خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راه‌های راحت ایمن سازی گوشی‌های گوشی از دست بدافزارها

امروزه با گسترش عرضه انواع گوشی‌های هوشمند و استفاده آن به وسیله کاربران باعث گردیده تهدیدات این تجهیزات نیز زیاد کردن یابد‌. با توجه به اینکه اکثر کاربران

راه‌های راحت ایمن سازی گوشی‌های گوشی از دست بدافزارها

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه اینترنت کلوب خبرنگاران جوان؛سرهنگ سید علی میراحمدی گفت: با توجه به زیاد کردن میزان میل به کاربران به استفاده از تجهیزات هوشمند ، این دستگاه کوچک امروزه به عنوان یک رایانه همراه و یا کیف پول همراه و … مورد استفاده قرار می گیرد و این امر باعث میل به نفوذگران از هک رایانه ای شخصی به سمت هک پلت فرم گوشی گردیده است.

عبارات مهم : گوشی های هوشمند
این مقام انتظامی افزود : می توان گفت اکثر تهدیداتی که قبلا متوجه رایانه های شخصی بود امروزه به سمت دستگاه های هوشمند همراه رفته است که نمونه هایی از این تهدیدات ؛ بدافزارها ، بات نت ها ، جاسوس افزارها ، بدافزارهای بانکی را می توان نام برد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد : به غیر از تهدیدات نرم افزاری و دسترسی های غیر مجاز بحث دزدی گوشی های هوشمند گزینه دیگری است که گریبانگیر دارندگان گوشی های هوشمند هست و در این خصوص کاربران می توانند با استفاده از قابلیت بعضی نرم افزار ها در صورت مفقودی و یا دزدی بهره بگیرند مانند پاک کردن اطلاعات ، ip فرد استفاده کننده ، تغییر سیم کارت ، مکان جغرافیایی و … .

در ادامه سرهنگ میراحمدی به نکات کلیدی اشاره نمودند که کاربران با رعایت آن یک امنیت نسبی را جهت تجهیزات خود رقم می زنند، نخستین گام نصب یک آنتی ویروس مناسب و بروز هست که این امر باعث جلوگیری از نصب بعضی بدافزارها و جاسوس افزارها برروی گوشی می گردد .دومین گام، دانلود برنامه های مورد نیاز از منابع معتبر می باشد . این توصیه را هر لحظه مدنظر قرار دهید که برنامه هایی که در منابع نامعتبر به اشتراک یا عرضه می گردند قابل اعتماد نبوده و می توانند حامل فایل های آلوده باشند.

وی عدم نصب برنامه های غیر مهم را سومین گام خواند و گفت: گام چهارم، محدو دسازی دسترسی اپلیکیشن ها هست بعضی نرم افزار ها دسترسی های غیر مهم را از کاربر می گیرند می توان آنها را از مسیر تنظیمات گوشی غیر فعال کرد .پنجمین گام هم عدم کلیک بر روی لینک های ارسالی به وسیله افراد در فضای وب به خصوص شبکه های اجتماعی می باشد.

سرهنگ میراحمدی در آخر به کاربران توصیه کرد امنیت در اینترنت نسبی است ولی می توان با رعایت بعضی گزینه ها ، امنیت اطلاعات خود را تامین نماییم.

منبع: پلیس فتا
انتهای پیام

واژه های کلیدی: گوشی های هوشمند | استفاده | کاربران | رایانه | برنامه | هوشمند | همراه | پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *