خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فرگوسن گفت در کشور عزیزمان ایران فقط وقتت را هدر می‌دهی!/ مصاحبه خواندنی کارلوس کی روش

کارلوس کی روش مصاحبه تازه و جالبی راجع به کشور عزیزمان ایران و شرایط حضورش در کشور عزیزمان ایران انجام داده است که در ادامه خواهید خواند.

فرگوسن گفت در کشور عزیزمان ایران فقط وقتت را هدر می‌دهی!/ مصاحبه خواندنی کارلوس کی روش

کارلوس کی روش مصاحبه تازه و جالبی راجع به کشور عزیزمان ایران و شرایط حضورش در کشور عزیزمان ایران انجام داده است که در ادامه خواهید خواند.

مصاحبه تازه کارلوس کی روش

کارلوس کی روش بعد از گذراندن چند روز تعطیلات در پرتغال و آفریقای جنوبی، همچنان از افزایش تیم ملی کشور عزیزمان ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه – جایی که او و شاگردانش خود را آماده این می‌کنند که آخر به مرحله حذفی این رقابت‌ها برسند – لذت می‌برد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاحبه‌ای مفصل با سایت پرتغالی «بانکادا» در مورد چرایی ماندنش در تیم ملی و اهدافش با این تیم صحبت کرد. بخش‌هایی از این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

فرگوسن گفت در کشور عزیزمان ایران فقط وقتت را هدر می‌دهی!/ مصاحبه خواندنی کارلوس کی روش


* در کشور عزیزمان ایران چه کار می‌کنید؟ چطور شد که مربی‌ای در سبک شما به یکباره از آنجا سر در آورد؟

من در جریان فرایند تاریخی پرونده مربوط به دوپینگ بودم و در حالی که کمیته انضباطی و شورای عدالت من را تبرئه کرده بودند، در نهایت از طریق مراجع مربوطه با هشت ماه محرومیت مواجه شدم. می‌خواستم درخواست تجدیدنظرخواهی بدهم، ولی به‌عنوان یک شهروند پرتغالی نمی‌توانستم این کار را بکنم. به هر حال نگرانی‌ام خیلی روشن بود، اگر محکوم به نقض قوانین دوپینگ می‌شدم، صورت بین‌المللی‌ام خدشه‌دار می‌شد و دیگر هرگز نمی‌توانستم جایی کار کنم. جهت دفاع از خودم و پاک کردن اتهامات مربوطه باید به دادگاه اروپا می‌رفتم. در حالی که پیگیر این عنوان بودم، چندین پیشنهاد همکاری دریافت کردم از جمله واسکودوگاما و قطر. زمانی هم که در قطر بودم، پیشنهاد کشور عزیزمان ایران پدیدار شدکهبه آنها هم گفتم درگیر پرونده‌ام هستم و باید منتظر رأی دادگاه اروپا باشم که ممکن است حکم محرومیت من را تأیید کنند. سپس مدیر فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران به من گفت: «شما مربی‌ای هستید که ما به دنبالش هستیم، اگر نتیجه دادگاه طبق خواسته شما باشد که چه بهتر، اگر این‌طور نبود که ما مربی‌ دیگری را (به طور سمبلیک) روی نیمکت تیم ملی کشور عزیزمان ایران خواهیم گذاشت، ولی در واقع شما همه کاره و مسئول تیم خواهید بود». این در واقع اعتماد خاص آنها را نشان می‌داد و اگر این‌طور نبود من در منزل می‌نشستم و کار نمی‌کردم.

عبارات مهم : آفریقای جنوبی – تیم ملی ایران
* فقط همین؟

خیر. من به ویروس قهرمانی دنیا آغشته شده است بودم و در سن ۳۷ سالگی و در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان سرمربی، تیم جوانان پرتغال را به قهرمانی جام جهانی جوانان رساندم. با تمام احترامی که جهت تورنمنت‌های دیگر قائل هستم، هیچ تورنمنتی به غیر از لیگ قهرمانان اروپا قابل قیاس با مسابقه های جام جهانی نیست. این مسابقه های هر چهار سال یکبار طعمی زیر زبان شما به وجود می‌آورد که نمی‌توانید جای دیگر آن را تجربه کنید. علت اولی که کشور عزیزمان ایران را جهت کار گزینش کردم این بود که در این تیم می‌توانستم فرضیه به هم‌پیوستگی که داشتم را به اجرا بگذارم.

کارلوس کی روش مصاحبه تازه و جالبی راجع به کشور عزیزمان ایران و شرایط حضورش در کشور عزیزمان ایران انجام داده است که در ادامه خواهید خواند.

دوم اینکه با تیم ملی کشور عزیزمان ایران این وقت را داشتم تا به جام جهانی برزیل بروم، درست همان اتفاقی که در مورد تیم ملی پرتغال افتاد و به خاطر جام جهانی آفریقای جنوبی قید ادامه حضور در منچستریونایتد را در سال ۲۰۰۸ زدم، این در حالی بود که همچنان با منچستریونایتد قرارداد داشتم و قرار بود جانشین سرالکس فرگوسن شوم، ولی وقت حضور در جام جهانی آن هم در سرزمینی (آفریقای جنوبی) که در آنجا متولد شده است بودم، روی تصمیمی که در نهایت گرفتم، خیلی تأثیرگذار بود. در مورد کشور عزیزمان ایران هم وقت حضور در جام جهانی برزیل، مهد فوتبال را داشتم. در کنار اینها با توجه به سابقه مربیگری‌ام با خودم گفتم که آیا جایی بهتر (از ایران) است که بتوانم وجهه خودم را به عنوان سرمربی تیم ملی اصلاح ببخشم؟

* شما توضیح دادید که آیا تیم ملی کشور عزیزمان ایران را به‌عنوان سرمربیگری گزینش کردید، ولی توضیح ندادید که آیا همچنان با گذشت هفت سال در این تیم هستید …

پس از سه سال سرمربیگری تیم ملی ایران، (پس از جام جهانی ۲۰۱۴) تصمیم به ترک این کشور گرفتم، ولی در ادامه نظرم عوض کردن کرد. به خاطر فدراسیون فوتبال و بازیکنان تیم ملی کشور عزیزمان ایران از جمله بازیکنان جوانی که خودم به تیم ملی دعوت کرده بودم، تصمیم گرفتم که به کارم در این تیم ادامه بدهم و حالا هم حس خوبی دارم که روی نیمکت تیم ملی ماندم و دانش و تجربه‌ام را به بازیکنانی که در طولاین هفت سال در اختیار داشتم و دردسری برایم نداشتند، انتقال دادم. آنها بازیکنانی هستند که سریع یاد می‌گیرند و همان کاری را می‌کنند که من از آنها می‌خواهم. هنگامی که هدایت تیم ملی کشور عزیزمان ایران را بر عهده گرفتم، تیم ملی تنها یک بازیکن شاغل در فوتبال اروپا داشت، ولی در طول این سال‌هایی که من روی نیمکت کشور عزیزمان ایران بوده‌ام، تعداد ملی‌پوشان شاغل در اروپا به ۱۴ بازیکن رسیده هست. من حالا در تیمم بازیکنانی ۱۸ ساله دارم. زمانی که سرمربی تیم ملی شدم، بازیکنان باتجربه‌تر و مسن‌تری داشتم و سپس شروع به دعوت از بازیکنان جوان‌تر کردم، چون در تیم ملی چیزی به نام بازیکن جوان و دون‌پایه نداریم. علت دومی که تصمیم به ماندن در تیم ملی کشور عزیزمان ایران گرفتم این بود که اگر من از بازیکنان ایرانی استفاده کردم و به جام جهانی برزیل رسیدم، بعد باید می‌ماندم و خودم را وقف آنها و پروژه مدنظرم می‌کردم.

* آیا این باورش سخت نیست که شما به خاطر قدردانی از ایرانی‌ها در تیم ملی ماندید؟

این عجیب است؟


* عجیب این است چون در گذشته چیزهای دیگر روی شما تأثیرگذار نبود…

فرگوسن گفت در کشور عزیزمان ایران فقط وقتت را هدر می‌دهی!/ مصاحبه خواندنی کارلوس کی روش

اما من وقت آمدن به فوتبال اروپا را داشتم که بعضی از آن پیشنهادها خوب بودند. زمانی که تصمیم گرفتم تا به کارم با تیم ملی کشور عزیزمان ایران ادامه بدهم از چهار تیم ملی پیشنهاد داشتم که آفریقای جنوبی و الجزایر از آن جمله بودند. تصمیم گرفته بودم که به کارم در کشور عزیزمان ایران ادامه ندهم، ولی با خودم فکر کردم اگر به آفریقای جنوبی بروم باید با مدیر فدراسیون جدیدی طرف شوم و تجربه منفی هم از حضورم در آنجا داشتم. سپس الجزایر تلاش در استخدام من کرد و با مسئولان این فدراسیون در لیسبون پرتغال ملاقات کردم و حتی پیش‌قراردادی هم بین خودمان نوشتیم و همه چیز هم خوب بود، ولی در نهایت تصمیمی احساسی گرفتم. نخستین باری که به آنجا (ایران) رفتم به عنوان پناهنده بود، چون در آن مقطع فکر می‌کردم همه‌ دنیا علیه من هست. سرآلکس گاهی با من تماس می‌گرفت و می‌گفت «چه کار می‌کنی آنجا؟ تو داری وقت و استعدادت را هدر می‌دهی؟».

من هم با یادآوردی خاطره‌ای از رئال مادرید پاسخ او را دادم، زمانی که کارم را با رئال مادرید شروع کردم، بعد از شکست خانگی برابر مایورکا که به دنبال شکست از لاکرونیا رقم خورد، زیدان با ضربه سری که به حریف زد، همه چیز را خراب کرد. سرآلکس روز یکشنبه بود که به من زنگ زد و گفت که «فردا چه کاره‌ای؟»، که من در پاسخ گفتم «بعد از نتیجه امروز به نظرت باید چه کار کنم؟ من حتی نمی‌توانم از خانه‌ام خارج شوم». فرگوسن هم در پاسخ به من گفت «صبحانه خوبی آماده کن که فردا می‌آیم پیشت». فردا به فرودگاه رفتم و او را به خانه‌ام آوردم و صبحانه را با هم خوردیم و با یکدیگر صحبت کردیم. سرآلکس سپس به من گفت «اینجا آمدم تا بگویم اگر اتفاقی جهت تو بیفتد، ما همچنان منتظر تو هستیم». سپس پیشنهادی از تاتنهام دریافت کردم، جایی که می‌توانستم درآمد بهتری داشته باشم، ولی نمی‌توانستم به تیمی بروم که برابر سرآلکس قرار بگیریم، آن هم بعد آن رفتاری که با من داشت. همین یک ماه پیش بود که دوباره فرگوسن به من گفت که داری وقت و استعدادت را در کشور عزیزمان ایران هدر می‌دهی.


* در تیم ملی کشور عزیزمان ایران شما روحیه اتحاد و همبستگی را جا انداخته‌اید. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ چه کار خواهد کرد؟

احتمالاتی پیش‌روی ماست. من با وجود داشتن ۱۴، ۱۵ بازیکنی که در فوتبال اروپا بازی می‌کنند، خیلی امیدوار هستم. ما حالا کمی جاه‌طلب‌تر هستیم. این در حالی است که در هر چهار جام جهانی قبلی کشور عزیزمان ایران موفق به افزایش از مرحله گروهی نشده هست، بنابراین باید تلاش کنیم تا با کنار زدن موانع به مرحله حذفی جام جهانی برسیم. این پذیرفته نیست که کشور عزیزمان ایران تنها جهت حضور در مرحله گروهی به مسابقه های جام جهانی برود و باید با برنامه به روسیه برویم. تیم ملی حالا باتجربه‌تر هست، به بلوغ مورد نیاز رسیده و نسبتاٌ تیمی بهتر نسبت به چهار سال پیش داریم. این عوض کردن درست مثل این است که از شب به روز آمده‌ایم. امروز من در هر پست دو بازیکن دارم، ولی در نهایت موفقیت ما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دو چیز بستگی دارد یکی برنامه آماده‌سازی جاه‌طلبانه هست، چون اگر می‌خواهیم که در سطح جهانی بهتر باشیم، باید در برنامه آماده‌سازی هم بهتر عمل کنیم. دوم هم امیدواریم به اینکه قرعه خوبی نصیب‌مان شود. اگر در گروه متعادلی قرار بگیریم، شانس افزایش به مرحله بعد را خواهیم داشت.

کارلوس کی روش مصاحبه تازه و جالبی راجع به کشور عزیزمان ایران و شرایط حضورش در کشور عزیزمان ایران انجام داده است که در ادامه خواهید خواند.


* شرایط کار در کشور عزیزمان ایران هم ساده نیست …

یکی از بدترین شرایط کاری در جهان. حتی تیم‌هایی که در نیمه پایین جدول رده‌بندی فیفا هستند نیز شرایط بدی به مانند ما ندارند. زمین‌های بد، پرسشها مالی و زمین تمرین. همه اینها را در کنار تحریم‌هایی که علیه کشور عزیزمان ایران وضع شده است را در نظر بگیرید که کل جامعه کشور عزیزمان ایران از جمله ورزش را تحت‌تأثیر قرار داده هست. در سوی دیگر ولی شور و شوقی ایرانیان به فوتبال و بلندپروازی آنها و در دسترس بود مسئولان کشور جهت فراهم آوردن شرایط، اوضاع را کمی عوض کردن می‌دهد، ولی در مجموع سرمربیگری کشور عزیزمان ایران یک چالش است.


* در طول سال چه مدت در کشور عزیزمان ایران هستید؟

نیمی از سال. ویژگی‌های سرمربیگری در تیم ملی ایجاب می‌کند که من همواره در رفت و آمد باشم تا بازی‌های رقبا و بازیکنانم را ببینم. در طول دو سال گذشته ولی زیاد در خارج از کشور عزیزمان ایران بوده‌ام چون بازیکنان بیشتری در خارج از کشور عزیزمان ایران داشته‌ام. به هر حال من برعکس مربی باشگاهی، ساکنی تمام وقت نیستم.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 11news.ir

فرگوسن گفت در کشور عزیزمان ایران فقط وقتت را هدر می‌دهی!/ مصاحبه خواندنی کارلوس کی روش

واژه های کلیدی: آفریقای جنوبی | تیم ملی ایران | جام جهانی | بازیکنان | ایرانیان | فوتبال | ایرانی | ایران | اروپا | ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *