خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی است.

فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ برات قبادیان در نشست هم اندیشی صنعت با دانشگاه در شهرکرد با بیان اینکه فناوری و نوآوری حلقه مفقوده بنگاه های اقتصادی است گفت: استقلال و پویایی در صنعت کشور نیازمند نوآوری و آموزش می باشد.
وی افزود: در حال حاضر ۵ میلیون دانشجو در مقاطع و رشته های متفاوت در کشور مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۴ میلیون نفر نیز فارغ التحصیل شده است اند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با تشکیل کمیسیون های تحقیقاتی به وسیله دانشگاه ها و بخش صنعتی می توان در جهت برطرف مسئله اشتغال این فارغ التحصیلان و نیاز صنعت به نیروهای متخصص قدم برداشت.
قبادیان ادامه داد: سه طرح اجرایی مشمول بر کارآموزی دانشجویان در صنایع، وقت مطالعاتی خارج از کشور و پسا دکترای صنعتی با نشانه ارتباط زیاد صنعت و دانشگاه و به روز کردن دانش نرم افزاری و سخت افزاری جهت استادان، به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته، ۳ میلیون نفر ساعت آموزش های تخصصی و حرفه ای صنعت در کشور ارائه کرد گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امسال این آموزش ها ۳ برابر خواهد شد.
قبادیان افزود: غربالگری نیازمندی های تکنولوژی، تولید و آموزش بخش صنعت جهت راه اندازی کسب و کار در کشور محسوس است و باید در کوتاه ترین وقت این نیاز سنجی از سوی افراد کارشناس با نشانه کمک به دولت اجرا شود.
اسماعیل پیرعلی مدیر پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با بیان اینکه تنها راه رسیدن به توسعه در بخش اقتصاد و صنعت، نوآوری و ایجاد خلاقیت است گفت: تحقق این مهم، نیازمند آموزش های به روز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان می باشد.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه، شاخص های جدید نوآوری، مسابقه پذیری و اشتغال از سوی شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی شده است اند که فعالان بخش صنعت می توانند جهت پویایی بخش خود از این فرصت، بهره کافی را ببرند.
پیرعلی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم یکصد شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت داشتند، اضافه کرد: در حال حاضر این تعداد به ۲ هزار و ۷۰۰ شرکت زیاد کردن یافته است و ۱۳ هزار شرکت دیگر هم در انتظار ثبت می باشد.
نشست هم اندیشی صنعت با دانشگاه، با حضور فعالان بخش صنعت و معدن و دانشگاهیان و با نشانه تسهیل و ارتباط دو سویه دانشگاهیان و صنعتگران در جهت تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف

واژه های کلیدی: آموزش | اشتغال | میلیون | فناوری | دانشگاه | دانشگاه | شرکت های دانش بنیان | بنگاه های اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *