خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پائولینیو از چین تا اسپانیا/ نگاهی به خرید عجیب بارسلونا

تیم بارسلونا در اقدامی عجیب پائولینیو بازیکن برزیلی که در لیگ چین حضور دارد را به مبلغ 40 میلیون یورو خرید!

پائولینیو از چین تا اسپانیا/ نگاهی به خرید عجیب بارسلونا

تیم بارسلونا در اقدامی عجیب پائولینیو بازیکن برزیلی که در لیگ چین حضور دارد را به مبلغ 40 میلیون یورو خرید!

پائولینیو به بارسلونا پیوست

تا همین ماه او گم شده است بود؛ کسی ازش خبری نداشت. فقط می‌دانستیم یک برزیلی در چین وجود دارد که زیاد از فوتبال، مشغول هست. حتی تبلیغات ناخوشایند. باشگاهش گوانگژو از وضعیتی تاریک و مجادله آمیزی که خودش را در آن قرار داده بود، اصلا رضایتی نداشت و حتی بحث اخراجش از چین هم مطرح شد. این تبلیغات زشت تنها یکی از اشتباهاتی بود که او در آسیا انجام داد.

عبارات مهم : جام جهانی – هواداران
حتی کارکشته‌ترین قماربازها در جنوب چین یا شمال لندن اگر به ژوئن سال ۲۰۱۵ یعنی زمانی که پائولینیو با امضای قراردادی از تاتنهام به گوانگژو پیوست برگردند نمی‌توانند به این فکر کنند که او دو سال بعد بار دیگر به غرب برگردد و دو ماه بعد از آن به بارسلونا بپیوندد. پیش از همه این‌ها، این هافبک برزیلی دو فصل پرفشار را بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در تاتنهام پشت سرگذاشت و از فوتبال کاملا دور شود. مقصد بعدی او چین بود تا به سرمربی سابق خود لوئیز فیلیپه اسکولای ملحق شود.

همه ما می‌دانستیم و می‌دانیم که همه شهرت و اعتبار سوپرلیگ چین برگرفته از فوتبال اروپاست. در این سال‌ها نام‌های بزرگی به فوتبال این کشور وارد شدند ولی هیچ کدام از احترام کافی برخوردار نبودند. هر کدام که به شرق دور رفتند، زیاد جهت پول بود نه فوتبال. حالا بارسلونا با پرداخت ۴۰ میلیون پوند که هزینه فسخ قرارداد پائولینیو با گوانگژو بود، این بازیکن را از دوران سیاه چین خارج کرده.

این مبلغ سه برابر آن چیزی است که گوانگژو جهت خرید او به تاتنهام پرداخت کرد و دو برابر زیاد از رکورد نقل و انتقالات کلوب جهت فروش یک بازیکن. البته ابروی اروپایی‌ها از مبلغی که بارسلونا پرداخت کرد، اوج رفته هست. پیش از اینکه قرارداد نهایی شود، BBC آن را یکی از تصادفی‌ترین نقل و انتقالات‌های دوران اخیر نامید و این بازیکن را زیاد جهت خرید تیم‌هایی چون وستهام یا اورتون مناسب دانست.

طبیعتا پائولینیو جهت بازی در سوپرلیگ چین فوق‌العاده بود آیا که از بازیکنان دیگری چون الکس تیکسیرا، رامیرس، ازکوئل لاوتزی و حتی اسکار بهتر بود. یکی از شگفتی‌ها جهت هواداران وفادار کورینتیانس رفتن او به چین و ترک انگلیس بود.

ژنگ ژی همبازی او در گوانگژو و بازیکن اسبق تیم‌های سلتیک و چارلتون راجع به پائولینیو می‌گوید: گاهی اوقات در تمرینات ما فقط او را نگاه می‌کردیم. او یک ثانیه از همه بازیکنان جلوتر بود.

شاید این همان دلیلی بود که باعث می‌شد او در گوانگژو به بازیکنان جوان‌تر کمک و آن‌ها را نصیحت کند. پائولینیو در حالی چین را ترک کرد که در چند مصاحبه در موقعیت‌های متفاوت از زندگی‌اش در چین ابراز رضایت کرده بود. او چه در زمین فوتبال و چه بیرون از آن، زندگی خوبی داشت و به وسیله محافظ‌های امنیتی اسکولاری که هر لحظه دور و برش بودند، حافظت می‌شد. مردی که می‌دانست با ترک لندن از اعتبار فوتبالش کاسته خواهد شد.

این بازیکن ۲۹ ساله زیر نظر اسکولاری به عالی ترین خرید خارجی لیگ چین تبدیل شد و قدرت و اقتدار را به گوانگژو آورد. او این توانایی را داشت که ضرب‌آهنگ تیم را دست بگیرد و آن را به سوی جلو پیش ببرد. او در مجموع ۹۵ بازی جهت این تیم انجام داد و ۲۵ گل زد که در مدت دو سال آمار تحسین‌برانگیزی هست. بعضی از گل‌هایش در چین واقعا منحصربه‌فرد بود. اگر آن‌هایی که هنوز به کیفیت پائولینیو شک دارند و دو قهرمانی در لیگ چین و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا کافی نیست تا به این باور برسند که او عالی ترین بازیکن آسیا در ۱۸ ماه گذشته بوده، نقاط دیگری هم در فوتبال او وجود دارد که می‌توان به آن‌ها رجوع کرد. گوانگژو در همین مدت جهت خرید جکسون مارتینز کلمبیایی از اتلتیکومادرید هزینه بیشتری کرد ولی این مهاجم در چین با پرسشها زیادی مواجه شد.

پائولینیو چه یک بازیکن کلاس جهانی باشد چه نباشد، همان بازیکنی است که هواداران بارسلونا انتظار داشتند به عنوان نخستین خرید از پول فروش نیمار به نیوکمپ بیاید. او بعد از ترک اروپا نه‌ تنها در فوتبال آسیا درخشید بلکه باز هم به تیم ملی برزیل دعوت شد. این در حالی بود که آخرین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ جهت سله‌سائو بازی کرده بود و تصور می‌شد بازی در چین، آخر دوران ملی او باشد. در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی برزیل هر ۸ بازی خود بعد از بازگشت پائولینیو را با پیروزی پشت سرگذاشت که در این میان او در برد ۴ -۱ تیمش برابر اروگوئه در ماه مارس هت‌تریک کرد.

قطعا هنگامی که در ماه آوریل بارسلونا و بایرن مونیخ وارد مسابقه جهت خرید او شدند، به شکستش در تاتنهام نگاه نکردند بلکه او را به عنوان یک بازیکن مهم در تیم ملی برزیل یافتند که توانست به عنوان نخستین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود. اگر پائولینیو بتواند زندگی فوتبالی خود را با برزیل بسازد، یقینا می‌تواند اعتبارش را باردیگر در اروپا به‌دست بیاورد. شاید چین و فوتبال آسیا آنقدر سطح اوج نبود که بتواند او را کاملا از افول دور نگه دارد ولی بارسلونا در این موقعیت قرار دارد. او در تاتنهام به هر دلیلی نتوانست دوران موفقی داشته باشد و هواداران این تیم نتوانستند بازی خوبی از او ببنند ولی بارسلونا به این بازیکن برزیلی یک شانس دوباره داده تا فوتبال خود را از نو بسازد.

جان دردن – گاردین

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir


پائولینیو از چین تا اسپانیا/ نگاهی به خرید عجیب بارسلونا

واژه های کلیدی: جام جهانی | هواداران | بارسلونا | بازیکنان | فوتبال | بازیکن | فوتبالی | زندگی | برزیل | اعتبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *