خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چرا مایکل فلپس می‌خواهد با یک کوسه سفید مسابقه بدهد؟

مایکل فلپس، شناگر برجسته دنیا و پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک قرار است به زودی با یک کوسه سفید مسابقه دهد. ولی آیا جهت برنامه مستندی که دیسکاوری تهیه‌اش

چرا مایکل فلپس می‌خواهد با یک کوسه سفید مسابقه بدهد؟

مایکل فلپس، شناگر برجسته دنیا و پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک قرار است به زودی با یک کوسه سفید مسابقه دهد. ولی آیا جهت برنامه مستندی که دیسکاوری تهیه‌اش می‌کند کوسه سفید گزینش شده است تا با این قهرمان شنا مسابقه دهد.

مسابقه مایکل فلپس با کوسه

مایکل فلپس، ۳۱ ساله، دارنده ۲۳ مدال طلای المپیک، سال گذشته و در آخر المپیک ریو از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. کوسه‌ها یکی از سریع‌ترین حیوانات هستند و مایکل فلپس، قهرمان شنای دنیا با 39 رکورد جهانی و 23 مدال طلا هیچ مسابقه دیگری جهت پیروز شدن غیر از مسابقه با کوسه‌ها ندارد.

عبارات مهم : طلای المپیک – مایکل فلپس
شبکه دیسکاوری در این رابطه اعلام کرده: «او بزرگترین قهرمان ما در ورزش شنا یعنی مایکل فلپس هست. دارای ۳۹ مدال جهانی و المپیک، که ۲۳ مدال آن طلا هستند. ولی اکنون او دیگر رقیبی را در برابر خود ندارد. بر همه آنها پیروز شده است است و کسی باقی نمانده هست. تنها یک مسابقه جهت او باقی مانده است که تاکنون هیچکس در آن شرکت نکرده هست. ورزشکاری با بیشترین مدال‌های دنیا قرار است با قوی‌ترین موجود درنده دنیا در آبهای اقیانوس مسابقه شنا بدهد! روز ۲۳ جولای دیسکاوری قرار است این مسابقه را بین مایکل فلپس و کوسه سفید را اجرا و ضبط کند.
کوسه سفید،کوسه بزرگ سفید یا فوت سفید در آب‌های ساحلی تمام اقیانوسهای دنیا زندگی می‌کند. این کوسه به خاطر اندازه بزرگش به خوبی آشنا شده‌است. طول این جانورها تا ۶٬۴ متر و وزنشان به ۳۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد. در بعضی مواقع سرعت حرکت این کوسه‌ها به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در حالی که حداکثر شنای فلپس ۹ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود.

یکی از دلایل گزینش کوسه سفید جهت این مسابقه به غیر سرعت بالای آنها در شنا شهرت این گونه کوسه به حساب می‌آید. کوسه سفید به عنوان بزرگترین ماهی شکارچی آشنا شده است است و یکی از اصلی‌ترین شکارچیان پستانداران دریایی هست. همچنین این جانور در بالاترین مکان در زنجیره غذایی دریایی و بالاتر از انواع ماهی‌ها و فک‌ها و پرندگان دریایی قرار می‌گیرد.

در یکی از پرفروش‌ترین فیلمهای استیون اسپیلبرگ به نام آرواره این جانور به عنوان یک انسان خوار وحشی تصویر شده‌است در حالی که انسان شکار مورد علاقه این کوسه نیست. کوسه های بزرگ سفید ممکن است به آدم ها حمله کنند ولی آنها را نمی خورند. حمله به این خاطر اتفاق می افتد که کوسه ها آدم ها را با خوک های آبی یا بقیه طعمه هایی که معمولاً می خورند اشتباه می گیرند. از آن جایی که آدم ها به آن اندازه ای که کوسه ها نیاز دارند چربی ندارد به وسیله کوسه ها خورده نمی شوند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی

واژه های کلیدی: طلای المپیک | مایکل فلپس | مسابقه | قهرمان | دریایی | المپیک | جانور | انواع | المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *