خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تعرفه پایین آزمایشگاه‌های کشور عزیزمان ایران در مقایسه با کشورهای منطقه

دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاه‌ها عنوان کرد: تعرفه آزمایشگاه‌های کشور نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است.

تعرفه پایین آزمایشگاه‌های کشور عزیزمان ایران در مقایسه با کشورهای منطقه

رضا محمدی دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاهی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی کلوب خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت بخش آزمایشگاهی در تشخیص امراض اظهار داشت: پزشکان جهت تشخیص بیماری و پیگیری اوضاع بیماران از آزمایش های متفاوت بهره می برند و اگر مراکز آزمایشگاهی از تکنولوژی روز دنیا برخوردار نباشد، حوزه سلامت و بهداشت به خطر می افتد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در انجام آزمایش های روتین پزشکی همگام با کشورهای پیشرفته در حال رشد و ترقی هستیم، ولی همچنان از لحاظ سطح علمی و دانش استفاده از این تکنولوژی با مشکلاتی مواجه ایم.

عبارات مهم : کشورهای پیشرفته

محمدی عنوان کرد: باید تغییرات جدی در برنامه آموزشی دانشگاه های کشور صورت گیرد تا فارغ التحصیلان این رشته از اطلاعات و دانش مورد نیاز در جهت استفاده از انواع آزمون های آزمایشگاهی برخوردار شوند.
وی تأکید کرد: با آموزش مناسب دانش آزمایشگاهی، فارغ التحصیلان توانایی کار با دستگاه های متفاوت آزمایشگاهی و آزمون های جدید و به روز دنیا را بدست می آورند.
محمدی ادامه داد: استفاده نکردن از ظرفیت کامل رشته های مرتبط با علوم آزمایشگاهی باعث شده است تا افراد غیر متخصص به آزمایشگاه های بالینی ورود پیدا کرده و این امر باعث کم کردن کیفیت خدمات به بیماران می شود.
وی سطح تعرفه آزمایشگاه های کشور را در مقایسه با کشورهای مجاور پایین خواند و افزود: همین مسئله باعث کم کردن کیفی خدمات آزمایشگاهی شده است است.
دبیر علمی کنگره ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاه ها یادآور شد: متأسفانه مراکز آزمایشگاهی در طرح تحول نظام سلامت دچار ضرر شده است و بعضی از مراکز آزمایشگاهی به علت ازدحام بیماران از آمادگی مورد نیاز جهت ارائه خدمات برخوردار نیستند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کشورهای پیشرفته | آزمایشگاه | استفاده | آزمایشگاه های پزشکی | کنگره ارتقای کیفیت | آزمایشگاه های بالینی | تعرفه آزمایشگاه ها | تست های روتین پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *