خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

پیش‌بینی تشرف سه میلیون زائر اربعین حسینی از کشور عزیزمان ایران به کربلای معلی

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: آینده نگری ما جهت امسال شرکت سه میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی است.

پیش‌بینی تشرف سه میلیون زائر اربعین حسینی از کشور عزیزمان ایران به کربلای معلی

شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، راجع به پیش‌بینی تعداد زائران در مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به دو و نیم میلیون زائر داشتیم؛ براساس تجربه، هر سال به تعداد زائران اضافه شده است و آینده نگری ما جهت امسال شرکت سه میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی است.

وی راجع به مرزهایی که زائران می‌توانند از آن ترد کنند، گفت: افزون بر مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، مرز مهران در ایلام، مرز خسروی در کرمانشاه هم اضافه شده است است.

حیدری راجع به تاثیر بازگشایی مرز خسروی بر کم کردن ترافیک در مرزهای دیگر، گفت: سال گذشته فشار روی مرز مهران بود ولی امسال با گشودن مرز خسروی این فشار و ترافیک کم کردن می‌یابد.

پیش‌بینی تشرف سه میلیون زائر اربعین حسینی از کشور عزیزمان ایران به کربلای معلی

وی ادامه داد: ابلاغ شده است تا استان‌های شمال غربی مخصوصا آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه از مرز خسروی تردد کنند قاعدتا این جمعیت قابل توجه از مرز مهران کمتر می‌شود و امسال شاهد روانی ترافیک خواهیم بود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی راجع به تکمیل زیر ساخت‌ها در ایلام، تصریح کرد: فرآیند تکمیل زیرساخت‌های مرزی مهران و چذابه جهت سه سال آینده نگری شده است که از پارسال شروع و امسال هم ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: آنچه در بحث زیرساخت‌ها مهم بود انجام شده است هست، یعنی آنچه که پارسال موجب گره ترافیکی شد و مشکلاتی را به وجود آورد با اولویت بندی حل شده است است.

حیدری با اشاره به توسعه پارکینگ‌های خودرویی تا 120 هزار عدد، بیان کرد: پارسال تعداد پارکینگ‌ها کمتر از این بود و امسال پرسشها چندانی نخواهیم داشت، در تهریز بزرگراه صالح آباد به مهران و کمربندی مهران نقاطی که مورد نیاز بود، همچون پیچ‌های خطرناک در حال برطرف شدن هست، البته تکمیل این پروژها تا سال آینده تمام می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: آینده نگری ما جهت امسال شرکت سه میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی است.

وی راجع به آموزش نکات ایمنی زائران، یادآور شد: امسال 12 کمیته زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین تشکیل شد که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند و در قالب این کمیته‌ها آنچه مورد نیاز بوده، آینده نگری شده است است و موارد توصیه‌ای در قالب بسته‌ای از طریق کاروان‌ها و شرکت‌های زیارتی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین راجع به تامین آب آشامیدنی جهت زائران مراسم اربعین حسینی، گفت: تمام پایانه‌های مرزی از آب آشامیدنی مناسب برخورداراند و انتقال آب به پایانه مرزی چذابه هم در حال اجرا است و تا اربعین به آخر می‌رسد البته پیش بینی‌های خاصی همچون انتقال آب با تانکر و ذخیره آب هم داریم.

حیدری راجع به آخرین آمار عضویت کنندگان در سامانه سماح، بیان کرد: در روز گذشته بیش از 80 هزار نفر در این سامانه عضویت کرده‌اند و بعد از ایام عاشورا شاهد زیاد کردن تعداد عضویت کنندگان بودیم.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان بدون ویزا به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند، تاکید کرد: امسال به هیچ وجه امکان تردد زائران بدون ویزا وجد ندارد ما با عراق تفاهم نامه امضا کردیم که تردد صرفا با گذرنامه و ویزا باشد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: هر زائری که قصد حضور در این مراسم را دارد حتما به دفاتر موقت کنسولی جهت گرفتن ویزا مراجعه کند.

حیدری راجع به تعیین استان‌های معین جهت خدمات رسانی به زائران مراسم اربعین حسینی، اضافه کرد: همه مرزهای ما از حمایت و خدمات استان های معین متناسب با موقعیت جغرافیایی، امکانات و استعداد استان‌ها برنامه‌ریزی و آینده نگری کردیم.

پیش‌بینی تشرف سه میلیون زائر اربعین حسینی از کشور عزیزمان ایران به کربلای معلی

وی خاطر نشان کرد: امسال تفکیک استان‌ها را انجام دادیم و استان‌های جنوب، جنوب شرق و مرکز معین خوزستان، استان‌های خراسان رضوی و پایتخت کشور عزیزمان ایران و قم معین ایلام و استان‌های شمال غربی معین کرمانشاه هستند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اربعین حسینی | کرمانشاه | سال آینده | استعداد | مرکزی | ایلام | زائران | اربعین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *