خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جنجال یك نامه محرمانه راجع به دوپینگ بازیکن استقلال

از دیروز خبرهایی راجع به دوپینگ یکی از بازیکنان استقلال در اینترنت انتشار یافته است!

جنجال یك نامه محرمانه راجع به دوپینگ بازیکن استقلال

از دیروز خبرهایی راجع به دوپینگ یکی از بازیکنان استقلال در اینترنت انتشار یافته است!

جنجال‌های یك نامه محرمانه؛ شایعه دوپینگ!

دوپینگ… جواب مثبت آزمون دوپینگ یك ورزشكار… اتهام دوپینگ به یك ستاره فوتبال… اینها در فوتبال و ورزش اصلاً چیز عجیبی نیست، به خصوص در سال‌های اخیر كه استفاده از مواد نیروزا در میان ورزشكاران رواج یافته است.

جنجال یك نامه محرمانه راجع به دوپینگ بازیکن استقلال

اگرچه طی چند سال گذشته با محرومیت‌های سنگینی كه جهت دوپینگی‌ها در نظر گرفته شده است و سختگیری كمیته مبارزه با دوپینگ، خیلی‌ها از عواقب مصرف داروهای نیروزا ترسیده‌اند ولی به هر حال هفته‌ای نیست كه خبری در مورد دوپینگ یك ورزشكار چه ایرانی و چه خارجی به گوش نرسد.

عبارات مهم : استقلال – فوتبال
با این وجود خبری كه عصر دیروز در قالب شایعه به گوش رسید، عجیب و غیرمنتظره بود؛ شایعه دوپینگ بازیكن استقلال!

حوالی عصر دیروز شایعه شد فدراسیون پزشكی نامه محرمانه‌ای به باشگاه استقلال ارسال كرده و مدعی شده است بازیكن این تیم دوپینگی است و اگر اعتراضی به این رأی وجود دارد، هرچه سریع‌تر اقدام شود. سرعت انتقال این شایعه دست كمی از سرعت نور نداشت. اگرچه بعضی رسانه‌های خبری از انتشار خبر ترسیدند ولی شایعه به اوكراین هم رسید. البته سریعتر از آن كه در پایتخت کشور عزیزمان ایران بر سر زبان‌ها بیفتد؛ آیا كه از كیف خبر آمد سر میز ناهار بازیكنان پرسپولیس، یكی از همراهان این تیم گفته انگار یك بازیكن استقلال متهم به دوپینگ است و برانكو هم دنبال نام بازیكن دوپینگی استقلال بود.

در پایتخت کشور عزیزمان ایران ولی این شایعه به گوش می‌رسید كه برگرداندن رابسون برزیلی هم بی‌ارتباط به ماجرای دوپینگ نیست ولی هیچ منبع رسمی و غیررسمی حاضر به تأیید این شایعه نبود و همه فقط بر ابهامات اضافه می‌كردند. ایفمارك به طور كامل این عنوان را رد كرد و مدعی شد اگر هم نامه دوپینگ صادر شده است باشد، ‌ربطی به آنها ندارد. كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال هم اعلام كرد دوپینگ زیر نظر فدراسیون پزشكی- ورزشی است و آنها در این مواقع، نامه مثبت اعلام شدن جواب آزمون دوپینگ بازیكن را به شكل محرمانه به کلوب ابلاغ می‌كنند و اگر نامه‌ای جهت استقلال رفته باشد، از فدراسیون پزشكی رفته، نه از كمیته پزشكی فدراسیون ولی مدیر فدراسیون پزشكی- ورزشی با تكذیب نامه‌نگاری، به خبرورزشی گفت دلیلی ندارد ما مستقیم به باشگاه استقلال نامه بزنیم. اگر چنین چیزی بود كه نیست، ما به فدراسیون فوتبال اعلام می‌كردیم و آنها پیگیر می‌شدند. معمولاً محرومیت‌ها و جواب آزمایش‌ها به فدراسیون‌ها اطلاع داده می‌شود.

باشگاه استقلال هم منكر وجود چنین نامه‌ای شد. آنها با قاطعیت ادعا كردند هیچ نامه‌ای نه از فدراسیون پزشكی و نه از كمیته پزشكی فدراسیون نگرفته‌اند و بازیكن دوپینگی هم ندارند ولی شایعه دوپینگ بازیكن استقلال در پایتخت کشور عزیزمان ایران و كیف، دهان به دهان می‌چرخید. البته هیچ‌كس نام بازیكن متهم به دوپینگ را نمی‌دانست.

اگرچه در آخرین ساعات دیشب، یكی از سران فدراسیون فوتبال به خبرورزشی اطمینان داد هیچ نامه‌ای از فدراسیون پزشكی مبنی بر دوپینگ بازیكن استقلال یا دوپینگ بازیكن هر تیم دیگری به فدراسیون ارسال نشده ولی منابع غیررسمی مدعی بودند نام بازیكن دوپینگی هفته آینده اعلام می‌شود و تكذیب‌ها تنها به این علت است كه هنوز احتمال آزمایش نمونه دوم وجود دارد و شاید تشخیص اولیه اشتباه بوده باشد.

با این حساب تا هفته آینده مشخص می‌شود آنچه عصر دیروز در پایتخت کشور عزیزمان ایران به گوش می‌رسید، شایعه‌ای جهت تخریب استقلال بوده یا حقیقتی كه نباید لو می‌رفت؟ فعلاً کلوب استقلال با قدرت می‌گوید دروغ هست، می‌خواهند جهت ما حاشیه درست كنند.

استقلال پیش از این یك بار در مظان اتهام دوپینگ قرار گرفته بود ولی این‌بار استقلالی‌ها تصور می‌كنند شایعه‌سازان بعد از یارگیری قدرتمندانه مجموعه آبی، بهانه‌ای تازه جهت ضربه زدن به آنها به دست آورده‌اند.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی


واژه های کلیدی: استقلال | فوتبال | باشگاه | ایرانی | محرمانه | استقلال | ایران | دوپینگ | باشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *