خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گاو، علت ازدواج زودهنگام دختران در سودان جنوبی!

خانواده‌های سودانی جهت رهایی از گرسنگی در ازای دریافت چند راس گاو دختران جوان خود را وادار به ازدواج می‌کنند.

گاو، علت ازدواج زودهنگام دختران در سودان جنوبی!

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از پایگاه خبری گاردین؛ سودان جنوبی یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از جنگ و قحطی مجبور شده است هست. فقر، گرسنگی، خشکسالی و قحطی باعث شده است حیوانی همانند گاو از ارزش بالایی در میان مردم این منطقه برخوردار شود. به گونه ای که بسیاری از خانواده ها دختران خود را از تحصیل محروم کرده و آن ها را در ازای دریافت چند راس گاو در سنین پایین وادار به ازدواج می کنند.
“ربکا آموک” زنی ۱۵ ساله است که سال گذشته به اجبار خانواده اش مجبور به ترک تحصیل و ازدواج اضطراری شد. او می گوید: پدرم مرا در ازای دریافت ۱۵ گاو از خانواده داماد مجبور به ازدواج با مردی کرد که تاکنون او را ندیده بودم.

عبارات مهم : سودان جنوبی – خانواده
وی در حالی که کودک ۷ ماهه خود را در آغوش می فشرد، ادامه داد: پیش از ازدواج تصمیم داشتم درس بخوانم و دکتر شوم. دوست نداشتم ازدواج کنم، ولی پدرم مرا متقاعد کرد. او به من گفت که ما گاو نداریم و اگر گاو نداشته باشیم از گرسنگی میمیریم.

در حال حاضر، گاو دارایی ارزشمندی در سودان جنوبی هست. اگر مردی قصد ازدواج داشته باشد با اعطای چند راس گاو به خانواده عروس می تواند دختر مورد نظر خود را به دست آورد. البته این عنوان در مورد مردانی است که گله گاو داشته باشند و خانواده هایی که گاو نداشته باشند یا گله آن ها در اثر قحطی و خشکسالی از بین رفته باشد، نمی توانند پسران خود را داماد کنند. از سوی دیگر، ازدواج با دختران کم سن در این منطقه ارجحیت دارد. چراکه اعطای گاو به خانواده عروس بر اساس سن دختر هست. به همین منظور خانواده داماد جهت آنکه تعداد کمتری گاو به خانواده عروس بدهند، دخترانی که سن کم دارند را به همسری برمی گزینند. این عنوان موجب ترک تحصیل دختران بسیار جوان نیز می شود.
بر اساس گزارش شرکت ملل، ۵۲ درصد از دختران کمتر از ۱۸ سال در سودان جنوبی جهت نجات خانواده ارزش به ازدواج اضطراری تن می دهند و این آمار با شدت یافتن بحران غذا در این منطقه در حال زیاد کردن است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سودان جنوبی | خانواده | دریافت | دختران | ازدواج | خشکسالی | داماد | دختران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *