خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چگونه یک مدیر موفق باشیم؟

یک مدیر موفق می‌داند که جهت اصلاح اوضاع شرکت خود، باید زمانی به گوش دادن نظرات مشتریان و کارمندان تخصیص داده شده است دهد.

چگونه یک مدیر موفق باشیم؟

به گزارش گروه وبگردی کلوب خبرنگاران جوان، آخرین باری که به یکی از کارمندان یا مشتریان خود زمانی اختصاصی جهت ابراز نظرهایشان تخصیص داده شده است دادید، چه وقت بوده است؟ آیا تاکنون برنامه ای خاص جهت این نظرخواهی تخصیص داده شده است داده اید.
به عنوان مالک یک کسب و کار، ذهن شما هر لحظه پر از کلمات و حرف های گوناگون افراد متفاوت است. به بیان دیگر، شما هر لحظه در حال شنیدن حرف ها هستید؛ ولی آیا واقعا به آن ها گوشی می دهید.

عبارات مهم : گوش دادن

حجم زیاد کارهای مدیریتی بعضی اوقات باعث می شود نتوانید مدیریت کاملی روی صحبت ها و تصمیم گیری در مورد آن ها داشته باشید. این مسائل نه تنها می توانند تأثیر بدی بر فرهنگ شرکت شما داشته باشند، بلکه ممکن است شما را از یک رهبر به مدیری نالایق تبدیل کنند. علاوه بر آن، این گوش نکردن در طولانی مدت می تواند ضررهای مالی زیادی نیز به شما تحمیل کند.
به عنوان مثال، مدیر یک شرکت معتبر هر لحظه با فرزندان خود (که مدیران رده دوم شرکت نیز بودند) بحث و جدل داشت و بعضی اوقات این بحث جلوی افراد دیگر شکل می گرفت و به دعوای فیزیکی منتهی می شد. از طرفی این مدیر نظرات کارمندان دیگر که این بحث و جدل را نامناسب می دانستند، نادیده می گرفت و حتی از واکنش‌ها خود و پسرانش دفاع می کرد. پس از مدتی، عالی ترین کارمندان آن ها که نمی توانستند فضای سمی شرکت را تحمل کنند، از آنجا استعفا دادند و اکنون به عنوان رقیبان مهم این تجارت فعالیت می کنند.
به مثال اوج دقت کنید و ببینید که از دست دادن چند کارمند تأثیرگذار چه ضررهای مالی هنگفتی به شما تحمیل خواهد کرد. در این مثال، گوش ندادن راحت به نظرات باعث این شکست بزرگ شده است است. با از دست دادن کارمندان مفید، نه تنها استعداد و منابع فکری آن ها را از دست خواهید داد، بلکه چند رقیب جدید نیز جهت خود ایجاد خواهید کرد.
در مورد گوش دادن به نظریان مشتریان همین موارد صادق است. هنگامی که عالی ترین مشتریان شما ببینند اهمیتی به نظرات آن ها داده نمی شود، به سرعت سراغ رقیبان خواهند رفت و شرکت شما با مسائل بزرگی روبه رو خواهد شد.
منبع:سلامت
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: گوش دادن | مشتریان | کارمندان | مدیریت موفق |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *