خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

به خاطر پول از پرسپولیس جدا نشدم/ سروش رفیعی

هافبک فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که از تیم جدا شد می گوید امیدوار است که دوباره به پرسپولیس باز گردد.

به خاطر پول از پرسپولیس جدا نشدم/ سروش رفیعی

هافبک فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که از تیم جدا شد می گوید امیدوار است که دوباره به پرسپولیس باز گردد.

رفیعی: حضورم در الخور قطعی شده است است

سروش رفیعی بعد از خروج از باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز جهت این به کلوب آمدم که به مسئولان این کلوب سری بزنم، لیکن واقعا دلم برایشان تنگ شده است بود. او در پاسخ به این پرسش که جدایی‌اش از باشگاه پرسپولیس قطعی شده است هست، گفت‌: بله. من صحبت‌هایم را انجام داده‌ام . البته خداحافظی نکردم،‌ بلکه از هواداران تقدیر کردم و آمده‌ام تا کارهای اداری‌ام را انجام بدهم.

عبارات مهم : سروش رفیعی – پرسپولیس
سروش رفیعی در ادامه‌ صحبت‌های خود و در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد سال آینده به پرسپولیس باز گردد، گفت‌: من خودم را پرسپولیسی می‌دانم و عاشق این تیم هستم و این تیم را دوست دارم. امیدوارم که سریعتر مجددا به این تیم باز گردم.

هافبک فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا حضورش در کلوب الخور قطر قطعی شده است است یا خیر، گفت‌: بله. کارهای قراردادم نهایی شده است است و قراردادم را امضا کرده‌ام، ولی در حال‌ حاضر در قطر ماه مبارک رمضان است که آنها جهت این ماه ارزش زیادی قائل هستند. نزدیک عید سعید فطر هم هستیم و به خاطر همین اکثر آنها در مرخصی هستند و به همین خاطر شاید خبر حضورم در کلوب الخور را رسما اعلام نکرده‌اند.

او در پاسخ به این پرسش ایسنا مبنی بر این که آیا به حضور در تیم‌ ‌ملی باز هم فکر می‌کند یا خیر، گفت‌: در تیم‌ ‌ملی بازیکنان تیم با نظر سرمربی دعوت می‌شوند. شما چه در کلوب الخور باشید و چه در کلوب بایرن مونیخ بازی کنید باید سرمربی تیم‌ ‌ملی راجع به حضور شما در تیم تصمیم گیری کند. من تا زمانی که بتوانم تلاشم را می‌کنم عالی ترین عملکرد را داشته باشم و به تیم‌ ‌ملی دعوت شوم.

رفیعی در ادامه‌ در پاسخ به این پرسش که قبل از جدایی با برانکو صحبت کرده است یا خیر، گفت‌: بله. من با آقای برانکو صحبت کرده‌ام، لیکن تمام سعی‌ام از روی اول این گونه بود که خیلی صریح و با صداقت با کلوب و هواداران واکنش‌ها کنم. هر لحظه هم تفکرم این گونه بوده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که من کمتر با رسانه‌ها صحبت می‌کنم این است که در جامعه خبرنگاران ما مطلبی را به شکلی می نویسند که همان حرف شما هست، ولی جور دیگری برداشت می‌کنند. من با آقای ترکاشوند پیش از آن که به کشور عزیزمان ایران بیایم صحبت کردم و گفتم زمانی که به کشور عزیزمان ایران باز گردم پیش شما می آیم تا با هم صحبت کنیم ولی در مورد این که امروز (چهارشنبه) به من آقای ترکاشوند اصرار کنند که بمانم چنین مساله‌ای مطرح نشد، لیکن من قراردادم را کلوب الخور منعقد کرده‌ام و تصمیمم را در این باره گرفته‌ام.

هافبک فصل گذشته تیم‌ ‌ فوتبال پرسپولیس همچنین راجع به این که در وقت حضورش در پرسپولیس شماره “هفت” علی پروین را پوشیده و این که آیا باز هم دوست دارد این شماره را برایش نگه دارند تا بعد از بازگشت مجددش بر تن کند، گفت‌: اصلا در جایگاهی نیستم که بخواهم در این باره صحبت کنم ولی نظر شخصی من این است که عنوان شماره مطرح نیست، بلکه عنوان مهم این است که علی پروین باعث شده است شماره “هفت” در این تیم بزرگ شود. 100 نفر دیگر هم بیایند و شماره هفت را بر تن کنند باز هم شماره هفت را با نام “علی پروین” می‌شناسند. او انسان شریف و بزرگواری است و همین طور فوتبالیست بزرگی بوده هست. همه جای دنیا همین گونه هست. در تیم منچستریونایتد بازیکنانی بزرگی همچون کریستیانو رونالدو و دیوید بکام پیراهن شماره هفت را بر تن کرده‌اند ولی هر کسی که هوادار واقعی منچستر باشد بپرسید که شماره هفت متعلق به کیست می‌گوید اریک کانتونا، به همین خاطر می‌گویم که در فوتبال ما هم این گونه هست. من هنگامی که از پرسپولیس می‌روم و بعد از بازگشتم شاید پیراهن شماره هفت بر تن دیگری باشد ولی تا آخر این فوتبال شماره هفت پرسپولیس متعلق به علی پروین هست. من جهت هر کسی که سعادت این را داشته باشد پیراهن شماره هفت را بپوشد آرزوی موفقیت می‌کنم. روزی هم که به پرسپولیس آمدم و آقای پروین این اجازه را دادند که پیراهن شماره هفت را بر تن کنم واقعا خوشحال شدم. من واقعا نسبت به این شماره علاقه خاصی دارم ، لیکن این شماره انرژی خاصی به من می‌دهد.

رفیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش راجع به این که علی کریمی از یکی از تیم‌های عربی به بایرن مونیخ ترانسفر شد و این که آیا او هم امیدوار است روزی فوتبالش را در اروپا ادامه‌ دهد، گفت‌: هر بازیکنی شرایط خوبی داشته باشد و بخواهد پیشرفت کند، قاعدتا دوست دارد به جاهای بالاتر برسد. من هم بعد از این که سربازی‌ام به آخر رسید، گفته بودم که نخستین هدفم این است که روزی به فوتبال اروپا بروم و تجربیات زیادی را کسب کنم ولی شرایط اروپا به شکلی بود که احساس کردم شاید در این مقطع کمک چندانی به من نکند. به همین علت به تیم فوتبال پرسپولیس آمدم. فکر می‌کنم که یکی از عالی ترین تصمیمات فوتبالی‌ام را گرفته‌ام، چون در بازه زمانی خوبی به این تیم آمدم و با این تیم قهرمان کشور عزیزمان ایران شدم و به جمع هشت تیم برتر آسیا رسیدم و تجربیات بسیار خوبی هم به دست آوردم. هواداران در این تیم‌ ‌ بیش از اندازه به من لطف داشتند، ولی الان که از این تیم جدا شده‌ام باید این را بگویم که جهت این جدایی دلایل زیادی داشته‌ام. شاید خیلی از این دلایل شخصی باشد و خیلی از دلایل هم به پرسشها دیگری مربوط باشد. شاید همین الان شما شغلتان را کنار بگذارید و بروید کار دیگری را انجام بدهید. این درست نیست که به شما بی احترامی کنند و شما را تحت فشار قرار دهند تا علت این کارتان را به من بگویید. حتما دلیلی جهت این کارتان وجود دارد.

وی ادامه‌ داد: من هر لحظه طوری واکنش‌ها کرده‌ام که نشان بدهم شخصیت و احترام متقابل برایم مهم‌تر بوده هست. انتظارم این بود به خاطر این احترام و ارزش مردم ما فکر کنند که حتما دلیلی بوده که من از پرسپولیس جدا شده‌ام. من با قلبم به پرسپولیس آمدم و دوست داشتم که پیراهن این تیم را بپوشم. پیشنهادهای مالی خیلی خوبی هم پیش از این داشته‌ام. الان هم به خاطر پول جدا نشده‌ام. اگر می‌خواستم به خاطر پول از پرسپولیس بروم، قبل از پرسپولیس تیم دیگری را گزینش می‌کردم. هیچ کس هم به من کاری نداشت ولی به خاطر دلایل خاصی قطر را گزینش کردم و امیدوارم که در آنجا هم شرایطم خوب باشد و بتوانم ثابت کنم که این ذهنیت‌ها در مورد من درست نیست.

رفیعی راجع به این که آیا به خاطر تصویر العمل هواداران از جدایی‌اش ناراحت هست، خاطر نشان کرد: نه، ناراحت نیستم ولی به خاطر این که سریع از پرسپولیس می‌روم ناراحت هستم. به نظر همه هم احترام می گذارم و فرقی هم برایم تفاوت نمی‌کند که جهت هواداران، افراد فوتبالی و یا اصحاب رسانه باشد. هر کسی می‌تواند در مورد من صحبت کند و این که من را قضاوت کنند یا نه در اختیار خودشان است ولی مطمئنا خیلی از هواداران از جدایی‌ام ناراحت شدند لیکن ما در فوتبال کشور عزیزمان ایران خیلی احساسی هستیم و هنگامی که تصمیمی اتخاذ می‌شود اول از بعد احساسی به آن نگاه می‌کنیم. من هر لحظه می‌گویم هر کسی در یک تیمی خوب کار کند و شرایط اخلاقی مناسبی داشته باشد نه تنها شش ماه ،‌ بلکه شش سال هم بازی کند هنگامی که بخواهد جدا شود باز هم عده‌ای ناراحت می‌شوند مگر این که تو را دیگر نخواهند و بگویند برو. اگر خوب باشی قاعدتا ناراحت می‌شوند ولی عده‌ای هم در این میان می‌آیند و می‌گویند که این بازیکن حقش است جهت آینده خود تصمیم بگیرد. همان طور هم که گفتم من به نظر همه هواداران احترام می گذارم و تصمیمم را گرفته‌ام و امیدوارم در قطر نماینده خوبی جهت کشورم و همین طور پرسپولیس باشم. می‌خواهم در آنجا ثابت کنم در عالی ترین تیم کشور عزیزمان ایران بازی می‌کردم و این را به همه ثابت می‌کنم که به قطر می‌روم تا تجربه جدیدی را کسب کنم و در آنجا پیشرفت کنم. من به قطر نمی‌روم که شرایط راحتی داشته باشم و پول بگیرم. این حرف‌ها را باید در عمل ثابت کنم و وقت همه چیز را نشان خواهد داد.

او در ادامه‌ در پاسخ به این پرسش ایسنا مبنی بر این که آیا جهت جدایی‌اش از پرسپولیس و حضورش در لیگ قطر با مجتبی جباری و همچنین پژمان منتظری که سال‌ها در فوتبال قطر حضور داشته‌اند، مشورت کرده است یا خیر، گفت‌: با شخص مجتبی جباری من صحبت نکرده‌ام ولی با پژمان منتظری در اردوهای تیم‌ ‌ملی صحبت‌هایی داشته‌ام. البته با دوستان دیگری هم که تجربیات بازی در قطر و زندگی در آن را داشته‌اند صحبت و مشورت کرده‌ام. خیلی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای که در زمانی در فوتبال قطر حضور داشتند به من مشورت دادند ولی در نهایت خودم تصمیم گرفتم. در حال‌ حاضر در برهه ای از وقت قرار دارم که می‌خواهم فوتبالم را در خارج از کشور عزیزمان ایران ادامه‌ بدهم. ان‌شاء‌الله شرایط به گونه‌ای باشد که همه رضایت داشته باشند.

هافبک فصل گذشته تیم‌ ‌ فوتبال پرسپولیس در آخر خاطر نشان کرد: دلم با پرسپولیس است و جهت این تیم هر لحظه دعا می‌کنم. در فوتبال هر لحظه این گونه است که شما رفقای صمیمی دارید ولی به خاطر شرایطی که دارید گاهی باید از آنها جدا شوید. من باشم یا نباشم نخستین چیزی که مهم است پرسپولیس هست. من هم آرزوی موفقیت می‌کنم جهت این تیم و مطمئنا دعا می‌کنم بازیکنان پرسپولیس موفق باشند.

به خاطر پول از پرسپولیس جدا نشدم/ سروش رفیعی

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

واژه های کلیدی: سروش رفیعی | پرسپولیس | هواداران | فوتبالیست | علی پروین | پرسپولیس | هواداران | پیراهن | فوتبال | فوتبالی | شماره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *