خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نیروهای مقاومت در 4 کیلومتری میدان گازی «آرک» تدمر ، کشف تونل مسلح تروریست‌ها در محله «الوعر» حمص

نیروهای ارتش سوریه طی عملیات بازرسی در محله «الوعر» حمص موفق شدند مقادیر زیادی از تسلیحات و مواد منفجره متعلق به تروریست‌ها را کشف کنند.

نیروهای مقاومت در 4 کیلومتری میدان گازی «آرک» تدمر ، کشف تونل مسلح تروریست‌ها در محله «الوعر» حمص

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، نیروهای ارتش سوریه در تازه ترین عملیات بازرسی خود در محله الوعر حمص موفق شدند مقادیر قابل توجهی از تسلیحات و مواد منفجره متعلق به تروریست ها را کشف کنند.
*کشف تونل کاملا مسلح تروریست ها در محله «الوعر» حمص
به نقل از یک منبع آگاه در مقاومت؛ گروه های خاص و یگان های مهندسی سوری، مقادیر زیادی سلاح، کمربندهای انتحاری و مواد منفجره را از عنصرهای تروریستی در محله الوعر حمص کشف و ضبط کردند.
خبرگزاری سانا اعلام کرد: یک تونل کاملا مجهز به طول 70 متر و عمق 6 متر که از بخش قدیمی محله الوعر شروع شده است و به بیمارستان بزرگ این منطقه و ساختمان امنیتی- جنایی پلیس سوریه می رسد، کشف شد.
تروریست ها از این تونل جهت انجام عملیات تک تیراندازان خود، نفوذ به مواضع نیروهای سوری، نشانه قرار دادن اهالی و ایجاد مانع در برابر یگان های ارتش سوریه استفاده می کردند.
گفتنی است که در این تونل، تعدادی خمپاره انداز ومسلسل 14/5 میلی متری کشف شده است هست.

عبارات مهم : نیروهای دموکراتیک سوریه – نیروهای مسلح سوریه

*نیروهای مقاومت در 4 کیلومتری میدان گازی «آرک» تدمر/ محله الرومانیه در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه
به نقل از اعلام الحربی؛ یکی از بخش های ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت، خط عملیاتی خود را به شمال شرقی تدمر رسانده و موفق شدند بر تعدادی از تپه ها و مواضع مشرف به میدان گازی «آرک» تسلط یافته و در 4 کیلومتری این میدان گازی مستقر شوند.
در این عملیات خسارات فراوانی در زمینه نفرات و تجهیزات به تروریست ‎های داعش وارد شد.

خبرگزاری اسپوتینگ روسیه نوشت: ظاهر صقور الرقة (عقابان رقه) وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه، محله الرومانیه در شمال غربی این شهر را به کنترل خود درآوردند.
خبرهای رسیده از این منطقه حاکی از آن است که در جریان تسلط ظاهر صقور رقه بر محله الرومانیه، درگیری هایی گسترده میان نیروهای دموکراتیک سوری و تروریست های داعش صورت گرفت.
ایمن الغانم فرمانده ظاهر صقور اعلام کرد: در ادامه نیروهای دموکراتیک، اقدام به بازرسی محله و خنثی سازی مین ها، بمب های دست ساز و خودروهای بمب گذاری شده است کردند.
گفتنی است تروریست های داعش با شکست و متواری شدن از هر یک از محلات رقه، به کاشت مین و قرار دادن خودروهای بمب گذاری شده است در مسیر نیروهای سوری می کنند.

*حضور نیروهای سوری در مرزهای عراق، پیوند مقاومت در مرزهای دو کشور/ هشدار ارتش سوریه به نیروهای ائتلاف نسبت به هرگونه ماجراجویی در مرزهای عراق
یکی از یگان های مسلح ارتش سوریه با همکاری رزمندگان مقاومت، در جریان مرحله نخست از عملیات نظامی در منطقه «البادیه» موفق شدند به مرزهای یکسان با عراق رسیده و بر مواضع و نواحی راهبردی متعددی در عمق بیابان‎های مرزی مسلط شوند.
لازم به ذکر است که نواحی ذکر شده است در شمال شرقی گذرگاه مرزی التنف واقع است و کل مساحتی که بعد از شروع عملیات در جنوب و شرق شهر تدمر، به کنترل نیروهای سوری درآمده به 20هزار کیلومتر مربع می رسد.
در این درگیری ها صدها تن از تروریست ‎های داعش نیز به هلاکت رسیدند.
اهمیت این دستاورد در آن است که با حاصل شدن پیشروی های یاد شده، تحولی استراتژیکی در نبرد با تروریست ها و گسترش پایگاه های اجرای عملیات نظامی در البادیة و مرزهای عراق به وجود می آید.
با به ثمر نشستن روند مذکور از سوی نیروهای مقاومت سوری، عرصه بر عنصرهای باقیمانده داعش در نواحی مرزی تنگ تر شده است و خطوط امدادرسانی تروریست ها در زیاد محورها قطع می شود.
این اقدام ضمن تاکید بر توان برتر ارتش سوریه و هم پیمانانش در ریشه کن کردن تروریسم، بیان می کند که محور مقاومت تنها نیروی بالفعل در رویارویی با محور تکفیری- تروریستی خواهد بود.
هم چنین فرماندهی عمومی ارتش و نیروهای مسلح سوریه، نسبت به تکرار تمامی کارها و تحرکات مخاطره آمیز نیروهای ائتلاف بین المللی علیه این کشور هشدار داد، حملاتی که عموما با نشانه ایجاد مانع در برابر پیشروی های نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت در نبرد با تروریسم انجام می‎شود.
هم چنین فرماندهی کل ارتش سوریه ضمن تاکید بر ادامه نبرد با گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و شاخه های تکفیری مرتبط با آنان، اعلام کرد: ارتش و نیروهای سوری اراده ای قاطع جهت بازگرداندن امنیت و ثبات به تمامی اراضی جمهوری عربی سوریه دارند.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: نیروهای دموکراتیک سوریه | نیروهای مسلح سوریه | تروریست های داعش | عملیات نظامی | تروریست ها | تروریستی | تروریست | کنترل | سوریه

نیروهای مقاومت در 4 کیلومتری میدان گازی «آرک» تدمر ، کشف تونل مسلح تروریست‌ها در محله «الوعر» حمص

نیروهای مقاومت در 4 کیلومتری میدان گازی «آرک» تدمر ، کشف تونل مسلح تروریست‌ها در محله «الوعر» حمص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *