خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فعالیت کارخانه‌های روغن کشی با ۴۰ درصد ظرفیت

دبیر انجمن روغن کشی گفت: طی سه سال اخیر ظرفیت کارخانه‌های روغن کشی از ۵ به ۴۰ درصد زیاد کردن یافته که سیاست اخیر وزارت جهاد کشاورزی آینده کارخانجات را به خط

فعالیت کارخانه‌های روغن کشی با ۴۰ درصد ظرفیت

اکبر سبقتی دبیر انجمن روغن کشی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اوضاع فعالیت کارخانه های روغن کشی اظهار داشت: طی سال گذشته ظرفیت کارخانه های روغن کشی از ۵ به ۴۰ درصد زیاد کردن یافته که در شرایط کنونی سیاست گذاری وزارت جهادکشاورزی مبنی بر تأمین بودجه عوارض واردات ۵۰ تومانی به ازای هر کیلو دانه روغنی آینده کارخانجات را به خطر انداخته است.
وی افزود: کارخانه های روغن کشی میل به دارند که مواد اولیه مورد نیاز خود را در داخل تأمین نمایند ، این درحالی است که طی سال های اخیر واردات دانه های روغنی، کم کردن تولید را به همراه داشته است.

عبارات مهم : واردات

سبقتی با اشاره به اینکه خرید دانه های روغنی با قیمت هزار و 200 تومان به زیان کشاورزان است، ادامه داد: کنجاله با تعرفه 10 درصدی وارد می شود که در جهت حمایت از تولید داخل باید آن را به 25 درصد زیاد کردن داد.
به گفته وی، بعضی شرکت های دولتی، واردکننده کنجاله هستند که همین امر عدم مسابقه کارخانجات و متضرر شدن آنها را به همراه داشته است.
دبیر انجمن روغن کشی با بیان اینکه در همه جای دنیا ابزار تعرفه راهکاری در جهت حمایت از تولید داخل است، گفت: با توجه به آنکه امسال، سال کارآفرین معرفی شده است انتظار می رود که با تغییر تعرفه واردات روغن خام کارخانجات را حمایت نمایند.
وی تصریح کرد: بار ها پیشنهاد داده ایم که از محل زیاد کردن تعرفه واردات کنجاله و روغن خام تا ۲۵ درصد، حدود ۵ درصد آن را به حساب صندوق حمایتی جهت حمایت از تولید داخل تخصیص داده شده است دهند تا مابه التفاوت قیمت تضمینی از این محل پرداخت شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: واردات | کارخانه | اقتصادی | کارخانه های روغن کشی | واردات کنجاله | تولید داخل | قیمت تضمینی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *