خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شهرداری پایتخت ایران به فکر فروش برق نیست ، احداث زباله سوزها، راهکار مدیریت پسماندها در پایتخت

رئیس شورای عالی استان ها گفت: مسئله مدیریت پسماندها در پایتخت ایران زباله سوز است معتقدیم زباله سوزها باید ساخته شوند تا پایتخت ایران را از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه می‌شود، رها کنیم.

شهرداری پایتخت ایران به فکر فروش برق نیست ، احداث زباله سوزها، راهکار مدیریت پسماندها در پایتخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران مدیر شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران با اشاره به کارها شهرداری پایتخت ایران در جهت توسعه و حفظ محیط زیست، اظهار داشت: شرکت بوستان ها و فضای سبز شهرداری پایتخت ایران در جهت حفظ و زیاد کردن فضای سبز شهر پایتخت ایران کارها زیادی انجام داده به همین علت درخواست دارم که در این خصوص گزارشی ارائه دهد.
وی با بیان اینکه عنوان محیط زیست فراتر از فضای سبز است، افزود: محیط زیست عنوان آلودگی آب، هوا و خاک را در بی می گیرد.

عبارات مهم : شهرداری – مدیریت

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه قبل از سال 82 میزان فضای سبز بعضی مناطق زیر 2 متر مربع بود، تأکید کرد: امروزه با توجه به کارها شهرداری پایتخت ایران این میزان به 16 متر مربع زیاد کردن یافته و همچنین کمربند سبز شهر پایتخت ایران نیز زیاد کردن چشم گیری داشته است.
چمران با بیان اینکه زیاد کردن فضای سبز شهر پایتخت ایران قابل انکار نیست، گفت: شهرداری پایتخت ایران حرکت های زیادی در جهت این امر انجام داده و مردم این را می بینند.
وی با اشاره به عنوان تفکیک زباله از مبداء، افزود: این عنوان مدتهاست که مطرح شده است ولی هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم چرا که به ساختن فرهنگ نیرومند نیازمند دارد.
رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: هنوز عنوان تفکیک زباله از مبداء در شهر پایتخت ایران نهایی نشده چرا که این امر باید از منازل و با همکاری مردم همراه شود.
چمران ادامه داد: زباله ها به وسیله مردم در همان منازل به صورت تر و خشک تفکیک نمی شود به همین علت باعث شده است که امروزه مسائل بسیاری در خصوص این رویداد به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه شهرداری پایتخت ایران به ناچار مقدار زیادی از زباله ها را در مجموعه آرادکوه تفکیک می کند، تاکید کرد: امروزه این زباله ها در مجموعه آرادکوه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تفکیک می شوند.
رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه حجم تولید زباله در شهر پایتخت ایران هزینه سنگینی جهت مدیریت شهری دارد، گفت: در آینده بدون اجرایی شدن عنوان تفکیک از مبداء با مسائل بسیاری مواجه خواهیم شد.
چمران با تأکید بر اینکه زباله سوزها مشکلی جهت تفکیک زباله ندارند، تصریح کرد: زباله سوزها موادهای جمع آوری شده است را می سوزانند و از آن برق تولید می کنند که این امر می تواند مسیر مناسبی جهت مدیریت پسماندهای شهری باشد.
وی با اشاره به عملکرد زباله سوزهای شهر تهران، افزود: امروزه زباله سوز 200 تنی آرادکوه در شهر پایتخت ایران 3 مگاوات برق تولید می کند و نیازهای مجموعه را پاسخ می دهد.
رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه قیمت خرید برق از زباله سوزها پایین است، یادآور شد: در حال حاضر هر کیلووات برق 65 تومان است اگرچه وزارت نیرو جهت اینکه جهت زباله سوزها صرفه داشته باشد هر کیلووات را 150 تومان می خرد، ولی هزینه اولیه برق در زباله سوزها هر کیلو وات 450 تومان تمام می شود که جهت ما صرفه اقتصادی ندارد.
چمران با بیان اینکه کسی در حوزه زباله سرمایه گذاری نمی کند، گفت: مسئله مدیریت پسماندها در پایتخت ایران زباله سوز است معتقدیم زباله سوزها باید ساخته شوند تا پایتخت ایران را از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه می شود، رها کنیم و شهرداری پایتخت ایران نیز به فکر فروش برق این مجموعه نیست، چرا که صرفه اقتصادی ندارد.
وی ادامه داد: امروزه جهت رهایی از مسائل مجبوریم خودمان سرمایه گذاری کنیم و در همان مجموعه نیز از برق آن استفاده کنیم.
رئیس شورای عالی استان ها به تصفیه منزل شیرابه کهریزک اشاره کرد و گفت: در جایی که طی دوره های گذشته حدود 70 متر زباله در این محل جمع شده است بود امروز با کارها موثر شهرداری پایتخت ایران این مسئله هم برطرف شده است است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شهرداری | مدیریت | زباله | ایران | مجموعه | مهدی چمران | شورای عالی استانها | اخبار شورا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *