خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در اینترنت

شخصی كه اقدام به دسترسی غیرمجاز به اکانت شبکه اجتماعی افراد و ایجاد صفحات جعلی به اسم آنها در فضای مجازی‌ می‌نمود به وسیله این پلیس دستگیر شد.

دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در اینترنت

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت کلوب خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد در این خصوص تصریح كرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس اعلام كرد كه اکانت شبکه اجتماعی دخترش هك شده است است كه رسیدگی به پرونده با عنوان دسترسی غیر مجاز به سامانه های مخابراتی در دستور كار كارگاهان این پلیس قرار گرفت.

عبارات مهم : ارتباط
وی در خصوص دسترسی غیر مجاز صورت گرفته افزود: پس از بررسی فنی به وسیله كارشناسان این پلیس موفق به شناسائی و دستگیری متهم به هویت معلوم در یكی از شهرستان های استان شدند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص جعل هویت در اینترنت گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که کاربران را ترساندن می کند عنوان جعل هویت بوده به خصوص در زمانی که کاربر در زمینه ای جزء افراد سرشناس و آشنا شده است باشد. در صورتی که در حیطه کسب و کار یا حوزه اجتماعی خود، فرد سرشناسی هستید، ممکن است افراد دیگری با سوء استفاده از محتواها و اطلاعاتی که شما به صورت عمومی به اشتراک گذاشته اید، با نام و هویت جعلی شما و با راه اندازی صفحات مشابه، دست به اخاذی، کلاهبرداری و سایر کارها مجرمانه دست بزنند، از این رو هوشیاری در حفظ اطلاعات و محتواهای شخصی کاملاً اهمیت دارد.

رئیس پلیس فتا کرمان در آخر از شهروندان محترم خواست در این فضا به افراد ناشناس اعتماد نكنند زیرا شبکه های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت های جعلی و جهت مقاصد خاص مثل کلاهبرداری، اشاعه پرسشها ضد اخلاقی و سایر کارها غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می کنند. از این رو از پذیرفتن افرادی که با هویت، تصویرهای و طرح مطالب اغوا کننده تلاش در ارتباط گیری و افزودن شما به لیست دوستان یا علاقمندان صفحه ی خود هستند، اجتناب نمائید.

منبع:پايگاه اطلاع رساني پليس فتا
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ارتباط | دستگیری | کاربران | اینترنت | کلاهبرداری | شبکه اجتماعی | شبکه های اجتماعی | پلیس فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *