خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مریم محبی دونده ایرانی که با نام دختر باد آشنا می شود! عکس

مریم محبی دختر 18 ساله کشورمان است که بخاطر ثبت رکورد های بی نظیر به عنوان دختر باد آشنا می شود.

مریم محبی دونده ایرانی که با نام دختر باد آشنا می شود! عکس

مریم محبی دختر 18 ساله کشورمان است که بخاطر ثبت رکورد های بی نظیر به عنوان دختر باد آشنا می شود.

با مریم محبی زیاد آشنا شوید

هنگامی که شرایط جهت حضور اجتماعی بانوان فراهم می‌شود، نتایجش را می‌توان در تمام عرصه‌ها مشاهده کرد. ورود زنان و دختران ایرانی به ورزش قهرمانی، یکی از پیامدهای توجه به ورزش بانوان است که در یک دهه اخیر تا حدودی افزایش‌یافته است.

یکی از چهره‌هایی که بتازگی مطرح‌شده، مریم محبی است که در رشته دوومیدانی فعالیت قابل‌توجهی دارد. او متولد ششم بهمن 1378 است و در مقطع سوم دبیرستان و رشته تجربی در حال تحصیل است.

مریم محبی دونده ایرانی که با نام دختر باد آشنا می شود! عکس

کسب بیش از 45 مدال داخلی و خارجی در جریان رقابت‌های متفاوت دوومیدانی،‌ کارنامه درخشانی است که با اضافه شدن مدال برنز مسابقه های آسیایی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

عبارات مهم : ورزشکاران – مسابقه

مریم محبی استعدادی که شکوفا شد

در جریان مسابقاتی مانند المپیک، هنگامی که به حجم زیاد مدال‌های بعضی کشورها نگاه می‌کنیم، سوالی که مطرح می‌شود، این است که این همه ورزشکار چطور شناسایی شده است و پرورش پیدا کرده‌اند. استعدادیابی در سنین پایین، یکی از روش‌هایی است که بعضی کشورهای موفق در ورزش از آن بخوبی استفاده کرده‌اند. مریم محبی، یکی از استعدادهایی است که بموقع شناسایی شد و در مسیر درستی اموزش دید.

این بانوی دونده ایرانی می‌گوید: از 9 سالگی به وسیله معلم ورزش سوم دبستانم استعدادیابی و وارد این رشته شدم و بعد از آن هنگامی که خانواده دیدند خودم علاقه دارم، حمایتم کردند و برایم مربی شخصی گرفتند تا توانستم در همان سال به مسابقه های کشوری برسم. استعدادیابی بموقع و حمایت خانواده، زمینه‌های اتفاقی هیجان‌انگیز و رکوردشکنی را برایش فراهم کرد و توانست تنها دختر راه‌یافته به مسابقه های جهانی در طول تاریخ دو و میدانی کشور عزیزمان ایران شود.

او توانست با ثبت رکورد 55 ثانیه و 94 صدم ثانیه، مسافت 400متری را طی کند و رکورددار کشور عزیزمان ایران شود و مجوز حضور در رقابت‌هایی را به دست بیاورد که تا به حال به وسیله هیچ بانوی ایرانی به دست نیامده است.

مریم محبی دختر 18 ساله کشورمان است که بخاطر ثبت رکورد های بی نظیر به عنوان دختر باد آشنا می شود.

تلاش و تمرین سخت و نفسگیر

برای رسیدن به سکوی قهرمانی، راهی ‌جز تلاش و تلاش وجود ندارد. این دونده چابک و نوجوان ایرانی در رابطه با تلاشی که جهت سکوی جهانی انجام داده هست، می‌گوید: ما در هفته پنج بار تمرین می‌کنیم و این تمرینات بین دو تا چهار ساعت طول می‌کشد که مشمول بر تمرینات سرعتی، قدرتی و استقامتی می‌شود. وقت تمرین در تابستان زیاد می‌شود.

من هنگامی که وارد این رشته شدم، خیلی کوچک بودم ولی مسابقه های اروپایی و خارجی و المپیک را از تلویزیون نگاه می‌کردم و هر لحظه خودم را جای آنها تصور می‌کردم. مادرم هر لحظه می‌گفت: ببین، مثل تو می‌دوند. دختر من می‌تواند قهرمان دنیا شود. این جمله مادرم در ذهنم مانده هست. جهت ورود به مسابقه های در سطح جهانی خیلی از عوامل تأثیر گذارند که مشمول بر امکانات مناسب، مربی و استعداد و توانایی و تلاش فرد است که در کنار هم قرار می‌گیرند تا پرچم یک کشور به اهتزاز درآید.

مریم محبی دونده ایرانی

بزرگ‌ترین نشانه مریم محبی

برای مریم محبی تنها یک نشانه وجود دارد و آن رسیدن به سکوی قهرمانی دوومیدانی در المپیک هست. او با داشتن مدال برنز رقابت‌های آسیایی در ماده 400 متر در رده نوجوانان سخت در حال تلاش است تا افتخارهای جدیدی جهت کشور عزیزمان ایران به ارمغان بیاورد. در حال حاضر، تمرین هایش را با نشانه رسیدن به المپیک توکیو انجام می‌دهد که سال 2020 برگزار خواهد شد و ماه آینده هم مسابقه های جهانی نوجوانان را که در کنیا برگزار می‌شود، پیش رو دارد.

مریم محبی دونده ایرانی که با نام دختر باد آشنا می شود! عکس

تلاش‌های امروز او در جهت فتح سکوی قهرمانی است و غیر از قهرمانی به چیز دیگری فکر نمی‌کند. قصد دارد در رشته تربیت بدنی با گرایش آسیب‌شناسی تحصیل کند تا تحصیلاتش در جهت ورزش باشد. برنامه‌ریزی زندگی ایشان تنها در مسیر ورزش قهرمانی است و تمام تلاش خود را در همین جهت متمرکز کرده و برنامه‌ای طولانی مدت جهت رسیدن به بالاترین افتخارات در دست دارد.

ورزش بانوان در سرازیری پیشرفت

مریم محبی در رابطه با ورزش بانوان اعتقاد است: شرایط جهت ورزش خانم‌ها روز به روز بهتر می‌شود. دختران ایرانی خودشان را ثابت کرده و نشان داده‌اند، می‌توانند در المپیک و دنیا نام‌آور باشند و همگام با مردان و حتی جلوتر از آنها مدال‌آور شوند. سکوی المپیک جهت ورزشکاران حرفه‌ای بالاترین سکویی است که می‌توانند در زندگی قهرمانی خود به آن دست پیدا کنند. رسیدن به این سکوها به همان نسبت که بلند و دور از دسترس به نظر می‌رسید، به حمایت همه‌جانبه و برنامه‌ریزی بلند مرتبه و طولانی‌مدت نیاز دارد. شرایط ورزش در کشور عزیزمان ایران به دلایل متفاوت با پرسشها زیاد در زیر ساخت‌ها همراه هست، ولی اراده پولادین ورزشکاران باعث می‌شود این موانع کمتر دیده شود و با همت خود از سد آنها می‌گذرند.

لحظه ناب قهرمانی

مسابقات جهانی که در تایلند و شهر بانکوک برگزار می‌شود، مریم محبی با انگیزه‌ای اوج و باوجود بدشانسی در قرعه‌ای که برایش در مسابقه های فینال اتفاق می‌افتد، انگیزه‌اش را از دست نمی‌دهد و با تمام توان جهت رسیدن به سکو می‌جنگد. این قرعه باعث می‌شود او در خط 8 قرار بگیرد. از بدی‌های این خط این است که به علت قرار گرفتن جلوتر از سایر رقبا که بهترین‌ها بودند، نمی‌توان آنها را دید، ولی این عنوان باعث نمی‌شود دست از تلاش بردارد.

انگیزه‌ای که از مربی‌اش می‌گیرد، باعث می‌شود او زیاد از قبل خودش را باور داشته باشد که می‌تواند در میان سه نفر اول قرار بگیرد. مسابقه شروع می‌شود و او تنها 400 متر وقت دارد تا جهت هر لحظه به مقامی دست پیدا کند که هیچ دختر ایرانی تا به حال آن را تجربه نکرده است: بودن در خط 8، استرس زیادی برایم ایجاد کرد و مربی خودم هم همراهم نبود، ولی مربی تیم به من گفت با پرچم در انتهای مسیر منتظرت هستم تا قهرمانی را مراسم خوش حالی بگیریم. من هم تصمیم گرفتم کار خودم را انجام بدهم و تمام تلاشم را کردم و توانستم به مدال برنز برسم. هنگامی که اسمم و اسم کشورم در ورزشگاه اعلام شد، بغض گلویم را گرفت و اشک شوق ریختم و خوشحال بودم که نتیجه تلاش‌هایم را دیدم.

مریم محبی دختر 18 ساله کشورمان است که بخاطر ثبت رکورد های بی نظیر به عنوان دختر باد آشنا می شود.

بالا و پایین‌ زندگی قهرمانی

برای این که یک قهرمان در مسیر قهرمانی باقی بماند، سختی‌های زیادی را باید تحمل کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند جهت ورزشکاران اتفاق بیفتد، آسیب‌دیدگی است که در بعضی موارد می‌تواند بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیر باشد. در رابطه با مریم محبی، این عنوان باعث شد تا یک سال دور از میدان‌های مسابقه باشد. ورزش حرفه‌ای نیاز به سبک زندگی حرفه‌ای دارد و کمبود حامیان مالی در این زمینه، پرسشها زیادی جهت ورزشکاران ایجاد می‌کند.

او در این باره می‌گوید: به علت تحصیل و دور بودن محل تمرین مخصوصا در زمستان، پرسشها زیادی را مجبور می‌شوم تا بتوانم درست و حرفه‌ای تمرین کنم. اخیرا با یافتن یک حامی مالی توانسته‌ام تنها گوشه کوچکی از هزینه‌ها را جبران کنم. ما نسبت به خیلی از رقبا در شرایط مشابه تمرین نمی‌کنیم و پرسشها و پرسشها زیادی را باید به جان بخریم تا بتوانیم به نشانه برسیم. اگر کمک هزینه‌های مالی وجود داشت، افراد بیشتری می‌توانستند وارد ورزش قهرمانی شوند. این حمایت از خانم‌ها بسیار کمتر است و شرایط ورزش حرفه‌ای آنها بسیار دشوارتر از مردهاست.

روحیه جنگندگی

زندگی اجتماعی افراد، تحت تاثیر فعالیت‌هایی است که عموما به آن اشتغال دارند. در رابطه با مریم محبی، ورزش باعث شده است روحیه تلاشگری، جنگندگی و شکست‌ناپذیری در او تقویت شود، به طوری که جهت تمام خواسته‌ها و اهدافش آنقدر می‌جنگد تا موفق شود. او در رابطه با روحیه خاصی که دارد، معتقداست از همان دوران کودکی آموخته‌ام جهت رسیدن به مدال باید تلاش کنم و روحیه‌ام را در هر شرایطی حفظ کنم. از خانواده‌ام ممنونم که حمایتم کردند و همین طور از مربی خوبم زن مریم طوسی تقدیر می‌کنم که همواره یار و یاورم بوده است.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: jamejamonline.ir

واژه های کلیدی: ورزشکاران | مسابقه | ایرانی | المپیک | زندگی | دونده | ایران | المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *