خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پرورش گیاه آگلونما | پرورش و نگهداری آگلونما؛ گیاهی که در آپارتمان مقاوم است

پرورش گیاه آگلونما یا همان نخشید، که از طایفه گل شیپوریان است کار سختی نمی باشد فقط کافی است اطلاعاتمان را در زمینه این گیاه بالا ببریم.

شرایط نگهداری گیاه آگلونما

این گیاه در جنوب شرقی آسیا در کشور هایی مانند اندونزی و مالزی رشد می کند. گیاهی زینتی با برگ های مستطیلی شکل نیزه ای می باشد، که اندازه برگ های آن، بر حسب گونه به طول 25 سانتی متر و پهنای 12 سانتی متر می رسد. شرایط نگهداری از گیاه آگلونما پیچیده نیست. برای پرورش این گیاه باید خاک آن غنی و تورب با زهکشی خوب باشد. در زمستان درجه حرارت ما بین 13 تا 15 درجه سانتی گراد لازم دارد.

به دلیل نیازمند بودن گیاه به رطوبت جو؛ باید در فصل تابستان به آن با افشانه آب بدهید. به هیچ عنوان آگلونما را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. این گیاه به شدت در برابر دود و گاز حاصله از شوفاژ حساس است و در مقابه با این ها برگ های پایینی خود را از دست می دهد. هر سال در فصل بهار می بایست گلدان آگلونما را تعویض کنید. هر ماه برای تمیز کردن برگ های آن باید اسفنجی را به آب ولرم آغشته کنید و روی برگ های آن بکشید.

 

 

پرورش گیاه آگلونما

پرورش گیاه آگلونما

برای پرورش و زیاد کردن این گیاه می توان از دو روش بذر، قلمه و تقسیم ریشه استفاده کرد. شرایط برای بذر به این شکل است که باید دانه های میوه های قرمز خشک که بعد از گل دادن به روی گیاه می روید و هیچ زیبایی ای ندارند را  در حرارت 27 درجه سانتی گراد، در فصل بهار بکارید. برای قلمه زدن آگلونما می توانید در بهار قلمه هایی از ساقه گیاه گرفته و در ماسه در دمای 18 تا 21 درجه سانتی گراد قرار دهید. در روش آخر شما باید در فصل بهار به تقسیم ریشه توجه داشته باشید تا بتوانید این گونه این گیاه را، پرورش دهید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های نگهداری و پرورش گیاه آپارتمانی آگلونما آشنا کنیم تا به بهترین نحو از این گیاه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *