فنی به وسیله پلیس راهور جریمه شده است اند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه جهت تشخیص تخلف “تردد خودروی فرسوده” استفاده از تکنولوژی های روز ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: صرفا سیستم های هوشمند قادر خواهند بود با رصد و تشخیص این عنوان خوردوی فرسوده را به صورت سیستمی جریمه کنند؛در همین راستا امیدواریم با راه اندازی تجهیزات کنترلی هوشمند، نسبت به کنترل تردد خودروهای فرسوده 8 کلان شهر کشور اقدام کنیم.
*اعمال محدودیت های تازه رانندگان و راکبان موتورسیکلت ها از تابستان
سرهنگ ترحمی رئيس اداره حقوقی پليس راهور ناجا اظهار داشت: در ماده 4 آیین نامه صدور گواهینامه مصوبه سال 1390 که از سوی وزارت کشور ابلاغ و مطرح شده، آمده است آن دسته از کسانی که به تازگی گواهینامه دریافت می کنند با محدودیت هایی در یک سال اول مواجه هستند که این محدودیت ها در تابستان اجرایی می شود.
وی افزود: در این ماده قانون آمده است که بازدیدکنندگان ترافیک تازه از وقت اخذ گواهینامه به مدت یک سال باید در وقت رانندگی یک راننده که یک سال مهارت رانندگی دارد را به همراه داشته باشند و تابلوی مثلثی با عنوان راننده مبتدی شکل را در سمت راست شیشه جلو و سمت چپ شیشه عقب راه اندازی کنند و از ساعت 24 بامداد تا 5 صبح حق رانندگی ندارند.
وی گفت: این محدودیت ها خاص کسانی است که جهت نخستین بار گواهینامه اخذ کردند و مشمول بر سایر بازدیدکنندگان ترافیک نمی شود.
*منع رانندگی با کفش پاشنه بلند
سرهنگ داوود قاسمیان مدیر پلیس ترافیک شهری با اشاره به اینکه گزینش کفش مناسب جهت رانندگی این وقت را فراهم می کند تا فشار مورد نیاز و استاندارد روی پدال ها، ترمز و گاز فراهم شود، اظهار داشت: کفش هایی که زیاد از ١٠ سانتی متر پاشنه داشته باشند مناسب رانندگی نیستند، آیا که کف مشکل این کفش ها باعث می شود تا پا عملکرد صحیح روی پدال ها را نداشته باشد.
وی عنوان کرد: پوشیدن کفش های پاشنه بلند در رانندگی مسئله ساز خواهد بود لیکن هر دو پدال های ترمز و گاز با پاشنه کار می کنند. با وجود کفش پاشنه بلند استحکاک کافی ایجاد نمی شود.
سرهنگ قاسمیان بیان کرد: پوشیدن کفش پاشنه بلند، دمپایی و کفش های نامناسب دیگر می تواند به علت قرار نگرفتن درست پا روی پدال باعث لغزش پا و در نهایت از دست دادن پدال ها وقت رانندگی شود.
* بدحجابی و تظاهر به روزه ذلت جرم است
سردار مهری مدیر پلیس راهور ناجا گفت: پلیس با افرادی که مراعات ایام ماه مبارک رمضان را نداشته باشند طبق وظیفه قانونی خود برخورد خواهد کرد.
وی در خصوص برخورد با بدحجابی و بدپوششی اظهار داشت: بد پوششی و کشف حجاب نیز جرم مشخص شده است و مخالف شئونات اسلامی هست؛ پلیس مواردی را که مشاهده کند به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.
سردار مهری اذعان کرد: داخل ماشین محدوده شخصی محسوب نمی شود، بعد تظاهر به روزه ذلت در ملأ عام و در داخل ماشین جرم تلقی می شود و پلیس بعد از دستگیری، این افراد را تحویل مراجع قضایی خواهد داد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پوشیدن کفش پاشنه بلند | کفش پاشنه بلند | گواهینامه | پاشنه بلند | رانندگی | تابستان | راننده | ترافیک | محدودیت | تجهیزات | هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *