خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پرتاب دست علیرضا بیرانوند سوژه جهانی شد

نشریه معتبر گاردین در گزارشی به تمجید از پرتاب های دست و پاس های گل علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی کشورمان پرداخت.

پرتاب دست علیرضا بیرانوند سوژه جهانی شد

نشریه معتبر گاردین در گزارشی به تمجید از پرتاب های دست و پاس های گل علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی کشورمان پرداخت.

تمجید گاردین از پاس گل و پرتاب های دست بیرانوند

نشریه گاردین در گزارشی به نقش شش دروازه بان در لیگ های متفاوت در گل های به ثمر رسیده تیمشان پرداخت که یکی از این گلرها علیرضا بیراوند دروازه بان فعلی تیم پرسپولیس و تیم ملی کشورمان است.

گاردین در این گزارش به دو پاس گل بیراوند زمانی که عضو نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران بود اشاره کرده و به طور خاص به تمجید از پرتاب دست او پرداخته است.

در بخش مربوط به بیراوند آمده است:

پرتاب دست علیرضا بیرانوند سوژه جهانی شد

علیرضا بیرانوند فقط متکی به یک تکنیک نیست – شرایط و فرم بدنی او در نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران به حد کافی خوب بود که در آخر فصل2015-2014 لیگ برتر کشور عزیزمان ایران در تیم منتخب فصل جای بگیرد – ولی او یک سلاح خاص قدرتمند دارد: او می تواند توپ را زیاد از مسافتی که بسیاری از افراد می توانند شوت کنند، پرتاب کند. هر چند پاس گل های این دروازه بان نادر هست. در اواسط فصل2015-2014 او پایه گذار دو گل نجات بخش شد، یکی با یک ضربه بسیار نیرومند پا و دیگری با یکی از پرتاب های بلند خود.

این گزارش سپس به تشریح گل های پرداخته و نوشت ؛ گل دوم در بازی نفت برابر پرسپولیس رقم خورد که بیراوند با شوتی بلند توپ را به زمین پرسپولیس فرستاد،توپ پشت محوطه جریمه پرسپولیس به زمین خورد در این لحظه گلر برزیلی این تیم (نیلسون) جهت دفع توپ تا لب محوطه جریمه بیرون آمد ، ولی قبل از او امیرارسلان مطهری توپ را با ضربه سر به تور دروازه پرسپولیس رساند و در آخرین لحظه، بازی را به تساوی 1-1 کشاند.

(نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران 2-1 تراکتور سازی، نوامبر 2014)

پاس گل اول بیراوند هم در بازی با تراکتور سازی اتفاق افتاد، در حالی که بازی 1-1 بود، تراکتور سازی صاحب یک ضربه کرنر شد، که آن را کوتاه کار کردند و سپس توب به دستان دروازه بان رسید. بیرانوند بدون اتلاف وقت، توپ را تا لب خط محوطه جریمه آورد و سپس با پرتاب بلندی آن را به زمین تراکتور سازی رساند.
توپ در نیمه راه برابر غلامرضا رضایی مهاجم نفت ،که تنها بازیکن این تیم در زمین تراکتور بود،به زمین خورد و او هم در حالی که دو مدافع وحشتزده را کنار خود داشت به سمت دروازه حریف پیش رفت و از فاصله 40 متری شوتی روانه دروازه تراکتور سازی کرد که با عبور از حامد لک دروازه بان متعجب این تیم به تور دروازه این تیم رسید.

بیرانوند ماه بعد جهت نخستین بار پیراهن تیم ملی کشور عزیزمان ایران را بر تن کرد و تا کنون دروازه بان اول کشور عزیزمان ایران باقی مانده است هرچند او دیگر بعد از آن پاس گل خلاقانه در آخرهای سال2014 دیگر پاس گلی نداد.

5 دروازه بان دیگری که نام آنها در این گزارش آمده عبارتند از :

نشریه معتبر گاردین در گزارشی به تمجید از پرتاب های دست و پاس های گل علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی کشورمان پرداخت.

دیو بیزانت دروازه بان چلسی سال 1990 ، پکی بونر دروازه بان تیم ملی ایرلند 1990، جوئل رابلز سنگربان سال 2016 اورتون ، یورگ اشماتکه دروازه بان سال 1996 فرایبورگ، رافائل گلر هراس ورونا در سال 2009

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir

واژه های کلیدی: دروازه بان | پرسپولیس | تراکتور | بیرانوند | ایران | ورزش | بعد از 90 |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *