خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کتابی جهت آشنایی با سیرۀ پیامبر مهربانی , «نردبان آسمان»

در آستانۀ مبعث رسول گرامی اسلام، کتاب نردبان آسمان که نگاهی به سیرۀ نبوی و اصول عملی زندگی رسول مهربانی(ص) است، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

کتابی جهت آشنایی با سیرۀ پیامبر مهربانی , «نردبان آسمان»

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیاتگروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان؛حتماً شما هم تجربه اش را داشته اید؛ تجربۀ اینکه با خودتان یا شاید با دیگری، یا گاهی با خدا قراری بگذارید. این جور وقت ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمی رود. پیامبر اکرم (ص) هم در تمام ابعاد زندگیشان به اصول ثابتی پایبند بودند و این اصول مثل قراری بود بین ایشان و خدای متعال.
رسول مهربانی چه در زندگی شخصی و فردی، یا در ارتباط با خدا و بندگی او و چه در حضور اجتماعی و تعامل با دیگران، هر لحظه تمام و کمال پای این اصول می ایستادند. این اصول یا قرارها همچون پله های رشد و تعالی باعث می شد پیامبر خدا هر لحظه در قلۀ انسانیت و بندگی باقی بمانند. حالا ما هم می خواهیم با قرارها و اصول ایشان آشنا شویم و جهت اوج رفتن از این پلّکان آسمانی، تمرین کنیم.

عبارات مهم : مهربانی

کتاب «نردبان آسمان» این پله های طلایی را از لا به لای سیرۀ کاربردی پیامبر اعظم (ص) جهت ما ترسیم می کند؛ همان کسی که در قرآن به عنوان اسوۀ حسنه معرفی شده است است. لیلا غلام زاده نطنزی؛ نویسندۀ کتاب، با بیانی راحت و روان، در قالب پله هایی چندگانه، ابتدا به قرار و مدارهای پیامبر اکرم (ص) در لحظه لحظۀ زندگی شخصی و بعد در رابطۀ ایشان با خدا پرداخته و سپس دست مخاطب خود را گرفته و پا به پای پیامبر رحمت، سیری در میان جامعه کرده و سبک زندگی نبوی را در رابطه با دیگران به تماشا نشسته است.
البته این پله های طلایی با تمام جذابیتی که دارند، فقط در حکم یک سرنخ است جهت کسانی که میل به دارند رشتۀ زندگیشان به رشتۀ زندگی پیامبر خاتم گره بخورد، تا به برکت آن وجود عزیز و نورانی، پله پله تا ملاقات خدا را طی کنند. بر خلاف بعضی افرادی که در نقاطی از دنیا تلاش می کنند تصویری نادرست از اسلام و پیامبر مهربان آن به تصویر بکشند، کتاب «نردبان آسمان» تلاش کرده در ذیل عناوین متنوعی، تصویری واقعی و درست از زندگی فردی، اجتماعی و معنوی آن اسوۀ حسنه ارائه دهد و به خوبی هم از عهدۀ آن برآمده است.
فصل بندی های مناسب، مباحث کاربردی و حجم کم مطالب هر بخش، در کنار بیانی جذاب و دلنشین، مطالعۀ «نردبان آسمان» را در وقت های کوتاه جهت هر سطحی از مخاطب میسّر کرده تا خواننده ای که عادت زیادی به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعۀ این کتاب بهرۀ مناسب را ببرد و گام به گام شیوۀ درست زندگی در دنیای امروز را از سبک زندگی رسول مهربانی بیاموزد.
شایان ذکر است؛ این کتاب که در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در نماز جمعه های کشور، به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مهربانی | پیامبر | نردبان | معرفی | زندگی | آسمان | معرفی کتاب | نردبان آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *