خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

افزایش 19 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی

مدیر اداره زکات کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از زیاد کردن 19 درصدی میزان زکات جمع آوری شده است استان در سال 95 نسبت به سال 94 خبرداد .

افزایش 19 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام قاسم محمدزاده با اشاره به اینکه زیاد کردن پرداخت زکات نشان از ترویج این فرهنگ و سنت حسنه در بین مردم به خاص کشاورزان دارد، گفت: آینده نگری می شود در سال 96 میزان زکات پرداختی در استان به 189 میلیارد ریال زیاد کردن یابد.
وی، تشکیل شورای زکات در روستاها را یکی از عوامل موثر بر زیاد کردن پرداخت زکات برشمرد و اظهارکرد: در بیش از 50 روستای شهرستان بستان آباد شورای زکات تشکیل شده است که مردم را جهت پرداخت زکات راهنمایی و تشویق می کنند.
حجت الاسلام محمدزاده افزود: زکات جمع آوری شده است از هر دِه به طور معمول در همان دِه طبق موازین اسلامی هزینه می شود.
وی همچنین از زیاد کردن 45 درصدی پرداخت زکات در سال 95 نسبت به سال 94 در شهرستان بستان آباد خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 3 میلیارد و500 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است است.
حجت الاسلام محمد زاده در آخر از عاملان زکات خواست تا نسبت به تبیین و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم اهتمام کرده و آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه را تبیین کنند.
زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا جهت مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.
این ۹ کالا عبارت از نقدین (طلا و نقره)، انعام ثلاثه ( گاو، گوسفند و شتر) و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما) بوده و مقدار پرداختی هر یک از این کالاها تفاوت دارد و در فقه تعیین شده است است.
گفتنی است :درسال گذشته بیش از 131میلیارد و 500میلیون ریال زکات جمع آوری شد.
انتهای پیام/ش

عبارات مهم : افزایش زکات

واژه های کلیدی: افزایش زکات | پرداخت زکات | کمیته امداد | ترویج فرهنگ | سنت حسنه |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *