خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۲۶۰ شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه می شوند ، گزارش اطلاعات سریعتر از آن

بحث اطلاعات محرمانه یک معضل در بازار سرمایه شده است است بدهید ترتیب که گزارش اطلاعات سریعتر از آن که روی سایت رسمی شرکت بورس برود در بین افراد وجود دارد.

۲۶۰ شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه می شوند ، گزارش اطلاعات سریعتر از آن

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، شاهین چراغی کارشناس بازار بورس و امیر هامونی مدیر عامل فرا بورس کشور عزیزمان ایران 28 خرداد ماه در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی عنوان بورس و سهامداران حقیقی پرداختند.

وجود چند نهاد ناظر باعث متضرر شدن سهامداران شده است است

شاهین چراغی کارشناس بازار بورس در ابتدا با اشاره به اینکه بودن چند نهاد ناظر( بانک مرکزی، بیمه مرکزی و شرکت بورس) باعث متضرر شدن سهامداران شده است است اظهار داشت: براساس اطلاعات موجود سپرده ها نزد سیستم بانکی یک میلیون و200 هزار میلیارد تومان است لذا اگر قیمت سپرده ها بر روی20 درصد باشد در سال، 64 میلیارد دلار به مردم سود سپرده پرداخت می شود و امسال سود عملیاتی شرکت های بورس در کل 11 درصد بود .

۲۶۰ شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه می شوند ، گزارش اطلاعات سریعتر از آن

بخشی از پرسشها در بورس ساختاری است

وی با بیان اینکه بخشی از پرسشها در بورس ساختاری است ادامه داد: بحث بسته شدن نهاد ها به دو علت برمی گردد که بخشی از آن از طرف ناشران است که اطلاعات را به موقع به بورس اعلام نمی کنند و بورس به جهت ابهاماتی که در ارائه اطلاعات دارد کنکاش بیشتری انجام می دهد.

این کارشناس بازار بورس با اشاره به اینکه بخشی دیگر به سختگیری برمی گردد که به وسیله شرکت بورس اعمال می شود و باعث بسته شدن نهاد ها شده است هست، اظهار داشت: بانک ها و شرکت ها باید اطلاعات خود را افشا کنند ، در نوع گزارشگری اختلافاتی میان شرکت بورس و بانک مرکزی وجود دارد و لذا این اختلافات باعث بسته شدن نهاد بانک ها در طولانی مدت شده است است.

وی با اشاره به اینکه اوضاع فعلی بازار سرمایه تا زمانی که پرسشها بازار پول حل نشود ، درست نمی شود خاطرنشان کرد: مشکلاتی در رابطه با تخلفات بازار سرمایه داریم که باید حل شود، به جای اینکه بگوییم مسئله در بازار وجود ندارد باید بپذیریم که مسئله وجود دارد.

بحث اطلاعات محرمانه یک معضل در بازار سرمایه شده است است بدهید ترتیب که گزارش اطلاعات سریعتر از آن که روی سایت رسمی شرکت بورس برود در بین افراد وجود دارد.

امیر هامونی مدیر عامل فرا بورس کشور عزیزمان ایران در ادامه برنامه با اشاره به اینکه بحث بازار سرمایه و توقف بازگشایی نهاد ها به رکن شفافیت در بازار سرمایه بر می گردد گفت: هر لحظه این مسئله وجود دارد که نقدشوندگی را فدای شفافیت و یا بالعکس کرده ایم جهت نخستین بار در حوزه پتروشیمی توقف را در سال 92 داشتیم ، در سال 93 توقف پالایشگاه ها و در نهایت توقف بانک ها را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید از حقوق سرمایه گذار و مردمی که سهام بانک ها را خریدند دفاع کرد افزود: شرکت بورس پیش نویسی را آماده کرده و آن را به تمام فعالان بازار اعلام کرده است.

شاخص بازار سرمایه کاملا قابل اعتماد است

هامونی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار سرمایه شاخص سازی صورت می گیرد یا خیر، گفت: قبلا بحثی تحت عنوان بلوک زدن در بازر سرمایه وجود داشت که بر اساس دستورالعملی، این بازار از بازار سرمایه جدا شد و بر اساس آن دستورالعمل مقرر شد شرکت هایی که در این بازار( بلوک زنی) وجود داشتند معاملاتشان خارج از بازار معاملات نرمال انجام شود چراکه شاید صلاح نبود در بازاری که مردم معاملات خرد انجام می دهند بلوک جابجا شود و قیمت بازار خرد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی به اتفاق تروریستی دو هفته پیش پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه این اتفاق می توانست بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار دهد وظیفه ما بود که با حقوقی های بزرگ بازار سرمایه تماس بگیریم تا آن ها بازار را حمایت کنند ، این کار صورت گرفت ولی بحث بلوک زنی مطرح نبود بلکه مفهوم این کار حمایت از بازار در وقت شوک های مقطعی است که بعضا باعث می شود که در بعضی سهامداران خرد ما این احساس ایجاد شود که باید سهام خود را بفروشند.

مدیرعامل فرابورس کشور عزیزمان ایران همچنین در پاسخ به اینکه آیا شرکت بورس اجازه نمی دهد سودهای تخیلی آینده نگری شود ولی محقق نگردد نیز بیان داشت: ممکن است شرکت هایی بازار آینده خود را اعلام کنند و اطلاعات گمراه کننده به بازار بدهند، در حالیکه در دنیا این کار به وسیله تحلیگران بازار صورت می گیرد.

۲۶۰ شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه می شوند ، گزارش اطلاعات سریعتر از آن

وی افزود: جهت حل این معضل سایتی در شرکت بورس راه اندازی شده است که تحت نظارت کدال است تا شرکت ها اطلاعات واقعی خود را ارایه کند و براساس اطلاعاتی که بر روی لینک سایت قرار خواهد گرفت ، تحلیگران بازار و شرکت های مشاوره ی سرمایه گذاری که از شرکت بورس مجوز گرفتند وظیفه ارزش این است که اطلاعات را تحلیل کنند و آنالیز درست را به بازار و سرمایه گذاران بدهند.

هامونی افزود: تاکنون هم در شرکت بورس دستورالعمل افشا و پذیرش دیده شده است و انشاالله پیش نویسی که آماده شده است مصوب خواهد شد تا دیگر مورد نیاز نباشد خود شرکت ها اطلاعاتی از آینده بازار خود ارایه کنند و براساس آن بتوانند سوءاستفاده انجام دهند.

مدیرعامل فرابورس کشور عزیزمان ایران خاطر نشان ساخت : دستورالعمل افشا پذیرش و معاملات با رویکرد اصلاح فرآیند توقف و بازگشایی نمادها می تواند صورت بگیرد و اصلاح شود.

چراغی، کارشناس بازار سرمایه نیز با طرح این پرسش که واقعیت این است که آیا به این دستورالعمل ها توجه خواهد شد و یا با دارندگان اطلاعات نهان برخورد می شود، گفت: بحث اطلاعات محرمانه یک معضل در بازار سرمایه شده است است بدهید ترتیب که گزارش اطلاعات سریعتر از آن که روی سایت رسمی شرکت بورس برود در بین افراد وجود دارد.

بحث اطلاعات محرمانه یک معضل در بازار سرمایه شده است است بدهید ترتیب که گزارش اطلاعات سریعتر از آن که روی سایت رسمی شرکت بورس برود در بین افراد وجود دارد.

وی افزود: ممکن است این اطلاعات از سوی ناشر که اطلاعات را به شرکت بورس می دهد لو رفته باشد و یا امکان دارد این اطلاعات مربوط به بودجه شرکت باشد که خیلی هم مورد بازخواست قرار نمی گیرد.

هامونی نیز با بیان اینکه اطلاعات یک شرکت ممکن است بعضا در اختیار مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیر مالی شرکت قرار داشته باشد و این افراد بتوانند از آن سوء استفاده کنند گفت: در فصل ششم قانون بازار سرمایه در این رابطه چاره اندیشی شده است و تخلف افرادی که به نوعی بخواهند معاملات متکی به اطلاعات نهانی صورت دهندمورد پیگیری قرار خواهد گرفت و هم اکنون نیز دو تخلف در این رابطه صورت گرفته که منتظر اعلام نظر رای دادگاه هستیم.

این عنوان محدود به پرونده کنتورسازی نیست و نام چندین شرکت دیگر مطرح است و همانطور که گفته شده است در یک ماه گذشته حداقل دو تخلف را در بحث استفاده از اطلاعات نهانی پیگیری کردیم.

چراغی ، کارشناس بازار سرمایه نیز با بیان اینکه یک سری تخلفات در حوزه شرکت های کارگزاری بورس فرابورس و یا خود شرکت اتفاق می افتد گفت: زمانیکه بحث متوقف شدن یک سری نمادها مطرح می شود شاهد حرکت یک سری از سرمایه گذاران هستیم که از جایی خط می گیرند که می توان منشا این خط گیری ها را شناسایی کنیم.

۲۶۰ شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه می شوند ، گزارش اطلاعات سریعتر از آن

هامونی مدیر عامل فرابورس کشور عزیزمان ایران در بخش دیگری از این گفتگو همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفی در شرکت بورس از همکاران خود کشف کرده اید یا خیر نیز بیان داشت: در سال ۸۵ این اتفاق جهت چند همکار ما افتاد که برخورد قانونی خیلی مشکل با آن ها صورت گرفت ولی از این سال تا الان حتی یک مورد هم پیش نیامده که همکاران ما در شرکت بورس ، فرابورس و سایر بورس ها بخواهند سوءاستفاده ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه نسبت به ۱۰، ۱۲ سال گذشته روند رو به اصلاح را در بازار بورس تجربه کردیم گفت: اگر اصل ۴۴ انجام نمی شد و شرکتهای مرتبط با آن وارد بازار نمی شدند ما با یک بازار ،۲۰ هزار میلیارد تومانی طرف بودیم ولی الان اعتبار بازار ما بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است.

چراغی کارشناس بازار سرمایه نیز در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده توقف نمادکنتور سازی در بازار سرمایه اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با این پرونده ، تخلف به وسیله سه رکن اتفاق اقتاد؛ بازگشایی نماد به وسیله شرکت بورس شرکت های کارگذاری و بخشی نیز به وسیله کارکنان در کارگذاری ها و شرکت و شرکت بورس.

وی تصریح کرد: در خصوص تخلفات مربوط به شرکت بورس کوتاهی صورت گرفته ولی در دوبخش دیگر شاهد تخلف بودیم.

هامونی مدیرعامل فرابورس کشور عزیزمان ایران نیز با بیان اینکه پرونده کنتورسازی در حال پیگیری است و منتظر رای قاضی هستیم به اخبار جدیدی در حوزه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: صنایع تازه ی در حال ورود به بازار سرمایه هستند، تا الان اکثر شرکت هایی که در بورس و فرابورس هستند معمولا با زور بازو ، تجهیزات و ماشین آلات سنگین اداره شدند ولی تا چند وقت دیگر شاهد ورود صنایع تازه به این بازار خواهیم بود.

۲۶۰ شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه می شوند

وی اعلام کرد: براین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست ورود ۲۶۰ شرکت دانش بنیان به بازار سرمایه را مطرح کرده که همین هفته این شرکت ها وارد بازار خواهند شد.

مدیرعامل فرابورس کشور عزیزمان ایران افزود: برنامه مدونی جهت ورود شرکت ها و صنایع تازه در بحث های زیست فناوری ، نانو تکنولوژی ، IT و ITC داریم؛ ضمن آنکه شرکت صنایع کوچک نیز درخواست ورود ۱۵۰ شرکت کوچک و میانگین را به بازار سرمایه مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم قاعده بازار سرمایه را بزرگ کنیم گفت: بازار آینده متعلق به شرکت های دانش بنیان و صنایع کوچک و میانگین خواهد بود.

از هفته آینده شاهد پذیره نویسی هلدینگ سرمایه گذاری هنر خواهیم بود

وی همچنین با اعلام این خبر که جهت نخستین بار شاهد ورود اقتصاد هنر به بازار سرمایه خواهیم بود گفت: از هفته آینده شاهد پذیره نویسی هلدینگ سرمایه گذاری هنر خواهیم بود که امیدواریم که بتواند جنبش کننده بازار سرمایه باشد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | اطلاعات | اطلاعات | بازار | ایران | بورس | سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *