خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

منچستریونایتد قهرمان لیگ اروپا شد

منچستریونایتد با پیروزی 2-0 برابر آژاکس، قهرمان مسابقه های این فصل لیگ اروپا شد و سهمیه فصل بعد چمپیونزلیگ را نیز به دست آورد.

منچستریونایتد قهرمان لیگ اروپا شد

منچستریونایتد با پیروزی برابر آژاکس به عنوان قهرمانی لیگ اروپا دست یافت.

قهرمانی منچستریونایتد در لیگ اروپا

منچستریونایتد با پیروزی 2-0 برابر آژاکس، قهرمان مسابقه های این فصل لیگ اروپا شد و سهمیه فصل بعد چمپیونزلیگ را نیز به دست آورد.

شاگردان ژوزه مورینیو در هر نیمه یک بار دروازه حریف را باز کردند تا به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند و جهت نخستین بار فاتح لیگ اروپا شوند. این قهرمانی آقای خاص را به هدفش یعنی رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان نیز رساند.

منچستریونایتد قهرمان لیگ اروپا شد

منچستریونایتد بازی را بهتر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی موقعیت های خوبی روی دروازه حریف به وجود آورد ولی کم دقتی بازیکنان این تیم در زدن ضربات نهایی باعث شد تا دروازه آژاکس بسته بماند.

عبارات مهم : دروازه بان – بازیکنان
برتری یونایتدها ادامه داشت ولی این آژاکس بود که می توانست در دقیقه 15 به گل برسد ولی سرخیو رومرو با یک جاگیری مناسب، ضربه برتراند ترائوره را مهار کرد.

سرانجام در دقیقه 18 بود که قفل دروازه ها باز شد و منچستریونایتد به آنچه از ابتدای بازی استحقاقش را داشت، رسید. روی حرکت خوب مروان فلینی و پاس در عرض او، این پل پوگبا بود که پشت محوطه جریمه آژاکس صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی که در بین راه به مدافع حریف هم برخورد کرد، گل اول بازی را به ثمر رساند.

بازیکنان آژاکس تلاش کردند تا بلافاصله گل خورده را پاسخ بدهند ولی این منچستریونایتد بود که می توانست در دقیقه 24 به گل دوم برسد. روی یک نفوذ عالی، آنتونیو والنسیا تقریبا با دروازه بان حریف تک به تک شد ولی ضربه او را اونانا دفع کرد.

در ادامه بازی متعادل شد و بازیکنان آژاکس هم با پرسینگ از جلوی زمین، در تلاش بودند تا تیم حریف را تحت فشار بگذارند ولی در نهایت توپ دیگری در نیمه اول از خط دروازه ها عبور نکرد و منچستریونایتد با برتری 1-0 به رختکن رفت.

نیمه دوم را آژاکس هجومی تر شروع کرد ولی این منچستریونایتد بود که در دقیقه 48 به گل رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه آژاکس بود که ضربه سر کریس اسمالینگ در برابر دروازه به هنریک میخیتاریان رسید و او هم با ضربه تماشایی، حساب کار را 2-0 کرد.

تیم آژاکس که چیزی جهت از دست دادن نداشت، بعد از این گل پیش کشید و در برابر یونایتدها در تلاش بودند که روی ضدحملات به گل بعدی برسند.

در دقیقه 65 مروان فلینی می توانست ارسال پل پوگبا را تبدیل به گل کند ولی ضربه سر او را اونانا مهار کرد.

حملات آژاکس ادامه داشت ولی دفاع فشرده و منسجم یونایتدها مانع از رسیدن آنها به گل می شد. در دقیقه 87، چیزی نمانده بود که جسی لینگارد روی یک فرار تماشایی، در موقعیت تک به تک، گل سوم را جهت منچستریونایتد به ثمر برساند ولی مدافعان و دروازه بان آژاکس هر طوری که بود او را متوقف کردند.

تلاش تیم هلندی جهت رسیدن به گل ثمری نداشت و در نهایت بازی با همان نتیجه 2-0 به سود منچستریونایتد به آخر رسید و این تیم فاتح مسابقه های لیگ اروپا شد.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com


واژه های کلیدی: دروازه بان | بازیکنان | پیروزی | اروپا | آژاکس | ورزش | لیگ های اروپا |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *