خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ناگفته های تکواندوکار کشورمان که دوپینگش مثبت اعلام شد

امید عمیدی تکواندوکار کشور عزیزمان ایران دوپینگش مثبت اعلام و ۴ سال از فعالیت ورزشی محروم شد.

ناگفته های تکواندوکار کشورمان که دوپینگش مثبت اعلام شد

امید عمیدی تکواندوکار کشور عزیزمان ایران دوپینگش مثبت اعلام و ۴ سال از فعالیت ورزشی محروم شد.

صحبت های امید عمیدی راجع به آینده اش

دوپینگ در ورزش یکی از مباحث بسیار مهم می باشد،بالاخص در ورزش پر طرفدار و المپیکی تکواندو این عنوان بسیار قابل توجه و مهم است ،چراکه این عنوان گذشته از اینکه دوران حرفه ای ورزشکار را تحت‌الشعاع قرار می دهد و ورزشکار را از لحاظ روانی در مرحله ضعیفی قرار می دهد،پیامدهای بسیار خطرناک و مهلکی جهت فدراسیون ورزشی مربوط در پی خواهد داشت.

مقوله دوپینگ یکی از اتفاقات نادر در این چند سال اخیر در ورزش تکواندو بوده هست. این روند سریالی شوم در امسال اتفاق ناگواری ست که جهت آینده این رشته المپیکی بسیار خطرناک هست. امید عمیدی یکی از قربانیان دوپینگ هست، کسی که بصورت ناخواسته در گیر این مسئله شد.

اسفندماه سال گذشته و در جریان مسابقه های بین‌المللی تکواندو فجر از امید عمیدی آزمایش دوپینگ گرفته شد،خردادماه ۹۵اعلام شد در نمونه ای که از او گرفته شده است متازون وجود دارد،این دارو نیروزا تلقی نمی شود، ولی استفاده از آن ممنوع است.

امید عمیدی در رابطه با محرومیت چهار ساله خود گفت: در این رابطه مورد نیاز است یک جمله بگویم ،دیگر هیچ چیز برایم اهمیتی ندارد چون حکم ۴ساله من قطعی شده است است ،این مردها در حق من ظلم کردن واین عنوان را آنقدر سربسته و به قول معروف سکرت نگه داشتند که آینده حرفه ای من به تباهی کشیده شد،اگر مقداری وجدان داشتند می‌توانستند در مورد پرونده من سریعتر و جدی تر اقدام کنند ،شاید من هم الان در اردو کنار دوستانم در حال تمرین کردن بودم و می‌توانستم جهت مردم و میهنم افتخار آفرین باشم.

عمیدی در رابطه با پیگیری کردن پرونده دوپینگ خود در ادامه تاکید کرد: درمورد پرونده دوپینگم قرار بر این شد که فدراسیون جهت انجام کارها جهت من وکیل بگیرد و از طریق وکیل بصورت حضوری در دادگاه Cass Swiss پیگیری شود که بعدا در کمال ناباوری اعلام کردند کارها باید از طریق پست پیگیری شود و بنابر اعلام وکیل مربوطه به آقای پولادگر مشخص شد که به صورت حضوری پیگیری کردن این پرونده مستلزم مبلغی به مراتب زیاد از پست خواهد بود و بدهید ترتیب طبق صلاحدید رییس فدراسیون تکواندو کارهای مربوط به پرونده دوپینگ با پست پیگیری شد و نتیجه مطلوب کسب نشد،که مطمئناً اگر وکیل من کارها را بصورت حضوری دنبال می کرد اوضاع حرفه ای و آینده من تباه نمی شد.به جرات می‌گویم اگر این مردها سریعتر برایم کاری انجام میدادند محرومیتم زیاد از شش ماه نمیشد.

عمیدی در رابطه با مثبت اعلام شدن دوپینگ دو ورزشکار دیگر تکواندو در ادامه گفت: دقیقا نمی‌دانم آیا ورزش تکواندو از تمام لحاظ در سراشیبی قرار گرفته است نتیجه های تیم ملی تکواندو در این چند سال اخیر اصلا جالب نبوده است واین هم از خبرهای ناگواری که از دوپینگ می شنویم واقعا جای تأسف و نگرانی دارد،ولی از تصمیم گیرندگان این رشته عاجزانه تقاضا دارم با این دو ورزشکار همانند من واکنش‌ها نکنند و سریعتر این عنوان را پیگیری کنند، چون واقعا حال آنها را درک می‌کنم و شرایط پر استرس آنها کاملا برایم ملموس است آیا که فکر میکنم دنیای حرفه ای ورزش من در تکواندو به آخر رسید،امیدوارم آینده این دو جوان با سهل انگاری به تباهی کشانده نشود.

این ورزشکار در مورد آینده ورزشی خود و شرایط معنوی خود بیان کرد: در حال حاضر شرایط معنوی مساعدی ندارم چون عشق من تکواندو بود و برایم واقعا سخت است که به خودم بقبولانم دنیای حرفه ای ورزشی من در تکواندو به آخر رسیده هست، ولی بازهم به تلاشم در رشته ای دیگر ادامه خواهم داد و امیدوار هستم در رشته MMA به موفقیت برسم، در حال حاضر تمریناتم را در این رشته دنبال می‌کنم و برروی فنون دست زیاد کار می‌کنم.

امید عمیدی سخنان نهایی خود را در ارتباط با مسئولین تکواندو این چنین بیان کرد: آقای پولادگر تقاضا دارم به ورزشکاران این رشته توجه عمیق‌تر و مسئولانه تری داشته باشید ،به یاد دارم حقوق دریافتی من در طول اردوها ۷۰۰هزار تومان بود البته بازیکنانی که مدال‌های جهانی داشتند مقداری از من بالاتر بود،اما با رشد تورم و مخارج سنگین این مبلغ جوابگوی نیازهای من نبود ،اما بهرحال در حال حاضر با رفتارهای غیر مسئولانه شما آینده ورزشی ام به خطر و تباهی کشانده شده است هست. امیدوارم مسئولان فدراسیون به این راحتی ورزشکار خود را اینگونه رها نکنند و فراموش نکنند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir

ناگفته های تکواندوکار کشورمان که دوپینگش مثبت اعلام شد

واژه های کلیدی: فعالیت ورزشی | ورزشکاران | ورزشکار | تکواندو | تکواندو | پرونده | دوپینگ | ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *