خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کابینه‌های ائتلافی در انگلیس شکست خواهد خورد

تحلیلگر پرسشها بین‌الملل گفت:‌ تجربه گذشته انگلیس نشان داده که کابینه‌های ائتلافی با شکست مواجه می‌شوند و با نخستین اتفاق جناح رقیب از کابینه بیرون می‌رود.

کابینه‌های ائتلافی در انگلیس شکست خواهد خورد

محمد ساجدی تحلیلگر پرسشها بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به نتیجه های انتخابات اخیر انگلیس و احتمال تشکیل دولت ائتلافی در این کشور اظهار داشت: حدود یک سال پیش “دیوید کامرون” به علت رأی شوک آور مردم کشورش به برگزیت در همه پرسی 23 ژوئن از سمت خود استعفا داد و “ترزا می” از اعضای حزب محافظه کار جایگزین وی شد.
تحلیلگر پرسشها بین الملل افزود: با روی کار آمدن “ترزا می” رقبای وی از جمله “جرمی کوربین” رهبر حزب کار گر و “نیکلا استورجن” رهبر حزب ملی اسکاتلند اعلام کردند او جانشین موقتی است آیا که از رای بالایی برخوردار نیست.

عبارات مهم : اتحادیه اروپا – بین الملل

وی اضافه کرد: “ترزا می” هم جهت اینکه این شائبه را از بین ببرد تقاضای انتخابات زودرس کرد؛ ولی این انتخابات نه تنها یک شکست کامل برایش به ارمغان آورد؛ بلکه به منزله پیروزی واقعی جهت “کوربین” بود.
ساجدی خاطرنشان کرد: در انگلیس فردی می تواند تشکیل دولت دهد که نصف به علاوه یک رای را در اختیار داشته باشد که “می” موفق به چنین کاری نشد و رقبای دیگرش هم از این معیار عقب تر هستند، بنابراین دولت ائتلافی روی کار خواهد آمد.
وی تصریح کرد: تجربه گذشته انگلیس نشان داده که کابینه های ائتلافی با شکست مواجه می شوند و با نخستین اتفاق جناح رقیب از کابینه بیرون می رود.
تحلیلگر پرسشها بین الملل با اشاره به اینکه “کوربین” مخالف اشغالگری و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هست، تاکید کرد: وی همچنین مخالف همه المان هایی است که رهبران محافظه کار در آن مسیر حرکت می کردند.
وی گفت: شرایط فعلی، انگلیس را بیش از پیش دچار مخمصه و مسئله کرده و اگر این اوضاع پیش برود نه تنها انگلیس از اتحادیه اروپا بیرون خواهد شد، بلکه در معادلات سیاسی هم حرفی جهت گفتن ندارد.
این کارشناس پرسشها بین الملل تاکید کرد: آمریکایی ها، روسها و اتحادیه اروپا از حوادث اخیر انگلیس سود می برند و آمریکا به دنبال اتحادیه اروپای متفرق و از هم پاشیده است.
ساجدی خاطرنشان کرد: انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا به آمریکا نزدیک تر می شود و روسها هم به دنبال اروپای ضعیفتری هستند که با خروج انگلیسی ها این مسئله تقویت می شود،
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اتحادیه اروپا | بین الملل | انگلیسی | انتخابات | آمریکایی | انگلیس | آمریکا | اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *