خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نقش سپاه پاسداران در گسترش امنیت ملی و مبارزه با فساد

یکی از نهادهایی که پس پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال 1358 تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

نقش سپاه پاسداران در گسترش امنیت ملی و مبارزه با فساد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی کلوب خبرنگاران جوان؛ دوم اردیبهشت هر سال یادآور تدبیرحکیمانه امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسینی را بیش از پیش نصیب ملت غیور کشور عزیزمان ایران کند.
یکی از نهادهایی که پس پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال 1358 شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه شرکت دهی این نهاد برداشت.

اما این نهاد انقلابی از وقت تشکیل تاکنون چه خدماتی انجام داده است؟ جهت پاسخ به این پرسش باید تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی را تاکنون بررسی کنیم و در این زمینه نکات بسیاری قابل طرح است.

عبارات مهم : سپاه پاسداران

**نقش سپاه پاسداران در توسعه امنیت ملی

در دوران پس از انقلاب و در اوایل انقلاب که این نهاد شکل گرفت؛ سپاه پاسداران جهت مبارزه با تهدیدات درونی و بیرونی سینه سپر کرد و مقابله با ضد انقلاب در مناطق غرب و مناطق کوهستانی غربی کشور و انجام عملیات های مهمی مثل آزادسازی “خرمشهر” و آزادسازی بیش از 5 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان در “عملیات فتح المبین” که دشمن را تا سرحدات خود عقب راند، نمونه ای از آن بود.

سپاه پاسداران با استفاده از توان داخلی و متخصصین نظامی مبادرت به ساخت ناوچه (Frigate )، قایق های تندرو(Patrolcraft)، بالگرد (کلاس شاهد، 205 و امثالهم، اقدام در جهت ساخت انواع موشک های زمین به زمین (Surface to Surface missile) با بردهای متفاوت از “SRBM ” تا ” ICBM ” شده است و این ها همه مرهون تلاش های سردار سرلشکر شهید “حسن تهرانی مقدم’ و پرسنل جهاد خودکفایی بوده که در ساخت موشک های زمین به زمین از جمله شهاب3، خلیج فارس، فاتح و امثالهم، تلاش مجدانه داشته اند.

در رزم زمینی “ایران” یکی از قدرت های صاحب سبک در منطقه غرب آسیا و دنیا است و این مهم در انجام رزمایش های متعدد از سوی سپاه پاسداران کاملاً خود را نشان داده است.

در بخش هوایی، پدافند و نیروی هوافضای سپاه توانسته امنیت ملی را در جهت یک دفاع هوایی نسبی تأمین کند که نمونه آن نشانه قرار دادن “هرمس 450 ” در نزدیکی تأسیسات “نطنز” بوده که توطئه صهیونیستی- عربی استکبار خنثی شد و اراده سپاه پاسداران را در حفاظت از تأسیسات حساس کشور نشان داد.

یک توصیه قابل تامل این است که سپاه پاسداران خطر تروریست های تکفیری را نیز از مرزها دور کرده است. کمک های مستشاری، مستشاران جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در سوریه موجب کمک به توسعه امنیت ملی و مقابله با جریان تکفیری خارج از مرزها شده است است.
**نقش سپاه پاسداران در سازندگی کشور و کمک به محرومین

گام دوم پس از جنگ تحمیلی سازندگی بود که شهروندان پس از جنگ هنگامی که به منزل های خود خصوصاً در مناطق غرب و جنوب غرب کشور باز می گشتند با تلی از خاک مواجه می شدند که با ورود و ایفای نقش سپاه و بسیج مردمی، ویرانی ها به سرعت آباد شد و فلسفه دوران سازندگی نیز به همین علت بود.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با ایجاد مؤسسات خدمات مشاوره ای و با بهره گیری از دانش مهندسی، توان اجرایی و تجربیات خود در پروژه های مختلف، دانش مهندسی پروژه ها را بومی سازی کرده است که از مهمترین پروژه های این عرصه می توان به این موارد اشاره کرد:

– طراحی و مهندسی فازهای 15و16، فاز 13 و فازهای 22،23 و 24 پارس جنوبی
– طراحی و مهندسی خط هفتم لوله گاز سراسری از ایرانشهر تا مرز پاکستان
– طراحی بندر شهید بهشتی چابهار
– طرح توسعه حرم های مطهر حضرت امام علی(ع) و امام حسین(ع)
– طراحی شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس
– متروهای خط 2 مشهد و خط 2 تبریز

مدیریت جهادی در سپاه پاسدراران و علی الخصوص در مجموعه سازندگی خاتم الانبیا از بااهمیت ترین شاخصه های سپاه پاسداران است. مدیریت جهادی در طول 8 سال دفاع مقدس و بازسازی کشور، مدیریت جهادی در عرصه تقویت توان دفاعی کشور با وجود تحریم های گسترده، مدیریت جهادی در مقابله با تحریم ها با حضور فعال در عرصه عمرانی و زیربنایی کشور که نقش مهمی در توسعه کشور و مقابله با طراحی های دشمن های داشته، مدیریت جهادی در ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در میان اقشار جامعه و… از جمله شاخصه های مدیریت جهادی در سپاه است.

**نقش سپاه پاسداران در مبارزه با فساد

سردار حسین نجات راجع به کارها اخیر سپاه در مبارزه با فساد می گوید: شهداء والامقام مردانه و هوشیارانه در برابر دشمن های در همه عرصه های مبارزه با تروریست ها، گروهک های تروریستی، عوامل نفوذ و جنگ 8 ساله مردانه ایستادند و اکنون امنیت و آرامش جهت ملت بزرگ کشور عزیزمان ایران به ارمغان آورند.

جانشین شرکت اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه به همکاری شرکت اطلاعات سپاه در کشف مفاسد اقتصادی پرداخت و خاطر نشان کرد: سه شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سردار نجات از دستگیری مفسد اقتصادی دیگری خبرداد و افزود: فرد دیگری که 4000 میلیارد تومان از سیستم بانکی بدهکار است دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

جانشین شرکت اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نیروهای اطلاعات سپاه افرادی که از طریق شبکه های مجازی قصد فاسدکردن فرزندان این مرز و بوم را داشتند، شناسایی و دستگیر کرده است، اظهار داشت: در 3 ماه اخیر حدود 157 کانال تلگرامی که ارتباط های مستهجن برقرار می کردند، به وسیله نیروهای اطلاعات سپاه متلاشی و دستگیر شدند که 8 نفر در این رابطه تحویل مقامات قضایی شدند.

سردار نجات از دستگیری عوامل تروریستی در کشور عزیزمان ایران که قصد خرابکاری در مراسم 22 بهمن را داشتند خبر داد و گفت: اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات توانستند 15 تروریست که قرار بود در راهپیمایی 22 بهمن ماه خرابکاری و انفجاراتی داشته باشند را دستگیر کنند.

سردار نجات کشور عزیزمان ایران را از امن ترین نقاط دنیا دانست و با بیان اینکه بیشترین تهدیدات علیه کشور عزیزمان ایران طراحی می شود، افزود: امنیت پایدار در کشور عزیزمان ایران به باعث ملت خوب و نیروهای اطلاعاتی هوشیار و هوشمند و سخت کوش است.

نقش آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توسعه امنیت ملی و صیانت از منافع ملت در برابر مفسدان توصیه حائز اهمیتی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سپاه پاسداران | اطلاعات | انقلابی | اطلاعات | مدیریت | انقلاب | اسلامی | طراحی | ایران | امنیت

نقش سپاه پاسداران در گسترش امنیت ملی و مبارزه با فساد

نقش سپاه پاسداران در گسترش امنیت ملی و مبارزه با فساد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *