خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کم‌فروشی به‌جای گران‌فروشی

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: معمولا در بازرسی‌هایی که از سوی تعزیزات و سایر نهادها صورت می‌گیرد به قیمت توجه می‌شود، در حالی که ممکن است کم‌فروشی مس

کم‌فروشی به‌جای گران‌فروشی

کم فروشی به جای گران فروشی

عبارات مهم : خرده فروشی

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: معمولا در بازرسی هایی که از سوی تعزیزات و سایر نهادها صورت می گیرد به قیمت توجه می شود، در حالی که ممکن است کم فروشی مسائل بیشتری جهت مردم ایجاد کند.

مهدی یوسف خانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمی خواهم بگویم که در واحدهای صنفی تخلف صورت نمی گیرد. به هر صورت حتی در فروشگاه های بزرگ در میادین میوه و تره و بار که متعلق به شهرداری بوده و رقیب ما هم حساب می شوند، ممکن است گاه تخلفاتی صورت بگیرد؛ همان طور که این اتفاق در تمام صنوف اتفاق می افتد، ولی در صنف ما معمولا گران فروشی زیاد از سایر موارد مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که ممکن است کم فروشی به مراتب بیش از گران فروشی باشد.

کم‌فروشی به‌جای گران‌فروشی

وی ادامه داد: شاید عدم نظارت صحیح بازرسی اصناف و تعزیرات شرایطی ایجاد کند که اگر یک واحد صنفی به عنوان مثال گوشت مرغ را ۱۰۰ تومان گران تر بفروشد متخلف حساب شود ولی توجهی به نحوه فروش آن واحد صورت نگیرد. اکنون کمتر پیش می آید که افرادی که اقدام به کم فروشی می کنند مورد اعتراض قرار گیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی همچنین عنوان کرد: حتی گاهی ممکن است بعضی واحدهای صنفی قیمتی پایین تر از قیمت روز را اعلام کنند ولی در هنگام فروش حجمی که به دست مشتری می رسد، کاذب باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: معمولا در بازرسی‌هایی که از سوی تعزیزات و سایر نهادها صورت می‌گیرد به قیمت توجه می‌شود، در حالی که ممکن است کم‌فروشی مس

یوسف خانی در مورد بعضی فروشگاه ها که گاه مواد پروتئینی خود را با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به فروش می رسانند، گفت: گاهی ممکن است فروشگاه های زنجیره ای بزرگ جهت تبلیغ تخفیف هایی را در نظر بگیرند ولی به طور کلی بازار مواد پروتئینی به گونه ای است که در خرده فروشی سود این محصولات در نهایت ۱۰ درصد است. در چنین شرایطی طبیعی است که ارائه تخفیف های بیش از این رقم چندان منطقی به نظر نرسد و باید دقت کرد که آیا از نظر تاریخ مصرف و سایر موارد محصولی که خریداری می شود، کیفیت مطلوب را داراست یا خیر؟

واژه های کلیدی: خرده فروشی | فروشگاه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *