خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برای کسب آرامش، موسیقی غم انگیز گوش کنید

اشخاص با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر دو حس غم و امنیت می‌شوند.

برای کسب آرامش، موسیقی غم انگیز گوش کنید

فریبا احدی بیگلو روان‌شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: افراد به طور ذاتی تلاش دارند تا از غم، اندوه و وحشت دور باشند ولی گاهی شخص خواسته یا ناخواسته به دیدن فیلم‌های ترسناک و یا گوش دادن به موسیقی‌های غم انگیز گرایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: افراد با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر دو حس غم و امنیت می شوند و این اشخاص معمولاً بعد از شنیدن این نوع موسیقی ها، توصیف و علت خاصی از ایجاد حس غم در خود ندارند.
احدی بیگلو اضافه کرد: علت ایجاد حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده فیلم های ترسناک و یا شنیدن موسیقی غمناک این است که فرد فاصله‌ میان واقعیت و رویا را درک می کند، به طوری که بعد از تماشای فیلم زمانی که شخص خود را از شرایط و موقعیت قهرمان فیلم دور می بیند، احساس امنیت و آرامش در او ایجاد می شود.
این روان‌شناس تصریح کرد: علت میل به بعضی اشخاص به مشاهده صحنه های وحشتناک این است که معمولاً افراد بعد از مشاهده فیلم و یا خواندن رمان ترسناک درگیر یک حس هنری می شوند که بعد از درک فاصله میان خود و قهرمان فیلم و ایجاد حس امنیت در وجود خویش میل به بیشتری به مشاهده این نوع فیلم و خواندن مطالب دلهره آور پیدا می‌کنند.
وی افزود: کسانی که در هنگام ناراحتی موسیقی غم انگیز گوش می‌کنند به این علت است که شنیدن این نوع موسیقی باعث تخلیه احساسات، درد و زحمت حاصل از عامل بیرونی در آن‌ها می‌شود و معمولأ با شنیدن این موسیقی‌ها در حالت آرام تری قرار می گیرند.
احدی بیگلو در آخر گفت: زمانی که فرد بدون علت خاصی به موسیقی غم انگیز گوش می دهد، درگیر غم و ناراحتی شده‌ است که واقعیت ندارد و در واقع فرد به وسیله یک عامل غیرواقعی و کاملأ امن دچار غم می شود. در نتیجه جهت دستیابی به آرامش به گوش دادن موسیقی غم انگیز میل به خواهد داشت.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: غم و ناراحتی | غم انگیز | موسیقی | مشاهده | قهرمان | ترسناک | ناراحتی | امنیت | خواندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *