خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مشکل سخت افزاری جهت حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد مسئله سخت افزاری جهت حضور بانوان نداریم.

مشکل سخت افزاری جهت حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد مسئله سخت افزاری جهت حضور بانوان نداریم.

مشکلی بابت حضور بانوان نداریم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز یکشنبه اعلام کرد تفاهم نامه ای بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، شرکت لیگ و شرکت توسعه با نشانه واگذاری بلیت فروشی الکترونیکی ورزشکاه آزادی به این شرکت به امضا رسید.

عبارات مهم : فدراسیون فوتبال – فدراسیون تنیس
مصطفی مدبر در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر این تفاهم نامه به امضا رسید و با انجام مناقصه براساس آیین نامه فدراسیون فوتبال درصدی از آن به شرکت مجری و مابقی به تیم های متفاوت لیگ برتر تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری بلیت‌فروشی ورزشگاه آزادی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی،‌ گفت: استادیوم ورزشی محلی جهت مسابقه های متفاوت داخلی، ملی، ‌بین‌المللی و … است و بلیت فروشی آن هر لحظه دغدغه مهم تمام دوستان، اصحاب رسانه، ورزشکاران و تماشاگران بود. طی تفاهمنامه‌ای که بین شرکت لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به امضا رسیده است قرار است در آینده بلیت‌فروشی بعد از انجام مناقصه عمومی به صورت الکترونیکی به شرکت توسعه و نگهداری واگذار شود. بدون شک بعد از این واگذاری عواید بلیت فروشی را طبق آیین‌نامه‌ای که در گذشته در فدراسیون فوتبال بوده است در اختیار شرکت لیگ، فدراسیون فوتبال و تیم‌های متفاوت قرار خواهیم داد. در حقیقت شرکت توسعه به عنوان مجری برنامه تلاش دارد با این واگذاری تجهیزاتی که در اختیار خود و همچنین در اختیار فدراسیون فوتبال است بتواند کار بلیت‌فروشی را با نظم و انضباط بیشتری نسبت به گذشته انجام دهد. قطعا از این مساله هیچ کسی به خاص تیم‌های ورزشی ضرر نخواهند کرد بلکه تماشاگران می‌توانند به موقع و با در دست داشتن شماره صندلی مربوطه در استادیوم آزادی حضور پیدا کنند و بدون هیچگونه دغدغه و مشکلی بازی‌های فوتبال را دنبال کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش‌مان بر این است تا فشاری به تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لحاظ بلیت فروشی وارد نشود و پیش‌بینی ما بر این است همان درصدی را در گذشته تیم‌های ورزشی از بلیت فروشی دریافت می‌کردند همان درصد را دوباره بعد از واگذاری دریافت کنند تا از مساله بلیت‌فروشی متضرر نشوند. به هر صورت انگیزه مهم ما به عنوان یکی از مجریان مهم جهت ورود به کار بلیت‌فروشی این است تا بتوانیم به جامعه فوتبال خدمت کنیم و این کار را به خوبی ساماندهی کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ادامه با بیان اینکه جهت بازسازی ورزشگاه آزادی و تحکیم بستر و سازه پروژه به 160 میلیارد اعتبار نیاز هست، گفت: به نظر می‌رسد اتمام این پروژه دو سال طول بکشد تا بتوانیم آزادی را به طور کامل بازسازی کنیم.

وی اضافه کرد: استادیوم آزادی با قدمت نزدیک به 50 سال طبیعی است که همچون سایر پروژه‌ها نیاز به بازسازی کامل دارد. ما کاری که طی سال‌های گذشته جهت این مجمع انجام دادیم نگهداری به موقع بود تا بتوانیم از زمین چمن آن و سایر فضای ورزشی به خوبی استفاده کنیم و در آن تمام مسابقه های ملی، باشگاهی و لیگ را برگزار کنیم. البته تا به امروز این نگهداری به نحو احسن انجام شده است و مشکلی جهت اجرای پروژه‌های خود نداشتیم ولی جهت بازسازی تمام قسمت‌های ورزشگاه آزادی نیاز به کار خاص داریم. همچنین طی گزارش‌هایی که از شرکت‌های نظارتی بر این کار داشتیم متوجه شدیم در اضلاع متفاوت ورزشگاه آزادی نشست‌هایی در بخش سازه داریم که از نظر فنی و مهندسی این نشست‌ها طبیعی هست. به هر صورت این نشست‌ها نیاز به تحکیم، بازسازی و نگهداری دارد.

مدبر با بیان اینکه در نشست عمودی به هیچ عنوان با خطر ریزش مواجه نیستیم، اظهار کرد: نشست‌های عمودی که در بخش‌های متفاوت ورزشگاه آزادی صورت گرفته است مطلقا خطر ریزش در آن وجود ندارد مگر اینکه در وقت لرزش، شدت لرزش به حدی باشد که موجب ریزش بخش‌های متفاوت ورزشگاه آزادی شود ولی در حرکت‌های طبیعی خطر ریزش وجود ندارد. با بررسی‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته است که متاسفانه بعضی نیز با گرفتن فیلم‌هایی تلاش کرده‌اند به دستگاه‌های متفاوت این مساله را بقبولانند که ورزشگاه آزادی در معرض ریزش واقع شده است است باید بگویم اینطور نیست و با افراد ذیصلاح بررسی‌هایی که صورت گرفته است این اطمینان را می‌دهم که در نشست‌های عمودی استادیوم ورزشگاه آزادی هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: بعد از بازی کشور عزیزمان ایران و ازبکستان کار را شروع کردیم و با برداشت لایه اول که لایه هفت سانتی‌متری بود سکوهایی روی آن قرار داشت. ما تلاش کردیم لایه اولیه را برداریم و بنا داریم بعد از ترمیم این لایه، کار صندلی‌گذاری آن را انجام دهیم. در حقیقت به دنبال آن هستیم تا گرادن‌هایی را که آسیب دیده‌اند را در ابتدا آب‌بندی کنیم و با شیوه تازه همانند نقش دنیا آن را بچینیم و در نهایت کار صندلی‌گذاری را انجام دهیم. سپس در فنداسیون و سازه اصلی، کار بازسازی را ادامه دهیم. بدون شک اگر بازسازی به این شکل انجام شود جهت 50 سال آینده در این سازه مسئله دیگری نخواهیم داشت و ورزشگاه آزادی تا 50 سال آینده می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین از طبقاتی شدن پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی در دو ضلع شرقی و غربی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم در ضلع شرقی و غربی بین پنج سالن و پایین استادیوم ورزشگاه آزادی پارکینگ طبقاتی با گنجایش 1200 و 1500 ماشین ایجاد کنیم. برآوردی که از هزینه ساخت پارکینگ طبقاتی داشتیم 30 میلیارد تومان است که بنا داریم یک پارکینگ هفت طبقه‌ای با همکاری بخش شخصی به زودی در ورزشگاه آزادی ایجاد کنیم. البته در این زمینه نیاز به همکاری شهرداری داریم تا بتوانیم هر چه سریعتر پارکینگ طبقاتی خود را تاسیس و همچنین بعضی از فضاهای آن را جهت کارهای اقتصادی در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص بدهی باشگاه استقلال و پرسپولیس بابت اجاره اماکن ورزشی به این شرکت، افزود: ما طبق تفاهمنامه جدیدی که به امضا رسانده‌ایم تلاش می‌کنیم از محل بلیت فروشی اجاره اماکن ورزشی را از این دو کلوب دریافت کنیم تا مشکلی که سال‌های قبل داشتیم دیگر جهت شرکت تکرار نشود. البته در مورد بدهی‌های سنواتی که فدراسیون‌های متفاوت به شرکت توسعه دارند از جمله محل اجاره سالن‌ها، فضاهای اداری و … ما تلاش می‌کنیم از محل 27 صدم درصد که جهت وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته می‌شود در طی پنج سال بدهی قبلی مستهلک شود و در طول پنج سال 15 تا 20 درصد از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی همچنین در رابطه با حمایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از حضور بانوان در استادیوم یکصدهزار نفری جهت تماشای مسابقات، گفت: ما در استادیوم یکصد هزار نفری یا 12 هزار نفری و یا سایر مکانها به لحاظ سخت افزاری جهت حضور بانوان مسئله خاصی نداریم. ما حتی حاضریم محل مشخص، سرویس‌های بهداشتی مشخص و سایر موارد و تمهیداتی که جهت حضور بانوان در استادیوم یکصد هزار نفری یا 12 هزار نفری مورد نیاز است فراهم کنیم تا بانوان بتوانند از نزدیک مسابقه های را تماشا کنند. همان‌طور که در مسابقه های والیبال این مساله اتفاق افتاد ولی به هر صورت ما تابع سیاست کشور هستیم و سیاستگذاری جهت این کار با ما همراه نیست.

مدبر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اینطور به نظر می‌رسد ورزشگاه‌هایی در اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال ساخت و ساز است و این مساله بدون مناقصه از سوی شرکت توسعه به اقوام نزدیک مقامات ارشد داده شده است هست، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: من این مساله را تکذیب می‌کنم. ما با توجه به رویکردی که جهت ساخت و ساز داریم تلاش ما بر این است که به سمت ساخت و ساز سریع، ارزان و با کیفیت پیش برویم و بتوانیم شرایط خوبی را جهت ساخت ورزشگاه‌های متفاوت در پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد کنیم. ورزشگاه پنج هزار نفری که با سازه‌های بتنی ساختیم و به بهره‌برداری رساندیم 25 میلیارد جهت ما هزینه داشت. هیچ وقت در شرکت توسعه، ما نه توصیه مقامی را داشتیم و نه کسی به ما گفته که کاری را بدون مناقصه انجام دهیم، این مساله را کاملا تکذیب می‌کنم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اطراف این پرسش که به نظر می‌رسد صندلی‌گذاری استادیوم امام رضا (ع) با کیفیت بهتری نسبت به ورزشگاه آزادی و نقش دنیا انجام شده است هست، در این باره نظر شما چیست، یادآور شد: صندلی که ما همزمان جهت نقش دنیا و استادیوم آزادی استفاده کردیم از تولیدات داخلی و با هزینه 35 هزار تومان بود ولی استادیوم امام رضا (ع) از تولیدات خارجی است و هزینه آن 170 هزار تومان بود بعد طبیعی است که باید در کیفیت تفاوتی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که اینطور به نظر می‌رسد که جهت آموزش تنیس، فدراسیون تنیس 75 دلار از هر هنرآموزی دریافت می‌کند، گفت: در مورد تنیس باید بگویم اجاره زمین مشخص است و طبق مصوبه‌ای که داریم معلوم است که چقدر باید جهت آموزش هنرآموز پرداخت کند. طبق صحبتی که با رییس فدراسیون تنیس داشتم بیان کرد در این خصوص قیمت مصوبی وجود ندارد و این قیمت بستگی به توافقی که بین مربی و هنرآموز صورت می‌گیرد، هست. شرکت توسعه در مورد قیمت زمین و مصوباتی که خود دارد بدون کوچک‌ترین مشکلی کارها را پیش می‌برد ولی زمانی که روند کار توافقی بین مربی و هنرآموز صورت می‌گیرد تلاش می‌کنیم در این زمینه دخالتی نداشته باشیم.

مدبر اطراف بعضی از احکام‌های قضایی که به شرکت توسعه و نگهداری در طی چهار سال اخیر ارسال شده است هست، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که جدیدا ما با آن مواجه هستیم احکام قضایی است که پشت سر هم به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ارسال می‌شود و بدون اطلاع بودجه‌ای از اعتبارات ما بر اساس احکام قضایی برداشته می‌شود. یکی از این احکام‌ مربوط به بودجه عمرانی ماست که اعتباری نزدیک به 153 میلیارد تومان از بودجه عمرانی ما به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام در مورد مجموعه سوارکاری شهدای امام برداشته شده است هست. در سال 82 در اظهارنامه‌ای که ستاد اجرایی به دادگاه انقلاب اسلامی در این خصوص ارجاع داده بود این مساله عنوان شده است که مجموعه سوارکاری شهر امام جزو اموال سلطنتی است و باید به ستاد اجرایی فرمان امام این بودجه تعلق بگیرد. ما متاسفانه در این زمینه تا حدودی تعلل کردیم و فکر نمی‌کردیم این مساله اتفاق بیفتد. حکم قطعی و اجرا شده است به شرکت مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع داده شده است هست. متاسفانه اگر نتوانیم این مساله را ثابت کنیم این میزان بودجه از اعتبارات ما برداشت خواهد شد. واقعا به آسانی حکم صادر می‌کنند و ما نمی‌دانیم این حکم‌ها چگونه به آسانی اجرا می‌شود. احکام قضایی ما را به تازگی دچار مسئله جدی کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به اوضاع سالن افراسیابی و واگذاری آن به این شرکت، خاطرنشان کرد: سالن افراسیابی با گنجایش دو هزار نفر از هشت سال قبل جهت بازی‌های آسیایی در اختیار جودو گذاشته شد و به مدت کوتاهی در اختیار شرکت توسعه و نگهداری قرار داده شد. این سالن یک سالن مسابقاتی است نه فضای تمرینی و قرار بود در این سالن رشته‌های متفاوت جهت مسابقه های استفاده کنند. حتی قرار بود بازی‌های توپی نیز در این سالن جهت مسابقه های استفاده کنند. از هشت سال گذشته تا به الان این سالن در اختیار جودو واقع شده است است و متاسفانه شرایط خوبی را جهت نگهداری سالن فدراسیون جودو فراهم نکرده هست. ما طی بازدیدی که از این سالن در وقت انتخابات داشتیم و یکی از کاندیداها این سالن را جهت بحث انتخابات گزینش کرده بود شرایط نامناسبی داشت. ما تلاش کردیم بازسازی اولیه را در این سالن انجام دهیم و بازسازی نهایی را بعد از واگذاری این سالن به شرکت توسعه به اتمام برسانیم ولی متاسفانه جودو همکاری مورد نیاز را با ما نداشت و بازسازی این سالن همچنان به قوت خود باقی مانده هست. البته طی صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم قرار بود که از این سالن محلی جهت برگزاری مسابقه های استفاده شود ولی من نمی‌دانم آیا فدراسیون جودو با وجود اینکه سالن کبکانیان را نیز در اختیار دارد دست از این سالن بر نمی دارد.

وی همچنین از حضور بانوان در بخش‌های مدیریت شرکت توسعه و اماکن ورزشی خبر داد و گفت: با توجه به شعار دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های مدیریتی ما نیز بنا داریم در آینده در بخش‌های متفاوت مدیریتی از حضور بانوان استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

مدبر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که چه تضمینی جهت بازسازی ورزشگاه آزادی دارید که این پروژه نیز همانند نقش دنیا 20 سال طول نکشد و بازسازی این ورزشگاه در دو سال به اتمام برسد، گفت: بازسازی ورزشگاه آزادی با نقش دنیا تفاوت دارد و ما تلاش داریم بازسازی ورزشگاه آزادی را بخش به بخش انجام دهیم. در حال حاضر بازسازی طبقه دوم ورزشگاه را که سه بخش است تلاش کردیم به اتمام برسانیم و بعد از اتمام این بخش، بخش دیگر را شروع کنیم. نقش دنیا سازه‌ای داشت که تماشاگران نمی‌توانستند از فضای آن جهت تماشای مسابقه های فوتبال استفاده کنند ولی ورزشگاه آزادی این مسئله را ندارد و ما الان جهت اتمام همین بخش هفت میلیارد بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم که پولش را فعلا از جیب خود پرداخت کردیم تا طبقه دوم ورزشگاه آزادی به اتمام برسد. ما امیدواریم کار اتمام ورزشگاه آزادی همانند نقش دنیا نباشد و سریعتر کار بازسازی را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در آخر خاطرنشان کرد: در سال گذشته ما جهت بودجه‌های عمرانی خود 560 میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم که 50 درصد آن به شکل‌های متفاوت به شرکت توسعه و نگهداری تخصیص داده شد. در حال حاضر ما هیچ بدهی به پیمانکار خود نداریم و تلاش کردیم مطالبات پیمانکار را به صفر برسانیم. شاید در اسناد مسئله داشته باشیم ولی همه مطالبات پرداخت شده است هست. ما تلاش کردیم در سال 95 پروژه‌های قابل توجهی از جمله نقش دنیا را افتتاح کنیم و به بهره‌برداری برسانیم. حتی خود شما دیدید که بازی سپاهان نیز بعد از افتتاح نقش دنیا انجام شد و مورد رضایت بازیکنان، مربیان و همه مسئولان بود. چادر نقش دنیا نیز به زودی کشیده خواهد شد، ضمن اینکه افتتاح میانرود شیراز با 50 هزار نفر گنجایش را انجام دادیم و به بهره‌برداری رسید به طوریکه الان این استادیوم جهت انجام بازی‌های لیگ برتر و دسته اول قابل استفاده هست. حتی راجع به یادگار امام نیز ما در رابطه با چمن مشکلاتی داشتیم که الان چمن یادگار امام آماده بهره برداری است بنابراین تمام پروژه‌هایی را که در طی این مدت قولشان را داده بودیم تلاش کردیم به بهره برداری برسانیم. امسال بودجه ما 450 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که اگر تخصیص بودجه به طور کامل انجام شود 40 پروژه دیگر نیز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینکه ما در طی چهار سال گذشته هیچ پروژه جدیدی نداشتیم و تمام پروژه‌هایی که تا به امروز به بهره بردای رسانده‌ایم متعلق به سال‌های قبل بوده است.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir


مشکل سخت افزاری جهت حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود ندارد

واژه های کلیدی: فدراسیون فوتبال | فدراسیون تنیس | استادیوم | ورزشگاه | استفاده | ورزشگاه | نگهداری | بازسازی | پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *