خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می‌کند

مقامات ارشد کانادا احتمال استفاده از خودروهای زرهی این کشور در عملیات عربستان علیه عوامیه را بررسی می‌کنند.

کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از عربی الجدید، احتمالاً عربستان سعودی از خودروهای نظامی کانادا در منطقه‌ شیعه نشین عوامیه استفاده کرده است و کانادا قصد دارد این عنوان را بررسی کند. اثبات انجام چنین اقدامی از سوی عربستان ممکن است به بحث و جدل دیپلماتیک بین دو کشور منجر شود. گزارش‌ روزنامه‌های «Globe» و «Mail» که از بکارگیری این خودروها در عملیات نظامی عربستان علیه شهروندان شیعه عوامیه خبر می‌داد زمینه انجام این بررسی ها را فراهم کرد.

دست کم 5 نفر در پی عملیات‌های این هفته کشته شدند. عربستان در حال تخریب شماری از خانه‌های تاریخی این منطقه هست. کانادا اعلام کرده‌است گزارش‌های این دو روزنامه را به طور جدی پیگیری می‌کند.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در این خصوص گفت: «ما به طور جدی این ادعاها را بررسی می‌کنیم. کارشناسان می‌گویند احتمالاً خودروهای «Gurkha» که ساخت شرکت Terradyne Armored Vehicles هستند در عملیات‌های عربستان سعودی در منطقه عوامیه استفاده شده‌اند. این عنوان جهت «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا نیز بسیار مهم است و از مقامات درخواست کرده ادعاهای مطرح شده است را بررسی کنند.

کانادا نقض حقوق بشر از سوی عربستان در عوامیه را بررسی می‌کند

«جان بابکوک» سخنگوی وزارت خارجه کانادا می‌گوید: «اگر مشخص شود از تجهیزات نظامی کانادا جهت نقض حقوق بشر استفاده شده، وزیر حتماً اقدام می‌کند. دولت در حال جمع آوری اطلاعات زیاد راجع به تلاش‌های اخیر عربستان سعودی جهت حل چالش‌های امنیتی‌اش هست. همچنین آمار تلفات غیرنظامیان و بکارگیری خودروهای نظامی کانادا در عملیات‌های عربستان مورد برری قرار می‌گیرد.»

انتهای پیام/

استفاده عربستان از خودروهای نظامی کانادا علیه شیعیان

واژه های کلیدی: عربستان سعودی | تجهیزات نظامی | عملیات نظامی | وزارت خارجه | عربستان | روزنامه | استفاده | کانادا | روزنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *