خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تعارض شخصیتی نتیجه آزمون زنی فاقد اعتبار در اینترنت

تست‌های روان‌شناسی که در اینترنت انتشار پیدا می‌کنند فاقد اعتبار و پایایی هستند و موجب تعارض‌ شخصیتی و افسردگی افراد می‌شوند.

تعارض شخصیتی نتیجه آزمون زنی فاقد اعتبار در اینترنت

زهرا کرمی روان شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ارتباطاتگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به رشد قارچ گونه آزمون های روان شناسی در فضای مجازی، اظهار داشت: با زیاد کردن تعداد بازدیدکنندگان اینترنت و گسترده شدن خبر رسان ها، بعضی افراد جهت اوج بردن شمار دیدار کانال ها و صفحات مجازی خود اقدام به انتشار مطالب غیرتخصصی و غیر علمی می کنند که انتشار آزمون های روان شناسی یکی از همین فعالیت ها است.
این روان شناس با بیان اینکه آزمون های روان شناسی موجود در اینترنت استاندارد نیستند و غیر قابل اعتماد هستند، افزود: آزمون های روان شناسی معتیر دارای پایایی و اعتبار هستند، آیا که روی تعدادی از افراد انجام شده است و سپس به وسیله آزمودنی های جامعه نشانه آزمون زنی صورت می گیرد. این نوع آزمون ها در اینترنت وجود ندارند و اغلب آزمون هایی که فاقد پایایی و اعتبار هستند در اینترنت منتشر می شوند.

عبارات مهم : فضای مجازی – روان شناسی

کرمی در ادامه گفت: آزمون هایی که در اینترنت انتشار پیدا کرده موجب تعارض شخصیتی و افسردگی افراد می شود، به طور مثال شخص با پاسخ به تستی در یک کانال تلگرامی فردی درونگرا آشنا می شود، ولی در تستی دیگر در کانال دیگری فردی برون گرا عنوان می شود.
این روان شناس با اشاره به اینکه علاوه بر آزمون های مجازی بعضی برنامه های موبایلی هم جهت آشنایی شخصیت و آزمون زنی در بین بازدیدکنندگان رواج پیدا کرده هست، خاطرنشان کرد: تنها با آزمون زنی نمی توان شخصیت و اختلالات آن را شناسایی کرد بلکه در کنار آزمون باید مصاحبه بالینی نیز صورت گیرد، بنابراین بهتر است جهت انجام آزمون های روان شناسی بازدیدکنندگان به متخصص روان شناس مراجعه کنند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: فضای مجازی | روان شناسی | خبرنگار | اینترنت | کانال | انتشار | اعتبار | آشنایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *